Pretraga

Bradonja i Plava – brend koji je vratio pašku čipku u naše domove

A- A+

Bradonja i Plava hrvatski je lifestyle brand koji nudi ukrase za dom, odjeću i modne dodatke te igračke. Mnoge od ovih proizvoda krasi uzorak slavne paške čipke pa smo poželjeli doznati odakle fascinacija ovim kultnim motivom. K tome smo htjeli saznati više o samom brandu.

Josip i Maja / foto: Privatna arhiva

Bradonja i Plava su duo, u kojem bradonja Josip uglavnom radi ukrase za dom, slagalice i igračke, a plava Maja uglavnom stvara odjeću, torbe i nakit, no uloge se preklapaju i nadopunjuju. Svi proizvodi su napravljeni lokalno, ručne su izrade i dorade. Inspirirani su našom baštinom, suvremeno oblikovani i podržavaju održiv način života. Stvoreni da uljepšaju prostor, izraze osobnost te zaokupe pažnju i dodaju vrijednost lijepom načinu življenja, priča nam Josip.

Ukras za zid s uzorkom čipke / foto: Instagram

Lampa s uzorkom paške čipke / foto: Instagram

Na početku su najviše pozornosti plijenili svojim drvenim ukrasima za zid s uzorcima čipke. Ljudi su ovaj uzorak prepoznali kao dio vlastitog identiteta, a u obliku koji je suvremen i estetski relevantan. No, Bradonja i Plava ističu da su ponosni na sve svoje proizvode.

– Ponosni smo na sve naše proizvode koji uspješno komuniciraju naše vrijednosti i dopiru do naših kupaca. U tom smislu, često smo inspirirani tradicijskim elementima koje oblikujemo u moderne forme kroz ukrase za dom, odjeću, nakit, kaže Josip.

Odakle fascinacija čipkom i kako ste se uopće sjetili ideje da ju uključite u interijere, pitali smo našeg sugovornika.

Čipka ima tako lijep, kompleksan, ženstven, ali i svevremenski uzorak kojim se vrijedi baviti. Nismo nikako prvi kojima je to palo na pamet, ali smo smatrali da i mi možemo ponuditi svoje rješenje. Eksperimentima raznim tehnikama izrade pronašli smo nove načine upotrebe motiva čipke. Iz tih eksperimenata su proizašli drveni ukrasi za zid i lampe, objašnjava Josip.

Kuhinja – savršeno mjesto za ukras poput hrvatske čipke / foto: Instagram

Ukras od čipke jednako dobro funkcionira i u spavaćoj sobi / foto: Instagram

Igračke iz Bradonja i Plava tvornice / foto: Instagram

Lako bi se moglo zaključiti da ljudi danas više ne mare za očuvanje narodne baštine. Stoga nas je zanimalo odakle ljubav prema narodnoj baštini u ovog dvojca.

– Možda je na svjesnoj razini malo kome stalo, ali ti elementi iz narodne baštine su utkani negdje u nas i ljudi ih ipak prepoznaju kao dio vlastitog identiteta pa barem i podsvjesno. Vrijeme tabletića je, čini nam se, ipak prošlo. Osim tradicionalnog načina izrade čipke za koji imamo golemo poštovanje, elementi narodne baštine se trebaju uvesti u nove načine oblikovanja kako bi bili poželjni u suvremenom okruženju i na taj način ostali sačuvani, smatra naš sugovornik.

Izdvojeni članak

Etno Motiv stolnjaci – čuvari narodne baštine, a k tome omiljen detalj hrvatskih kućanica i vlasnika restorana

Kakav tip kupaca obično kupuje vaše proizvode i u kakvih ih interijerima možemo naći, za kraj smo pitali Josipa.

– Najčešće imamo dva tipa kupaca, one koji su tradicionalniji i pozitivno reagiraju na referencu iz naše baštine i oni modernije, kojima se jednostavno sviđa način oblikovanja i dobro se uklapa u njihovu estetiku. Naši proizvodi se nalaze u dnevnim i spavaćim sobama, u stanovima i vikendicama, kao i u poslovnim prostorima: od recepcija preko tattoo shopova i apartmana do stolarskih radionica, otkriva Josip.

Bradonja i Plava – brend koji je vratio pašku čipku u naše domove
Share via
Copy link
Powered by Social Snap