Sindikat biciklista šalje pismo Tomaševiću: Novi nadvožnjak na Slavonskoj pogodovat će samo automobilima
Predsjednik udruge ‘Sindikat biciklista’, Janko Večerina, poslao je otvoreno pismo zagrebačkom gradonačelniku i njegovim zamjenicima. U pismu se govori o novom projektu Zagreba u kojem se planira izgraditi novi nadvožnjak na Slavonskoj aveniji, a Sindikat biciklista smatra da će novo križanje služiti samo osobnom automobilskom prometu.
Prije nekoliko mjeseci, Bauštela.hr, saznala je da će Zagreb graditi novi nadvožnjak na Slavonskoj aveniji kako bi se raskrčio automobilski promet na spornom križanju. Radi se o križanju Slavonske avenije s ulicama Gordana Lederera i Siniše Glavaševića, odmah pored City Centra East. Iako prometni čep na navedenom križanju zadaje mnogo problema vlasnicima osobnih automobila, pogotovo u doba odlaska i dolaska na posao, Sindikat biciklista smatra da na navedenom križanju prometuje ‘zanemariva količina’ pješaka i biciklista te da se taj novac može uložiti u prometnu infrastrukturu biciklista i pješaka, jer se u cestovni promet već godinama uložila hrpa novaca. Otvoreno pismo prenosimo u potpunosti.
– Poštovani gradonačelniče Tomašević, poštovani zamjenici Dolenec i Korlaet,
obraćam Vam se u ime udruge “Sindikata biciklista” u kojoj se već puno desetljeće zalažemo za održivi, zdravi, ali i ekonomičniji promet. S obzirom da smatramo da nova gradska vlast ima viziju upravo takvog prometa u gradu Zagrebu, osjećamo se dužnima upozoriti na moguću izuzetnu štetnost najavljene denivelacije križanja Slavonska-Ledererova-Glavaševićeva. Predmetnim križanjem teče zanemariva količina pješačkog, biciklističkog i javnog prometa, tj. križanje gotovo isključivo služi osobnom automobilskom prometu. S obzirom na to da je isti pristup u raznim varijacijama isproban mnogo puta i u Zagrebu i u svijetu, nema ozbiljne dvojbe oko toga da su srednjoročne i dugoročne posljedice ovog i sličnih zahvata sljedeće:
- ukupno povećanje automobilskog prometa u tom dijelu grada
- povećanje prometnog pritiska na susjedna križanja, ceste i parkirališta
- daljnji porast broja automobila i udjela automobilskih putovanja u gradu
- daljnje zaostajanje u pogledu ukupne sigurnosti prometa u odnosu na druge europske zemlje
- povećanje zagađenja zraka i zagađenja bukom u širem području
- propuštanje prilike usmjeravanja jako velikih novčanih sredstava u javni i biciklistički promet
- odmicanje, umjesto približavanja Grada Zagreba samozadanim dobrim ciljevima navedenim u svojim strateškim dokumentima, između ostalih i u “Master planu prometnog sustava Grada Zagreba” u kojem se kao cilj navodi povećanje “Udjela održivih oblika prometovanja u ukupnoj raspodjeli putovanja (modal split)” od 42% (2017.) do 50% (2030.)
Ukratko, najavljeni projekt izgleda kao nastavak dosadašnje loše prakse zadovoljavanja prometne potražnje osobnih motornih vozila, umjesto upravljanja potražnjom i okretanja prema održivom upravljanju prometom u Zagrebu. S obzirom na navedeno, apeliramo na Vas da preispitate odnos prednosti i nedostataka ovog projekta te da spriječite trošenje velike količine javnog novca zbog privremene, vrlo lokalne koristi osobnog automobilskog prometa. Smatramo kako u maniri razvijenijih europskih država, sukladno zelenim i održivim prometnim politikama za koje vjerujemo da se zalažete, ovaj novac može biti korisno preusmjeren u ulaganja u javni i biciklistički promet koji već desetljećima vape za ulaganjima, za razliku od cestovnog prometa na kojeg su potrošene milijarde kuna, a posljedice svakodnevno gledamo u neprekidnim gužvama, preplavljenim parkiralištima, bučnim i opasnim ulicama te na kraju krajeva – slabom mobilnošću i praznom gradskom blagajnom.
S poštovanjem,
Janko Večerina
Predsjednik udruge “Sindikat biciklista”