Važan nadvožnjak između Zagrebačke ulice i Slavonske avenije kreće u sanaciju, prolazi i preko pruge
U ovoj godini planirana je rekonstrukcija velikog broja podvožnjaka, nadvožnjaka i mostova. Jedan izuzetno bitan nadvožnjak u Sesvetama, u Ulici Ljudevita Posavskog, uskoro kreće u temeljitu obnovu. Trenutačno je za taj projekt raspisan javni natječaj za izvođača radova u vrijednosti od 900.000 eura. Riječ je o vrlo važnom nadvožnjaku koji premošćuje prugu Zagreb – Vinkovci te predstavlja ključnu prometnu poveznicu između Sesveta i Slavonske avenije.

Nadvožnjak u Sesvetama | Foto: EOJN
U 2025. godini zatekao nas je velik broj rekonstrukcija mostova, podvožnjaka i nadvožnjaka diljem Hrvatske – kako u Zagrebu, tako i na autocestama. Jedan važan nadvožnjak, onaj u Ulici Ljudevita Posavskog koji premošćuje prugu u Sesvetama, napokon kreće u veliku sanaciju. Trenutačno je raspisana javna nabava za izvođača radova u vrijednosti od 900.000 eura, a rok za izvođenje radova iznosi ukupno sedam mjeseci.
Što se tiče samog tijeka procesa, u 2022. godini izrađena je projektno-tehnička dokumentacija za izvanredno održavanje nadvožnjaka. Projekt se temelji na projektnom zadatku Grada Zagreba iz lipnja 2022. te na glavnom šestogodišnjem pregledu konstrukcije koji je proveo Institut IGH u svibnju 2020. godine. Oba dokumenta poslužila su kao podloga za analizu postojećeg stanja i definiranje zahvata nužnih za produženje vijeka trajanja nadvožnjaka i susjednog pješačkog nathodnika.
Važan cestovni nadvožnjak
Cestovni nadvožnjak premošćuje željezničku prugu Zagreb–Vinkovci u smjeru sjever-jug te predstavlja ključnu prometnu poveznicu između Sesveta i Slavonske avenije. S obzirom na to da je Avenija Ljudevita Posavskog jedina izravna prometnica u tom pravcu, njezino opterećenje je izrazito visoko, a nadvožnjak, koji se nalazi neposredno nakon raskrižja sa Zagrebačkom ulicom, često je prometno zagušen. Sama konstrukcija nadvožnjaka sastoji se od armirano-betonske monolitne ploče širine 8,32 metra, s dvije prometne trake širine po 2,90 metara te bočnim revizionim stazama koje nisu predviđene za pješake. Ukupna dužina konstrukcije iznosi 43 metra, a sastavljena je od tri polja raspona 11, 21 i 11 metara. Konstrukcija je u obliku krutog okvira, s dva masivna trapezna stupa u trećinama raspona, temeljenima na zajedničkim temeljima.
Na objektu se nisu primjenjivale prijelazne naprave, a sustav odvodnje rješava se preko dva slivnika, koji su, međutim, većinom nefunkcionalni zbog začepljenja. Stoga se odvodnja obavlja putem trapeznih betonskih kanala koji su položeni u nasip prilikom izgradnje obližnjeg pješačkog nathodnika, a sada zajednički služe i cestovnom i pješačkom objektu. Posebnu pažnju zahtijeva erozija zapadnog nasipa, gdje nasipni materijal klizi prema pruzi, zbog čega je željeznica provela privremenu mjeru zaštite postavljanjem drvenih pragova.

Nadvožnjak u Sesvetama | Foto: EOJN
Pješački nathodnik
Pješački nathodnik, koji se nalazi na istočnoj strani nadvožnjaka i oko 60 centimetara je viši, također prelazi prugu pod pravim kutom. Dugačak je 43 metra i širok 4,70 metara, a izgrađen je prije nešto više od deset godina. Njegovu nosivu konstrukciju čini šest prednapregnutih armirano-betonskih nosača visine 75 centimetara (tip SAN 75), koji su međusobno uzdužno i poprečno armirani kako bi djelovali kao jedinstvena konstrukcija. Nosači su oslonjeni na upornjake i stupišta s naglavnim gredama, pri čemu su stupovi ovalnog presjeka dimenzija 200 x 60 centimetara. Nažalost, uočen je ozbiljan tehnički propust: na oba kraja most ne leži u potpunosti na neoprenskim ležajevima, budući da postoji zračni razmak od nekoliko centimetara. Iako trenutačno nema posljedica, ovakvo stanje zahtijeva korekciju i vraćanje u projektiranu poziciju, posebice u slučaju promjene režima korištenja konstrukcije.
Obje konstrukcije opremljene su čeličnim pješačkim ogradama visine 110 centimetara, izrađenima od cijevi i građevinske armature, s dodatnim zaštitnim ogradama iznad željezničke pruge. Površine pješačkih staza izvedene su od lijevanog asfalta, dok kolnička konstrukcija pokazuje znakove habanja.
Iako su nosivost i stabilnost trenutačno zadovoljavajući, postojeća oštećenja i degradacije, posebice na starijem cestovnom nadvožnjaku, s vremenom mogu dovesti do narušavanja funkcionalnosti i sigurnosti objekta. Zbog toga je nužno provesti sanacijske radove – djelomično hitne, a djelomično u planiranom razdoblju od najviše pet godina. Time bi se omogućilo zadržavanje sigurnosti u prometu, povećala trajnost konstrukcija te osigurala njihova upotrebljivost u skladu s prometnim opterećenjem koje svakodnevno trpe.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.