Šokantna kineska ponuda: Prugu do Karlovca gradili bi za duplo manji iznos od procijenjene vrijednosti radova
Stigla je ponuda kineske kompanije China Railway Eryuan Engineering za izgradnju dionice nizinske pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac. Ne bi bilo riječ o ničem neuobičajenom kada njen iznos ne bi bio doslovno pola procijenjene vrijednosti radova. Kineski ponuđači time su izazvali šok ostalih ponuditelja, a neki od njih odmah su ocijenili da je riječ o dampinškoj cijeni.
Kineska ponuda odnosi se na izgradnju 44 kilometra nizinske pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca.
China Railway Eryuan Engineering, kineska građevinska kompanija, izazvala je brojne reakcije svojom ponudom za modernizaciju postojećeg i gradnju novog kolosijeka 44 kilometra pruge na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac. Ponuda, koja iznosi 1,2 milijarde kuna bez PDV-a, tek je pola iznosa procijenjene vrijednosti radova.
Takvo postupanje mnogi su konkurenti ocijenili kao ponudu dampinške cijene što bi, kada bi se pokazalo točnim, značilo automatsko isključenje iz natječaja.
Dvostruko manja ponuda
Iako je dio ponuditelja kinesku ponudu predstavio kao dampinšku cijenu, Zakon o javnoj nabavi navodi da se o takvom postupanju može govoriti pod dva uvjeta – kad ponuditelj da 50 posto nižu cijenu od prosječne cijene preostalih valjanih ponuda i 20 posto nižu cijenu od drugorangirane ponude, što bi značilo da kineska ponuda ispunjava samo jedan od uvjeta s obzirom na to da je za 20 posto niža od ponude kompanije Strabag.
S obzirom na navedene okolnosti povjerenstvo HŽ Infrastrukture morat će u sklopu provjere ponude tražiti i detaljno pojašnjenje troškovnika kineske kompanije. Konačna odluka o pobjedniku natječaja mogla bi biti donesena za dva mjeseca, dok početak radova, koji kada započnu imaju rok od 30 mjeseci, ovisit će o broju žalbi, navode iz Jutarnjeg lista.
No, ovo nije prva ponuda koja je stigla od ove kineske kompanije. China Railway Eryuan Engineering prijavila se i na natječaj za gradnju pruge prema mađarskoj granici, a koji je, kako smo već pisali, dobila turska kompanija Cengiz Insaat.
Cijeli projekt izgradnje nizinske pruge od Zagreba do Rijeke prema navodima ministra Olega Butkovića trebao bi biti gotov do 2027. godine, što trenutno ne izgleda toliko realno s obzirom na to da Europska komisija tek treba odobriti sufinanciranje gradnje dionica pruge.