Pretraga

Na jugu Dalmacije čeka se izgradnja važne obilaznice, stiže i cesta do druge strane Pelješca

A- A+

U ponovljenom postupku nabave za izgradnju obilaznice Orebića iznova je odabrana zajednica domaće i turske tvrtke Texo Moliora i Yapi Merkezi Insaat. Na obilaznicu koju bi trebali izvesti u razdoblju od dvije godine nadovezat će se cesta koja će preko brdovitog pelješkog terena poluotoka Pelješca voditi do čvora Brijest. Poznata je točna trasa zahtjevnim reljefom, a zna se i koliko će koštati razrada projekta za drugu etapu.

cesta preko planine, ilustracija | Pexels

Uz novu važnu obilaznicu, na jugu Hrvatske sprema se još važnih cestovnih projekata. Jedan će se nadovezati na novu prometnicu oko Orebića i otvoriti brži put prema čvoru Brijest. Traži se okvirno 370 milijuna eura vrijedno rješenje za drugu fazu te ceste, a mi donosimo  detalje.

Nastavak obilaznice

Na novu, 50 milijuna eura vrijednu obilaznicu Orebića, trebala bi se nadovezati cesta do čvora Brijest. U pripremi je dokumentacija za izradu projekta druge etape te prometnice, u duljini 10,5 kilometara. Prolazila bi brdovitim terenom poluotoka, a samo pripremu rješenja Hrvatske ceste procjenjuju na skoro 400 tisuća eura.

Izdvojeni članak

Najiščekivaniji projekt u Dalmaciji: Split dobiva obilaznicu i izlaz na brzu cestu

– Trasa prometnice iz idejnog rješenja nalazi se na poluotoku Pelješcu u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Gledano po rastu stacionaže od zapada prema istoku, prolazi kroz ukupno 12 katastarskih općina, stoji u projektnom zadatku.

Brdovit teren

Nova prometnica od obilaznice Orebića do čvora Brijesta kretala bi iz točke trokrakog križanja na planiranoj obilaznici. Zatim bi obilazila naselja Orebić, Stanković, Podstup te brda ‘Kapetani’ sa sjeverne strane, da bi se spojila na koridor postojeće državne ceste DC414, sve do naselja Prizdrina.

Trasa bi dalje obilazila Potomjen i Pijavično da bi se iznova povrh Trstenika povezala s postojećim koridorom pa nastavila do prijevoja ‘Kozje Ždrijelo’. U blizini naselja Popova Luka cesta bi se odvojila u smjeru istoka pretežno nenaseljenim područjem, pritom presjecajući još jednom državnu cestu i spuštajući se sjevernim padinama Pelješca do naselja Brijest.

Sređivanje spojnih cesta

Na mjestu spojne ceste čvora Brijesta na pristupnoj cesti mosta Pelješac, predviđen je uklop, a treba napomenuti kako projektni zadatak naglašava potrebu promišljanja rješenja za spojne ceste. Naime, svi spojevi od čvorišta do postojeće mreže trebali bi biti dovedeni u prometnu funkciju.

Izdvojeni članak

Nova vrata Sinja: Gradilište na državnoj cesti koje se ‘jedva čekalo’ desetljećima

– Sadržaj ovog projektnog zadatka je izrada idejnih projekata, provedba geodetskih i geotehničkih istražnih radova, te ishođenje lokacijske dozvole za Etape II, III i IV od Čvora Brijesta do Obilaznice Orebića duljine cca 34,1 km, stoji u projektnom zadatku, uz navod kako bi se nova cesta gradila za brzinu vožnje od 80 kilometara na sat, ponajviše zbog zahtjevnog terena.

Zahtjevan reljef

Podsjećamo da je netom kako će obilaznicu na jugu Dalmacije u razdoblju od dvije godine izvesti konzorcij domaćeg Texo Moliora i turske tvrtke Yapi Merkezi Insaat. Odlukom donesenom 10. travnja ove godine zaključen je postupak nabave prvi puta objavljene u ožujku 2023. godine. Obilaznicu će po kompleksnoj trasi izvesti za nešto malo manje od 50 milijuna eura s uključenim PDV-om.

Ovaj projekt podrazumijeva realizaciju 6,57 kilometara obilaznice općine na jugu Salmacije, koju se zbog kompleksnosti terena ne može sagraditi bez niza infrastrukturnih objekata. Naime, na trasi se planira podići ili iskopati njih devet – vijadukt Bilopolje, podvožnjaci Stanković, Trstenice, Galbalovo, Ruskovići, Divovići te podvožnjak Lampovo, te dva pothodnika Žukovac i Kućište. Detalje o postupku žalbe i ponavljanja nabave za obilaznicu pronađite ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap