Pretraga

Rijeka traži spas za prometne gužve oko Žabice: Dobar prometni plan smirit će vozače i smanjiti kolaps

A- A+

U Rijeci se u smislu prometa posljednjih godina štošta promijenilo. Dogradili su se važni pravci koji prolaze kroz grad, promet se generalno povećao, a najveća promjena u novije vrijeme koja i dalje utječe na prometnu sliku je izgradnja terminala Žabica. Sve navedeno netko stručan sada treba dobro proanalizirati i iznaći optimalno rješenje za grad s manje gužvi, posebice u središnjem dijelu Rijeke. Za taj zadatak odabrana je tvrtka Elipso S.Z., a donosimo što im nameće projektni zadatak.

Grad Rijeka traži bolja prometna rješenja | foto: screenshot Projektni zadatak (EOJN), Canva

U okviru zajedničke nabave s Hrvatskim cestama, Grad Rijeka odabrao je tvrtku koja će za središte grada izraditi novo prometno rješenje s ciljem smanjenja kolapsa i manje prometne gužve. S tvrtkom Elipsa S.Z. netom je potpisan ugovor vrijedan 46.400 eura, što je 3.600 eura manje od procijene vrijednosti. Treba dodati, izrada ove prometne studije u Projektnom zadatku definirana je kao jedan od najvažnijih projekata u Rijeci u skorije vrijeme.

Izdvojeni članak

Nova vizura Kvarnera: ‘Žabica’ skače u visine, tisuće kubika betona za totalnu transformaciju uz more

Prometne izmjene uz terminal

U javno dostupnoj prometnoj dokumentaciji može se pročitati da se projekt odnosi na urbano i prometno preuređenje šireg gradskog središta te da predstavlja nastavak promjena koje su već započele izgradnjom autobusnog terminala na zapadnoj Žabici i izmjenom prometnog režima u istoj zoni. Očekuje se da će prometna studija analizirati sve aspekte ovih izmjena i sukladno s analiziranim predložiti optimalna rješenja.

Studija bi, stoji u Projektnom zadatku, trebala obuhvatiti nekoliko ključnih intervencija. Trebalo bi uračunati preregulaciju prometa na prvom longitudinalnom koridoru od Trga Žabica do Jelačićevog trga, tako da ulice Scarpina, Adamićeva i Trpimirova postati isključivo koridor za gradski autobusni promet, dok će Ulica Riva biti namijenjena za sav ostali promet.

Nadalje, novoizgrađenu cestu D403 trebalo bi uključiti u sustav gradskih prometnica, a k tome izgraditi produžetak ulice Riva kao spojne ceste od Trga Žabica do D403. Na koncu, valjalo bi proanalizirati utjecaje novih parkirališnih i garažnih kapaciteta, uključujući garažu autobusnog kolodvora i garažu planirane marine u luci Baroš.

Grad Rijeka traži bolja prometna rješenja, promet je sve gušći i nešto treba promijeniti | foto: screenshot Projektni zadatak (EOJN)

Još malo će se pričekati

Prostorno, studija zahvaća područje od željezničkog kolodvora na zapadu do zone Piramide i Brajdice na istoku. Riječ je o središnjim dionicama glavnih longitudinalnih gradskih koridora, uključujući njihove poprečne veze. Kroz ovo područje prolaze i državne ceste D8, D3 i D404, što dodatno ističe značaj projekta prometnog preuređenja.

Inače, u centru grada kolapsi su pojačani zbog opsežnih radova na rekonstrukciji sustava odvodnje pa je u tom dijelu grada već na snazi privremena regulacija. Stoga se zasad još uvijek ne mogu provesti prometna istraživanja i brojanje prometa što je nužno za izradu studije. Ona će biti moguća tek po završetku tih radova i uspostavi redovnog režima prometa.

Područje obuhvata | foto: screenshot Projektni zadatak (EOJN)

Promjene prije regulacije

Do uvođenja privremene regulacije 2024. godine, promet se odvijao dvosmjerno na dva glavna koridora – Scarpina, Adamićeva i Trpimirova ulica kao smjer istok–zapad te Ulica Riva kao smjer zapad–istok, s nekoliko važnih poprečnih poveznica (to su: Zadarska, Splitska, Henckeova, Veslarska). Ovo su ujedno bili najopterećeniji gradski koridori, s dnevnim prometom koji je povremeno prelazio i 50.000 vozila.

U posljednjih pet godina, od 2020. do danas, došlo je do značajnih promjena u prometnim tokovima, a neki projekti donijeli su posebno značajne promjene. Ističe se utjecaj dovršetka i otvaranja nove državne ceste D403, koja je preuzela dio gradskog prometa te time izmijenila raspodjelu prometa na zapadnom dijelu grada, a novi prometni plan trebao bi uračunati ove i sve druge promjene na području Grada Rijeke, da bi se u središtu grada optimizirao promet i smanjile gužve. Ovdje pročitajte što će se sve u prometu ovog ljeta promijeniti u Zagrebu.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap