Pretraga

Do sada najveći projekt modernizacije javnog gradskog prijevoza u našoj zemlji

A- A+

U Osijeku je još 2017. godine dogovoren mega projekt modernizacije javnog gradskog prijevoza u vrijednosti od vrtoglavih 267 milijuna kuna, od čega 200 milijuna kuna dolazi iz EU fondova, a ostatak osiguravaju Grad Osijek i Vlada Republike Hrvatske. Osijek bi upravo u sklopu tog projekta trebao dobiti jedan od najmodernijih sustava javnog gradskog prijevoza u Hrvatskoj koji se, između ostalog, temelji na obnovi i širenju tramvajske infrastrukture za što je odvojeno 58 milijuna kuna. Osim toga, predviđena je i nabava novih suvremenih niskopodnih tramvaja, a za tri godine Osijek bi tako trebao dočekati u potpunosti jedan novi tramvajski sustav.

Osijek

Modernizacija i širenje tramvajske mreže u Osijeku | foto: YouTube, garethtrooper

U sklopu realizacije mega projekta modernizacije javnog gradskog prijevoza u ukupnoj vrijednosti od nevjerojatnih 267 milijuna kuna, Osijek bi uskoro trebao dobiti jedan od najmodernijih sustava javnog gradskog prijevoza u Hrvatskoj koji bi se bazirao na poboljšanju i širenju tramvajske mreže. Osječki Gradski prijevoz putnika tako je u petak potpisao ugovor za izvođenje elektromonterskih i građevinskih radova s tvrtkama Končar-Inženjering za energetiku i transport te Colas Rail Hrvatska, prenosi portal Poslovni dnevnik.

Naime, uz Zagreb, Osijek je jedini grad u Hrvatskoj koji ima tramvajski transport, a koji spada u ekološki i ekonomski najučinkovitije modele prijevoza u urbanim područjima. Iako se već godinama pričalo o uvođenju tramvajskog transporta i u neke druge gradove u Hrvatskoj, činjenica je da Zagreb i Osijek imaju najpovoljnije prostorne uvjete za takvu vrstu javnog gradskog prijevoza. Nakon što je prije petnaest godina u Zagrebu proveden projekt modernizacije tramvajskog sustava, sada je na red došao i Osijek.

Obnova tramvajske mreže

Riječ je o radovima u vrijednosti od gotovo 58 milijuna kuna kojima će se obnoviti kontaktna tramvajska mreža u duljini 9,5 kilometara, podzemna kabelska mreža, dvije postojeće ispravljačke stanice, a ujedno će se izgraditi i jedna nova, objašnjavaju iz ureda osječkog gradonačelnika Ivana Radića.

Zapravo, gradonačelnik Radić tvrdi da se ovi radovi izvode u sklopu ogromnog projekta modernizacije javnog gradskog prijevoza u vrijednosti od vrtoglavih 267 milijuna kuna, od čega 200 milijuna kuna dolazi iz EU fondova, a ostatak osiguravaju Grad Osijek i Vlada Republike Hrvatske. Naime, 200 milijuna kuna dolazi iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014-2020., i to kroz suradnju Ministarstva regionalnoga razvoja i fondova EU te Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, naglasila je ministrica Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Nataša Tramišak te je dodala da Osijek može računati na europski novac i u daljnjoj realizaciji projekta, prenosi portal Poslovni dnevnik.

Također, gradonačelnik Radić podsjeća da je realizacija tog najvećeg projekta modernizacije javnog gradskog prijevoza u Hrvatskoj dogovorena još 2017. godine na sjednici Vlade Republike Hrvatske u Osijeku. Nakon toga, 2019. godine nabavljeno je dvanaest novih autobusa, u pripremi je još trinaest novih modernih autobusa, a sada se u Osijeku stvaraju preduvjeti da se konačno modernizira i tramvajska mreža.

Do kraja ove godine trebao bi biti poznat izvođač građevinskih radova na novoj remizi, a potom se kreće u nabavu novih i najsuvremenijih niskopodnih tramvaja, čime bi u naredne tri godine Osijek trebao imati najmoderniji javni gradski prijevoz u Hrvatskoj. Mario Šapina, direktor gradske tvrtke GPP Osijek, potvrdio je tijek radova na projektu modernizacije tramvajske infrastrukture na području grada Osijeka, odnosno nabavu novih niskopodnih tramvaja.

Izdvojeni članak

Zagrebačkim tramvajima: Stoljetna tradicija javnog prijevoza u glavnom gradu

Zeleni oblik prijevoza

Željeznički i tramvajski transport spadaju u ekološki i ekonomski najučinkovitije modele prijevoza u urbanim područjima pa sve više gradova radi na poboljšanju i širenju potrebne infrastrukture, čime se ostvaruju dugoročno pozitivne posljedice.

– Tramvajski promet prepoznat je kao jedan od zelenih oblika prijevoza i uklapa se u zelene politike Europske komisije. Na tragu toga možemo očekivati i nastavak provedbe modernizacije postojeće infrastrukture kao i proširenje iste, a paralelno s tim i nabavku novih vozila, rekla je ministrica Tramišak.

Iako se već desetljećima razmatra uvođenje tramvaja u druge hrvatske gradove, činjenica je da za sada ovu vrstu javnog prijevoza imaju samo Zagreb i Osijek. Valja napomenuti da se radi o jednom od rijetkih kompleksnih transportnih sustava koji se u potpunosti proizvodi u Hrvatskoj – Končar.

Izdvojeni članak

[FOTO] Volite li više starije ili novije tramvaje?

Zagreb i Osijek jedini imaju uvjete za tramvaj

Naime, prije petnaest godina Zagreb je također imao veliki projekt modernizacije svojeg tramvajskog sustava, a sada je na red došao i Osijek. Štoviše, prometni stručnjak Željko Marušić smatra da osim ova dva grada u Hrvatskoj više niti nema adekvatnog prostora za tramvaj.

– Tramvaj ima svoje limite. On je, prije svega, primjenjiv na nizinskim područjima, a ne na brdovitim npr. Splitu i Rijeci. S druge strane, nije isplativ za manje gradove jer ipak mora imati neki volumen putnika. Zbog svega toga smatram da bi u drugim i manjim gradovima puno kvalitetnije ekološko prometno rješenje bilo električni, vodikovi ili pak dizel-električni hibridni autobusi, tvrdi Marušić.

Također, ne vidi niti neku posebnu potrebu daljnjeg širenja tramvajske mreže u Zagrebu jer tramvaj u odnosu na laku željeznicu, bila ona podzemna, površinska ili nadzemna, sa svojih 12-15 kilometara na sat prosječne brzine na nekom većem prostoru nije konkurentan željeznici koja ima brzinu 80-100 kilometara na sat.

U prilog tomu, Marušić dodaje da s jednog dijela Zagreba do drugog treba i više od sat vremena vožnje tramvajem, a radi se i o dodatnim problemima koje izazivaju tračnice postavljene na cestama gdje zapravo zajednički prometuju automobili i tramvaji. Zaključuje da nema logike otvarati tramvajske linije za zračnu luku i Veliku Goricu jer je upitno koliko bi taj put trajao i kolika bi bila vremenska preciznost dolaska tramvaja na aerodrom.

Copy link
Powered by Social Snap