Pretraga

Od oduševljenja do podsmjeha: Omiški most vrijedan 23,16 milijuna eura ne može podnijeti buru?!

A- A+

U iščekivanju završetka radova na mostu Cetina povrh Omiša nižu se kritike lokalnog stanovništva na njegovu funkcionalnost zbog izloženosti buri i činjenice da je projekt napravljen tako da konstrukcija neće imati nikakvu zaštitu od vjetra. Lokacija na kojoj se nalazi, ističu Omišani, gotovo je pola godine pod jakim naletima bure koji će onemogućiti prometovanje. Šokantan je ovo razvoj situacije s obzirom na to da je riječ o investiciji vrijednoj 23,16 milijuna eura. Iz Hrvatskih cesta tvrde da kako će most biti funkcionalan.

most cetina | foto: screen shot HC

most cetina | foto: screen shot HC

Most Cetina dugačak je 224,45 metara, a vidljiv je iz zraka u dužini od 150 metara jer počinje i završava u tunelima. Izvija se iznad kanjona rijeke Cetine na 70 metara nadmorske visine. Vrijednost radova je 23,16 milijuna eura, a riječ je o projektu čija bi realizacija trebala doprinijeti prometnom rasterećenju gradske jezgre Omiša i smanjenju gužvi. Radove na mostu izveo je Strabag, a projektant je Veljko Prpić iz Inženjerskog projektnog zavoda.

Izdvojeni članak

Popucala donja konstrukcijska ploča 28 milijuna eura vrijednoga mosta na trasi koridora V c

Most je spojen u ožujku ove godine kada uvelike promijenio vizuru grada Omiša, te svojim impresivnim izgledom oduševio stanovnike. No, nekoliko mjeseci kasnije, dok javnost u niskom startu čeka njegovo otvorenje najavljeno za kraj 2023., oduševljeno je splasnulo, te se pretvorilo u podsmjeh. Naime, ističu Omišani, most će za promet biti zatvoren većinu godini jer projektom nije previđena ugradnja zaštite od bure čiji su naleti u kanjonu tolikog intenziteta da će onemogućavati promet.

Vidikovac ili platforma za bungee jumping

– Pa bit će zatvoren bar po godine, a drugu polovicu neće nitko prolaziti i služit će po meni bungee jumping. I vidikovac za to služi. To su ideje van pameti, rekao je za Danas.hr Omišanin Ivica Rogošić Keko.

U kritikama mu se pridružio sugrađanin, Božo Ćapeta.

– Tko ne živi u Omišu, ne zna što znači ta bura. To je jedna stvar, a druga je što se u ovoj državi sve radi ad hoc, evo sad imamo nešto para, sad ćemo nešto napraviti, zamagliti, rekao je Ćapeta.

HC: Vjetrobran bi ugrozio stabilnost most

No, iz Hrvatskih cesta objašnjavaju kako su Omišani u krivu, te da će most većinu godine biti u potpunosti funkcionalan, dok će za vrijeme udara bure na njemu promet biti ograničen. K tomu, ističe se, ograničenja prometa, prema provedenim istraživanjima, mogu se očekivati u mjesecima najmanjeg intenziteta prometa, odnosno izvan turističke sezone.

most cetina | foto: screen shot HC

most cetina | foto: screen shot HC

Voditelj projekta Hrvatski Cesta, Tomislav Cvetko, za Danas.hr kaže kako su Hrvatske ceste provele su dodatna istraživanja i zaključili da bi gradnja vjetrobrana na mostu uzrokovala njegovu nestabilnost.

– Pri graničnoj brzini od 46 u sekundi, to je nekih 165 km na sat, dolazi do galopirajućih vibracija koje bi mogle biti opasne za konstrukciju mosta, zbog takvog rezultata smo mi odustali od izgradnje vjetrobrana i vratili se na osnovni projekt mosta bez vjetrobrana, zaključuje Cvetko.

Doznajte ovdje kojih su 10 najdužih mostova u Hrvatskoj.

Copy link
Powered by Social Snap