Zagreb obnavlja zapuštene povišene platoe: Miramarska dobiva novo lice za 800.000 eura
U Zagrebu se obnavljaju povišeni platoi između stambenih zgrada izgrađenih u drugoj polovici 20. stoljeća, koji su zbog višedesetljetnog neodržavanja dospjeli u vrlo loše stanje. Sanacija obuhvaća uklanjanje starih slojeva, popravak konstrukcije, obnovu hidroizolacije te završno uređenje površina. Poseban naglasak stavljen je na sigurnost, usklađenost sa zakonodavnim okvirima te prilagodbu stvarnim uvjetima na terenu. Takav je i plato u Miramarskoj, koji će, po završetku radova vrijednih 800.000 eura, zasjati u potpuno novom ruhu.

plato na Miramarskoj cesti, Zagreb | Foto: Google Maps Screenshot
U sklopu obnove povišenih platoâ izgrađenih između stambenih zgrada u zagrebačkim naseljima druge polovice 20. stoljeća, planira se niz građevinskih zahvata koji uključuju rušenja, pripremne radove, sanaciju konstrukcije, te završne obloge. Platoi, kojih je u Zagrebu oko tridesetak, u lošem su stanju zbog višedesetljetnog neodržavanja, a nalaze se iznad garaža i spremišta. Iako službeno ne spada među tih 30 koji su na listi, Grad Zagreb je raspisao natječaj za drugu fazu sanacije platoa u Miramarskoj, dok je cijena 800.000 eura.
Priprema radova
Prije početka radova, potrebno je u potpunosti isprazniti ozelenjene površine sve do razine hidroizolacije, te izvesti istražne radove kojima će se utvrditi debljine i sastav svih slojeva iznad armiranobetonske ploče garaže i prolaza. Sav građevinski otpad koji nastane tijekom radova izvođač je obavezan zbrinuti u skladu s važećim zakonskim propisima i prostornim planovima. Troškovi zbrinjavanja otpada, kao i svi strojevi, alat, oprema i privremeni priključci, uključeni su u jedinične cijene. Maksimalna dopuštena težina radnih strojeva na platou iznosi 5 tona.
Svi radovi moraju se izvoditi u skladu s važećom tehničkom dokumentacijom, projektom i zakonodavstvom: Tehničkim propisom za građevinske konstrukcije (NN 17/2017), normama HRN EN 1504 (zaštita i popravak betonskih konstrukcija), Zakonom o gradnji (NN 153/13, 20/17, 39/19, 125/19), Zakonom o zaštiti na radu (NN 71/14, 118/14, 154/14, 94/18, 96/18), Zakonom o javnoj nabavi (NN 120/16), Zakonom o održivom gospodarenju otpadom (NN 94/13, 73/17, 14/19, 98/2019), te Pravilnikom o gospodarenju otpadom (NN 81/2020).
Izvođač je obavezan provjeriti sve mjere u naravi prije početka radova, a svi radovi moraju se prilagoditi stvarnom stanju građevine i instalacija. Moguće nepredviđene radove moguće je izvoditi isključivo uz prethodnu suglasnost projektanta i odobrenje investitora na temelju prihvaćene ponude. Obračun količina i ugrađenih materijala vršit će se prema stvarno izvedenim količinama koje utvrđuje nadzorni inženjer na terenu.

Miramarski podvožnjak | Foto: Google maps screenshot
Koje radove uključuje?
Radovi započinju organizacijom i pripremom gradilišta, uključujući postavljanje zaštitne ograde, ulazne kapije, signalizacije, privremenih priključaka te opreme i kontejnera. Izvodi se probno otvaranje postojećih slojeva radi ispitivanja stanja hidroizolacije i nosivih slojeva, uz obavezno brtvljenje i sanaciju nakon zatvaranja otvora. Za vrijeme izvođenja, izgrađuju se privremene komunikacije i zaštitne ograde kako bi se osigurao pristup lokalima i sigurno kretanje korisnika.
Ruše se betonski i parkovni rubnjaci, kulir ploče, betonski opločnici i asfaltne površine, uključujući i njihovo rezanje. Demontira se i sanira urbana oprema poput čeličnih klupa i zaštita svjetlosnih kupola, koje se vraćaju na svoje pozicije nakon sanacije. Izvodi se rušenje vertikalnih i horizontalnih obruba te zidića uz ozelenjene površine, a biljni materijal se pažljivo uklanja i zbrinjava na deponiju investitora.
Svi slojevi PVC i bitumenske hidroizolacije uklanjaju se zajedno s dotrajalim betonskim slojevima i kamenim nasipnim materijalom, kao i dilatacijskim elementima, ‘L’ profilima i čeličnim spojevima između različitih podnih zona. Radovi obuhvaćaju i intervencije unutar garaža, uklanjanje oštećenog betona s nosivih elemenata, demontažu opšava i dilatacijskih elemenata, te pripremne radove poput premještanja opreme i čišćenja betona i odvodnih sustava.
U sklopu zidarskih i betonskih radova provodi se sanacija oštećenih betonskih površina pomoću reparaturnog morta razreda R3, a izložena armatura se prethodno tretira i štiti antikorozivnim premazom. Obnavlja se parapetni zidić od armiranog betona (C25/30), a sa vanjske strane žbuka se obrađuje sokl žbukom i završnim dekorativnim slojem u izgledu kulira, prema odabiru projektanta. Završno se ugrađuju i klupčice od umjetnog kamena na zidićima.
Plato u Dugavama
Prvi od obnovljenih platoa, od ukupno 30 planiranih, nalazi se u Dugavama. Danas izgleda potpuno neprepoznatljivo, a njegova transformacija služi kao putokaz kojim smjerom Grad Zagreb treba nastaviti u sanaciji preostalih površina.
Ondje su postavljene nove klupe i žardinjere s biljkama, a posađen je i velik broj stabala. Cilj obnove bio je ukloniti vozila, budući da je plato prethodno služio kao parkiralište, i pretvoriti ga u svojevrsni dnevni boravak na otvorenom: prostor za druženje i odmor kako za stanovnike kvarta, tako i za ostale Zagrepčane.

Plato Dugave | Foto: Grad Zagreb
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.