Rekonstrukcija ovog dalmatinskog mosta svima diže tlak, sezona se bliži, a ključna prometnica zatvorena
Nastavlja se saga oko rekonstrukcije željezničkog mosta na području Kaštel Kambelovca čija sanacija, prosvjeduju građani, debelo kasni. Most je zatvoren prije devet mjeseci, a blokada prometa je, prema najavama, trebala potrajati približno šest mjeseci. No, deveti mjesec prolazi, lokalno stanovništvo tvrdi kako je na gradilištu radnika sve manje, a da posao nije završen. Što se događa? Oglasili su se iz HŽ Infrastrukture.
Punih devet mjeseci ne prometuje se željezničkim mostom koji u Kaštel Kambelovcu spaja Tuđmanovu cestu s magistralom. Lokalno stanovništvo je bijesno. Prometnica ispod mosta je na račun radova zatvorena, a na gradilištu, tvrde građani, radnici posljednja tri mjeseca slabo navraćaju.
Radovi koji se izvode dio su projekta uklanjanja uskih grla na željezničkoj mreži RH a koji uključuje ukupno 17 mostova i 28 usjeka duž velikog dijela mreže HŽ Infrastrukture. Projekt se sufinancira europskim sredstvima. Izgradnjom novog mosta u Kaštel Kambelovcu trebala bi se povećati nosivost željezničkog objekta, a samim time i vozna brzina vlakova na dijelu pruge Oštarije – Knin – Split.
Turistička sezona i oborinske vode
Ugovorena vrijednost mosta Kambelovac je 1.158.575,43 eura (bez PDV-a). Izvođač radova je tvrtka Cenoza Promet oglasila se nakon javnih prozivki građana, uz pojašnjenje kako su se radovi otegnuli zbog okolnosti na koje se nije moglo utjecati.
– Radovi su djelomično bili obustavljeni samo za vrijeme ljetnih mjeseci zbog turističke sezone, a djelomično su bili usporeni zbog obilatog dotoka oborinskih voda u građevinsku jamu za vrijeme kišnih dana. Zbog tehnologije izvođenja morali smo prekinuti postojeći oborinski kanal, a nismo bili u mogućnosti izvesti obilazni vod jer se u trupu prometnice nalaze postojeće instalacije koje su ugrađene u periodu od faze projektiranja objekta do početka izvođenja samih radova, rekao je za portal.hr član uprave tvrtke Cenoza Promet, Vedran Devčić i dodavši kako je obnova mosta kompleksan građevinski projekt.
Rokovi nisu probijeni
Istaknuto je i kako Cenoza promet radove izvodi sukladno ugovornoj dinamici sa investitorom, tvrtkom HŽ Infrastruktura, te da nema govora da su rokovi probijeni,
– U tom smislu nisu probijeni nikakvi rokovi i sve će biti završeno unutar ugovorenih rokova, pa i značajno prije. Najkasnije do kraja travnja planiramo završiti sve armirano-betonske radove, ukloniti skele, te uspostaviti komunikaciju za vozila i pješake ispod mosta. Do tada molimo za strpljenje, a za sve dodatne upite i primjedbe upućujemo vas na investitora – HŽ InfrastrukturA, zaključuje Devčić za portal.hr.
Poruka iz ove tvrtke je da imaju razumijevanje za probleme i nestrpljenje građana, ali i kako je riječ o važnoj prometnici i investiciji koja se dugo čekala, te da u ovom kontekstu nikome nije u cilju da realizacija kasni.
Što je napravljeno
Do kraja 2024. godine u sklopu rekonstrukcije mosta Kambelovac srušen je postojeći upornjak U2 te su izvedeni radovi na zaštiti građevne jame armiranobetonskim pilotima i naglavnim gredama pilota. Izvedeni su iskop građevne jame za upornjak U2 i zaštita pokosa na iskopu ugradnjom sidara i mlaznog betona, betoniran je temelj upornjaka U2 te je za njega ugrađena armatura.
– Završeni su i radovi na zaštiti građevne jame izvedenim pilotima za oba upornjaka mosta. Po dovršetku preostalih radova na upornjaku U2 planirani su premještanje provizornog mosta na drugi položaj te radovi na izradi i ugradnji novog upornjaka U1 i rasponskog sklopa, rekao je voditelj projekta, Vedran Brkić za list ‘Željezničar’ koji u formi izvještaja izdaje HŽ Infrastruktura.
Dodao je i kako se završetak radova na mostu Kaštel Kambelovac planira do kraja travnja 2025., odnosno prije početka prometovanja agencijskih vlakova i turističke sezone.
Doznajte ovdje sve o novom ulazu u Split.