Istok grada postaje ‘čep’: Dograđuje se prometna žila kucavica, najavljena još jedna tramvajska pruga?
Bliži se kraj godine, a gradska vlast u Zagrebu ne prestaje predstavljati nove projekte. Pokreću se brojni postupci nabave, a ovaj put obuhvatili su i istočni dio grada u kojem se, izrade li se uspješno novi projekti, može krenuti psihički pripremati na nesnosne gužve u budućnosti. U tom dijelu grada već traje izvanredno održavanje nadvožnjaka Slavonske avenije iznad Ulice grada Gospića, no sprema se nešto puno veće. U planu je rekonstrukcija dijela Vukovarske, njena dogradnja, ali i produžetak tramvajske pruge na Borongaju. Ipak, prvo valja riješiti pitanje lokacijskih dozvola koje su dijelom nisu važeće.
Galerija 8 Fotografija
OtvoriU Zagrebu se spremaju ili su već krenuli novi radovi na važnim prometnicama. Osim najavljenih strateških projekata koji bi trebali krenuti do kraja ove ili početkom iduće godine, po novome veliki radovi čekaju i prometnu žilu kucavicu u istočnom dijelu grada.
Grad je, naime, upravo objavio da traži idejnog projektanta za rekonstrukciju Ulice grada Vukovara, njen produžetak, ali i još jedno širenje tramvajske pruge. Vrijednost izrade projekata procijenjena je na iznos 110.000 eura. S druge strane, u neposrednoj blizini u tijeku je izvanredno održavanje nadvožnjaka Slavonske avenije iznad Ulice grada Gospića, dok se u gradu istovremeno kreće i s pametnim upravljanjem prometom.
Rekonstrukcija i produžetak
Kako je već spomenuto, pokreće se postupak potrage za idejnim projektantom rekonstrukcije jedne od zagrebačkih prometnih žila kucavica – istočnog kraka Vukovarske. Točnije, dok će se dio od Ulice Donje Svetice do Ulice grada Gospića rekonstruirati, Vukovarsku se planira i produljiti od Ulice grada Gospića do Čavićeve.
Prema projektnom zadatku koji dostavlja Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove rekonstrukciju Ulice grada Vukovara moguće je izvesti u više etapa. Pritom, oba idejna projekta moraju uključivati projekte za izgradnju tramvajske pruge kao i izgradnju i rekonstrukciju sve potrebne komunalne infrastrukture.
Osim navedenog predmet nabave također uključuje izradu idejnog projekta za izmjenu i dopunu lokacijske dozvole za izgradnju odvojka Borongajske ceste od raskrižja Borongajske ceste s Ulicom Marijana Čavića i Ulicom Vukomerec do Porečke ulice.
Istekle lokacijske dozvole
U siječnju 2016. godine izdana je lokacijska dozvola za rekonstrukciju od Svetica do Ulice grada Gospića, a za izgradnju produžetka ove ulice do Ulice Marijana Čavića 17. svibnja 2019. godine, no važenje obje dozvole u međuvremenu je isteklo. Duljina prve trase iznosila je oko 1.050 metara, a produžetka 750 metara, a za potrebe izrade novih projekata bit će osigurani nacrti iz ranijih projekata.
Za izgradnju odvojka Borongajske ceste lokacijska dozvola izdana 11. prosinca 2018. godine i dalje je važeća. Štoviše, za prvu fazu etape duljine 340 metara osigurana je i građevinska dozvola, a u drugoj etapi, duljine 490 metara u jednom dijelu obuhvata lokacijska dozvola predviđa i izgradnju tramvajske pruge.
– U obuhvat ove lokacijske dozvole potrebno je uključiti i tramvajsku prugu koja ulazi u prostor UPU Studentski kampus Borongaj uključivo s planiranom tramvajskom okretnicom. Investitor će projektantu za potrebe izrade idejnog projekta za izmjenu i dopunu lokacijske dozvole osigurati nacrte iz osnovnog idejnog projekta u dwg formatu, navodi dokumentacija.
Tramvaj i na Borongaju?
Zadatak projektanta je izraditi nove idejne projekte te ishoditi nove lokacijske dozvole te izmjenu i dopunu postojeće lokacijske dozvole. Namjera investitora je izraditi projektnu dokumentaciju i ishoditi odgovarajuće dozvole kako bi se što prije moglo pristupiti izgradnji produžetka tramvajske pruge prema istoku do Ulice Marijana Čavića i dalje prema sjeveru do tramvajskog okretišta koje je definirano u UPU Studentski kampus Borongaj.
