Pretraga

Osijek – Zamjena 4,4 kilometra vrelovodne infrastrukture vrijedna 12,3 milijuna eura

A- A+

Veliko gradilište otvoreno je u Osijeku. HEP-Toplinarstvo izvodi drugu fazu projekta zamjene vrelovoda uz važnu gradsku prometnicu na kojoj je djelomično obustavljen sav promet. Bili smo na gradilištu.

vrelovod Osijek

vrelovod Osijek | foto: Ivana Solar

Sa završetkom ogrjevne sezone, HEP-Toplinarstvo je u svibnju započelo realizaciju projekta ‘Zamjena spojnog vrelovoda od TE-TO Osijek do toplane Pogona Osijek’. Zbog radova je trenutno djelomično za sav promet zatvorena jedna od najfrekventnijih prometnica u Osijeku, Gupčeva ulica, a tako će i ostati do 22. srpnja. Naime, u aktualnoj fazi radova raskopava se područje tik uz tramvajsku prugu koje ostavlja jako malo prostora za manevar građevinskih strojeva.

Postojeći spojni vrelovod od Termoelektrane toplane Osijek do Toplane Pogona Osijek, duljine 4,4 kilometara i promjera 550 milimetara, položen je 1987. godine. Zbog njegove dotrajalosti, smanjena je sigurnost i pouzdanost opskrbe krajnjih kupaca toplinskom energijom te mogućnost daljnjeg razvoja vrelovodne mreže i povećanja učinkovitosti centralnog toplinskog sustava grada Osijeka.

Modernizacija vrelovodne infrastrukture započela je 2022. godine kada je uspješno zamijenjeno 3,1 kilometara trase vrelovoda, dok su radovi na preostalih 1,3 kilometra u tijeku, s rokom završetka 31. listopada. Riječ je o zahtjevnom projektu s obzirom na to da trasa prolazi ispod pješačke i biciklističke staze.

Izdvojeni članak

Osijek ulaže 6 milijuna eura u infrastrukturu za vrtićarce, grade se 3 nova i nadograđuju 4 postojeća vrtića

Otežano prometovanje, radi se na +35 stupnjeva

Bili smo na gradilištu. Trasa radova proteže se od kraja prethodno obnovljene dionice u parku na Trgu bana Jelačića, preko južnog dijela trga, trasom biciklističke staze na sjevernoj strani Ulice Matije Gupca do raskrižja s Goričkom ulicom. Završetak te dionice predstavlja spoj na kraju prethodno izvedene dionice u Goričkoj ulici. Druga se dionica odnosi na trasu uz željezničku prugu iza pogona Žito d.o.o., na novi most preko Ulice M. Divalta i kanala Palčić te u nastavku do pogona TE-TO.

Radovi su u velikoj mjeri utjecali na život građana. Trg bana Jelačića na kojemu se nalazi gradska tržnica, kazalište, ljekarna, niz bankovnih poslovnica i poslovnih prostora privremeno je izgubio glavnu pristupnu cestu što izaziva poteškoće u prometu. Naime, Gupčeva ulica inače je dvotračna prometnica uz koju se u punom profilu proteže cesta, biciklistička i pješačka staza. Sav promet koji se inače redovno odvija ovim pravcem sada se preselio u splet uskih, jednosmjernih ulica koje pak izlaze na još jedno veliko gradilište – izgradnju OBHP KBC Osijek.

No, ovdje se radi punom parom, čak i na vrućih +35 Celzijevih stupnjeva, pa nema zamjerki. Pomaže i što se grad uvelike ispraznio na račun špice godišnjih odmora, kao i činjenica da nema redovne nastave s obzirom na to da se u Donjem gradu na trasi uz radove nalazi nekoliko srednjih i osnovnih škola.

Energetski učinkovit sustav

Zamjena vrelovodne infrastkture u Osijeku kapitalni je projekt koji će stvoriti preduvjete za održivost i okolišnu prihvatljivost energetskog sustava u Osijeku. Naime, kako ističu iz HEP-Toplinarstva, realizacija projekta dovest će do veće energetske učinkovitosti centralnog toplinskog sustava, manjih emisija štetnih tvari u okoliš, povećanja sigurnosti opskrbe toplinskom energijom te stvaranja preduvjeta za daljnji razvoj vrelovodne mreže na području grada Osijeka.
Ukupna vrijednost projekta je 12,3 milijuna eura. Dio novca, konkretno o 6,1 milijun eura čine bespovratna sredstva iz Europskog fonda za regionalni razvoj, dodijeljena u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.

U svibnju HEP je pustio u rad najveću sunčanu elektranu u Hrvatskoj, sve o projektu doznajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap