Gradi se novi aerodrom u blizini Jadranske obale, ide u korist jednom našem gradu
Još u travnju ove godine donesena je odluka o izgradnji aerodroma Trebinje, na zajedničkom sastanku Vlada Republike Srpske i Republike Srbije u Banja Luci. U kolovozu je formirana tvrtka za izgradnju i odabran je izvođač za izradu projektne dokumentacije, sprema se otkup zemljišta, cijeli projekt je u pokretu. Aerodrom će se nalaziti oko 13 kilometara od Dubrovnika na samom jugu Bosne i Hercegovine.
Pista bi se trebala nalaziti između sela Talež i Cerovac, planirana širina piste bi trebala biti 45 metara, a duljina 3.500 metara. Vlada Srbije je od projektanata zahtijevala široku i dugu pistu kako bi aerodrom mogao primati zrakoplove tipa Airbus A330/200. Srpska Vlada ima tu mogućnost jer gotovo u potpunosti financiraju cijeli projekt. U aerodromu u Trebinju se priča već godinama no sada je odabrana točna lokacija najpovoljnija za izgradnju aerodroma.
Površina za izgradnju predviđa se da bi trebala biti oko 282 hektara, a na nadmorskoj visini od 266 metara. Tlo na kojem će se graditi su škrape i suhozidi Trebinjske šume. Aerodrom su najavljivali još 2006. godine i sve je ostalo na priči. Direktor privredne komore Trebinja Veselin Savić ovaj put je uvjeren da će doći do izgradnje.
– Lokacija Taleža gotovo je ista kao ona gdje se trebao graditi dubrovački aerodrom prije izbora Čilipa. Zaključilo se da je to optimalan izbor za 3,5 kilometara dužine i prateće objekte. Gradit će se etapno i bez ograničenog širenja. Cijena je sad mnogo veća, a skupa je i minimalna funkcionalnost. Ne mogu govoriti o ekonomskoj isplativosti trećeg aerodroma u krugu pedeset kilometara, to je stvar investitora, a očekujem rast turizma i dolazak investitora, kaže Savić za Slobodnu Dalmaciju.
No oporbeni zastupnik Nebojša Vukanović u Skupštini Republike Srpske ima suprotno mišljenje.
– Već petnaest godina nas zabavljaju izbornim manipulacijama i obećanjima vladajućeg SNSD-a Milorada Dodika o gradnji međunarodnog aerodroma Trebinje. Tek po najavi Srbije da će financirati izgradnju, javnost je počela u to vjerovati, iako i to treba uzeti s rezervom jer je najava iz predizborne kampanje. O trećoj lokaciji su pred izbore odlučili stručnjaci koji, sprdajući se s narodom, pistu pomiču kao pijani domaćin kauč po kući. Ni legendarnim Nadrealistima ne bi palo na pamet u mjesec dana triput mijenjati lokaciju gradnje kuće ili vikendice, a kamoli kompleksnog objekta kakav je aerodrom! Ipak, ni riba se ne hvata na istu udicu petnaest puta i, siguran sam, narod se neće upecati na nove podvale. Nakon rata je donekle razumljiva bojazan Dubrovčana da se, ne daj Bože, tragične stvari iz prošlosti ne ponove, izjavio je Vukanović za Slobodnu.
Građani koji žive na tom području podijeljenih su mišljenja, osim što im se obećava aerodrom već godinama, misle da posljedice rata i dalje imaju svoj utjecaj.
– Ako se aerodrom i izgradi, proteći će dosta Trebišnjice dok se uhodaju objekt i radnici. Profitabilnost će dugo plaćati mali ljudi, a premda kažu da ga grade za potrebe lokalne privrede i razvoja turizma u BiH, teško će se prikriti da je cilj preoteti Čilipima značajan dio prometa. Osobito kad puše vjetar: u dilemi – nemogućnost leta u Tivat ili povratak u Split – piloti će izabrati Trebinje jer će imati sve uvjete za prihvat. Istina, moguća je suradnja, ali s obzirom na “background” rata, sve je na tankom štapu, izjavio je stanovnik Trebinja za Slobodnu Dalmaciju.