Proširuje se terminal za ‘rakete’ prema otocima: Resnik na Divuljama dobiva novi gat
Lučka uprava Split još je u studenom 2024. raspisala natječaj za drugu fazu rekonstrukcije Pomorsko putničkog terminala Resnik – Divulje u lučkom području Kaštelanskog bazena. Posao je ‘težak 3.772.117,38 eura, ponude su se zaprimale do 17. siječanja, a trenutno je u postupku odabir izvođača radova. Jednom kada se gradilište otvori sve bi trebalo završiti unutar dvije godine. Cilj projekt je osigurati bolju povezanost Kaštela s otočkim destinacijama.
Kaštelanski bazen Resnik smješten je u zapadnom dijelu Kaštelanskog zaljeva Kaštel Štafilić. Prema prostornom planu grada Kaštela u njegovim Uvjetima za uređenje prostora ova luka je svrstana kao morska luka za javni promet međunarodnog značaja.
Prostorni plan uređenja i Generalni urbanistički plan grada Kaštela omogućuju izgradnju i uređenje obale i građevina za pomorski promet, odnos dozvoljena je gradnja luke otvorene za javni promet, transfer putnika iz zračne luke u Resniku (dio Luke Split – bazen Resnik). Osnova je to za veliko proširenje koje će osigurati lakšu protočnost turista prema otocima, te riješiti problem gužvi i čekanja u ljetnim mjesecima.
Lučka uprava Split još je u studenom 2024. raspisala natječaj za drugu fazu rekonstrukcije Pomorsko putničkog terminala Resnik – Divulje u lučkom području Kaštelanskog bazena. Posao je ‘težak 3.772.117,38 eura, ponude su se zaprimale do 17. siječanja, a trenutno je u postupku odabir izvođača radova.
Tri nova veza
Planirani radovi obuhvaćaju realizaciju nezaštićenog gata s vanjske strane nasutog lukobrana sa lučkim iskopom u do dubine -5,30 metra i produljenje već postojećeg obalnog zida s unutarnje strane lukobrana. Ukupna duljina zahvata na kojoj će se izvoditi produbljenje morskog dna za potrebe manevarskog prostora plovila na vanjskom vezu je približno 170 metra.
Izgradnjom novog gata dobit će se sezonsko pristanište za ukupno 2 plovila (po jedan sa svake strane gata) duljine do 40 metara, a produljenjem postojećeg obalnog zida dobit će se privez za još jedan brod duljine do 40 metara (katamaran).
Tlocrtna duljina gata iznosi ukupno 53 metra, a širina iznosi 6 metara. Gat će biti izveden od ‘utvrdica’ i mostića’, odnosni na bazi armiranobetonskih montažnih nosača. Prije nego li krene izgradnja novog gata uklonit će je dio postojećeg parapetnog zida, postojeći zaštitni kamenometa, te ponovno ugraditi tamo gdje je potrebno.
Postojeća infrastruktura
Sadašnje stanje obalne konstrukcije sastoji se od operativne obale duljine oko 40 metara na unutrašnjoj strani lukobranskog objekta koji je ukupne duljine oko 250 metara te štiti akvatorij s privezom od valova iz smjera generiranja vala od bure i juga koji su najveće učestalosti na području zahvata.
U korijenu lukobrana na pristupnoj prometnici koja se pruža cijelom duljinom lukobrana, izvedena je čelična klizna ograda sa ručnim zatvaranjem, ali s mogućnosti ugradnje i elektropogona. Ispred klizne ograde se nalazi plato koji je povezan na postojeću cestovnu trasu koja vodi od zračne luke do ulaza u vojarnu Divulje.
Pristupni plato do vezova nije predviđen kao parkirališni prostor. Završna obrada platoa i priključne ceste je asfalt. Južno, na samom vrhu postojećeg nasutog lukobrana, ugrađeno je lučko svjetlo za siguran manevar plovila noću.
Financiranje
Iz Lučke uprave Split objavili su i kako je raspisan poziv za dodjelu sredstava Ministarstva mora, prometa i infrastrukture iz programa Konkurentnost i kohezija 2021.-2027., koji će omogućiti sufinanciranje ovog projekta s 85 posto sredstava iz fondova Europske unije, dok će preostalih 15 posto biti osigurano iz državnog proračuna. Ukupna vrijednost projekta iznosi 5,2 milijuna eura s PDV-om.
Ističe i kako će se Lučak uprava Split na natječaj prijaviti i s pripremljenim projektom rekonstrukcije i nadogradnje Gata svetog Petra, vrijednog 20 milijuna eura.
– Važno je u cijeloj ovoj priči kazati kako će Zračna luka Sveti Jeronim, udaljena svega nekoliko stotina metara od terminala, ovim projektom bit izravno povezana brzim plovilima s otocima, što predstavlja značajan iskorak u prometnoj povezanosti. Trenutačno postoji samo jedan vez za brza plovila, dok će se provedbom ovog projekta njihov broj povećati na četiri, što je značajno povećanje kapaciteta i učinkovitosti terminala, rekao je rekao je za portal.hr ravnatelj Lučke uprave Split, Vice Mihanović.
Pogledjate ovdje kako izgleda novoizgrađena luka Sali.