– Zadatak je stoga projektanta da prije izrade predmetnih idejnih projekata izradi idejno rješenje produžetka tramvajske pruge sve do navedene okretnice unutar UPU-a. Idejno rješenje treba izraditi u skladu s projektnim zadatkom ZET-a te mora definirati tramvajsku prugu, kontaktnu i kabelsku mrežu, stoji u predmetnoj dokumentaciji.
Idejno rješenje mora biti podloga za izradu idejnog projekta tramvajske pruge unutar obuhvata Ulice grada Vukovara i odvojka Borongajske ceste.
Izvanredno održavanje nadvožnjaka
U neposrednoj blizini radova koji su u planu i dalje je u tijeku izvanredno održavanje nadvožnjaka, i to onog Slavonske avenije koji prelazi upravo Ulicu grada Gospića. Tu su radovi krenuli u kolovozu, a kako je tad najavljeno mogli bi se protegnuti do iduće godine. Promet na nadvožnjaku prilagođen je radovima, dok se ispod nadvožnjaka trenutno ne prometuje.
Izvanredna sanacija pokrenuta je u svrhu dovođenja građevine u prvotno stanje, gdje se prije svega pristupilo sanaciji oštećenih dijelova. Predviđena je zamjena postojećeg kolničkog zastora s novima te zamjena prijelaznih naprava. Planirana je i sanacija revizijske staze te razdjelnog pojasa sa zamjenom rubnjaka, slivnika te brtvljenjem reški rubnjaka i ab ploča razdjelnog pojasa, navodi opis projekta.
– Zbog lošeg stanja konzola revizijskih staza predviđa se njihovo demoliranje te izvedba novih konzola. Također se predviđa zamjena čeličnih elemenata pješačke i odbojne ograde novima i čelične podkonstrukcije za ovješenje instalacija novom podkonstrukcijom, da se iščitati iz projektne dokumentacije.
Ostaju stare instalacije
Oštećeni dijelovi betona rasponske konstrukcije donjeg ustroja se hidrodemolirju i reprofiliraju. Betonske površine je potrebno očistiti visokotlačnim pranjem te zaštititi nanošenjem zaštitnih premaza. Pukotine je potrebno injektirati.
Gabariti postojeće prometnice neće se mijenjati kao niti njen uzdužni i poprečni nagib. Projektom će isključivo biti razrađeno održavanje postojeće građevine. Kako će ovim projektom isključivo biti razrađeno održavanje postojeće kolničke konstrukcije, postojeće instalacije se neće dirati niti izmiještati.
Još jedna novost, ‘pametni promet’
Podsjećamo, iz Grada Zagreba osim najave rekonstrukcije i radova u tijeku, Zagreb pokreće i dinamičko upravljanje prometom. Kako javljaju iz Grada, na Ulici grada Vukovara (od raskrižja s Ulicom Florijana Andrašeca do raskrižja s Ozaljskom ulicom) i Ulici Ribnjak (od raskrižja s Trgom Josipa Langa do Ulice Nike Grškovića) predviđa se uvođenje takvog sistema u promet.
Ova metoda optimizirat će postojeći kapacitet u područjima gdje nije moguće proširenje cesta. Prijedlozi su već predani za potrebna odobrenja. Osim ove promjene, instalacija najsuvremenijeg semaforskog uređaja na pješačkom prijelazu preko Palmotićeve ulice omogućit će bolju detekciju pješaka, biciklista i vozila. U pitanju je novi semafori koji će prilagoditi trajanje zelenog svjetla prema stvarnim uvjetima prometa, čime će se poboljšati prometna protočnost, osobito u sjevernom dijelu ulice Ribnjak.
– U sustav Centra za upravljanje prometom već je povezano 88 semafora na glavnim prometnicama, a do kraja godine bit će ih ukupno 100. Spajanjem novih raskrižja, četvrtina gradske semaforske mreže bit će integrirana u sustav, čime Zagreb postaje pravi pametni grad.
Također je dovršeno idejno rješenje prostora Centra za upravljanje prometom, čije se otvorenje očekuje za nekoliko mjeseci, naveli su iz Grada napominjući kako ovi projekti zajedno doprinose poboljšanju prometne sigurnosti i učinkovitosti.
Znate li gdje se nalazi najstarija škola u Zagrebu? Doznajte ovdje pa pročitajte i zašto bi uskoro mogla nestati, kao i što će biti na njenom mjestu.