Pretraga

Uvedena je zanimljiva zakonska inovacija: Svaka zgrada u Hrvatskoj postaje kao osoba s OIB-om

A- A+

Napokon je stigla dugo očekivana promjena! Od 1. srpnja, svaka stambena zgrada u Hrvatskoj dobit će jedinstveni OIB i status pravne osobe kroz Registar zajednica suvlasnika, čime se olakšava upravljanje i komunikacija sa državnim tijelima. Upravitelji zgrada sada su dužni evidentirati stanare, vlasnike i korisnike stanova, uključujući prazne jedinice i poslovnu namjenu. Upisi i promjene podataka obavljaju se preko nadležnih katastarskih ureda, a upravitelji moraju pravovremeno prijavljivati sve promjene. Ova reforma prati i uspostava Registra upravitelja zgrada, čime se stvara jedinstvena evidencija za efikasnije vođenje zgrada u Hrvatskoj.

Registar zajednice suvlasnika | Foto: baustela.hr, Canva

Zamislite da vaša zgrada ima svoj jedinstveni identitet, poput osobe s osobnim dokumentom. Upravo to od sada postaje stvarnost. Od 1. srpnja, u skladu sa Zakonom o upravljanju i održavanju stambenih zgrada, u Hrvatskoj se uvodi detaljan popis vlasnika, stanara i podstanara, a svaka stambena zgrada dobit će svoj vlastiti OIB i postat će pravna osoba. Riječ je o Registru zajednice suvlasnika, o kojem smo ranije pisali. Ova novina u pravnom sustavu omogućit će zajednicama suvlasnika, kao novim pravnim subjektima, učinkovitije djelovanje i komunikaciju s državnim tijelima.

Također, početkom lipnja uspostavljen je Registar upravitelja zgrada – popis svih tvrtki i pravnih osoba koje upravljaju zgradama i upravljaju sredstvima iz pričuve. Upravitelji sada obilaze svaki stan, evidentiraju tko u njemu živi i u kojem svojstvu, te popisuju one koji koriste stan za poslovne svrhe. Isto tako, evidentiraju se i prazni stanovi te njihovi vlasnici.

Izdvojeni članak

Reakcije na Kućni red: Trn u oku pušenje marihuane, hranjenje golubova i ‘krađa’ zajedničke struje

Koji se podaci upisuju u Registar

U Registru zajednica suvlasnika upisuju se najprije opći podatci o suvlasnicima u zgradi, potom podatci o upravitelju zgrade i načinu uporabe zgrade. Također, Registar će sadržavati i podatke koje dostavlja upravitelj o obveznicima plaćanja pričuve, o površinama posebnih dijelova zgrade te o opomenama za nepridržavanje kućnog reda u zgradi.

U Registar zajednica suvlasnika upisuju se i podaci o promjenama podataka nastalim odvajanjem, pripajanjem ili prestankom postojanja zajednice suvlasnika. U Registar se pohranjuju i međuvlasnički ugovor te sve naknadne odluke suvlasnika u upravljanju zgradom, kao i pojednostavljeni shematski prikaz, u proizvoljnom mjerilu, rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj etaži, s iskazanom vezom na podatke o posebnim dijelovima zgrade iz zahtjeva.

stambena zgrada, Vukovar

stambena zgrada, Vukovar | foto: baustela.hr / Ivana Solar

Procedura za upis

Treba reći da upisivanje podataka u Registar zajednica suvlasnika obavlja službena osoba Državne geodetske uprave nadležnog područnog ureda za katastar, odnosno Gradskog ureda za katastar i geodetske poslove Grada Zagreba, ovlaštena za vođenje postupka po zahtjevu upravitelja zgrade za upis zajednice suvlasnika u Registar.

Zajednica suvlasnika upisuje se u Registar na zahtjev upravitelja zgrade. Nadležni katastarski ured određuje se prema adresi sjedišta zajednice suvlasnika, katastarskoj čestici i imenu katastarske općine na kojoj je zgrada izgrađena, za koju se uspostavlja zajednica suvlasnika.

Postupak za upis zajednice suvlasnika i upis svake promjene u Registar smatra se pokrenutim u trenutku predaje urednog zahtjeva katastarskom uredu. O zahtjevu za upis u Registar zajednica suvlasnika odlučuje rješenjem nadležni katastarski ured, koje obvezno sadrži naziv i sjedište zajednice suvlasnika te registarski broj pod kojim se zajednica upisuje u Registar.

Dokumenti | foto: Pixabay

Obavezna prijava promjene podataka

Upravitelj zgrade dužan je u roku od 15 dana od dana saznanja za nastale promjene podataka, koje su obvezne za upis u Registar, podnijeti zahtjev za upis promjene podataka u Registru zajednica suvlasnika. Zahtjev se podnosi nadležnom katastarskom uredu koji potom obavještava upravitelja o upisu promjene podataka.

Nadležni katastarski ured provodi promjenu podataka u Registru zajednica suvlasnika kada se zahtjev odnosi na promjenu podataka o upravitelju zgrade, adresi zgrade ili funkcionalnoj cjelini zgrade, katastarskoj čestici i imenu katastarske općine na kojoj je zgrada izgrađena, zgradi, načinu uporabe posebnih dijelova zgrade, vlasnicima posebnih dijelova zgrade, obveznicima plaćanja, površinama posebnih dijelova zgrade, pohranu ili promjenu međuvlasničkog ugovora, opomene za nepridržavanje kućnog reda u zgradi ili pojednostavljeni shematski prikaz rasporeda posebnih dijelova zgrade na svakoj etaži, s vezom na podatke o posebnim dijelovima.

Treba naglasiti da je prema odredbama Pravilnika upravitelj zgrade dužan podnijeti katastarskom uredu zahtjev za upis prestanka postojanja zajednice suvlasnika u Registru u roku od 8 dana od dana utvrđenja činjenice o prestanku postojanja zajednice.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap