Pretraga

Gradilište u noći: Veliki dalmatinski rotori već su u funkciji, a uskoro će i nadvožnjak

A- A+

Šibenik je u 2025. godini pravo gradilište, s posebnim naglaskom na projekt izgradnje dvaju velikih rotora koji će značajno rasteretiti prometne gužve. Projekt, vrijedan gotovo sedam milijuna eura, koji provodi građevinska tvrtka Sarađen, postigao je značajan napredak. Naime, oba rotora su završena i puštena u promet, kao i većina prometnica unutar čvora, dok je na lokaciji velikog rotora betoniran impozantni nadvožnjak. Završetak radova očekuje se krajem godine, a evo kako sve izgleda sada.

Rekonstrukcija križanja Jadranske Magistrale i Ulice Velimira Škorpika, Šibenik | Foto: bauštela.hr, Sarađen

Dalmatinski biser, grad Šibenik, u 2025. godini doživljava intenzivan razvoj. Na više lokacija u gradu provode se značajni građevinski radovi, a jedan od najvećih projekata koji će uskoro biti dovršen jest izgradnja dvaju velikih rotora na križanju Jadranske magistrale i Ulice Velimira Škorpika, u neposrednoj blizini najvećeg trgovačkog centra Dalmare. Trenutno je postignut značajan napredak. Kako su nam rekli iz izvođača radova, tvrtke Sarađen, oba rotora su završena i puštena u promet, kao i većina prometnica unutar čvora, dok je na lokaciji velikog rotora betoniran impozantni nadvožnjak.

Izdvojeni članak

Revolucija u Šibeniku: Nova energana otpad će pretvarati u gorivo, bit će prva takva u Hrvatskoj

Žila kucavica

Ovi novi kružni tokovi već sada donose značajnu promjenu u prometovanju gradom. Naime, riječ je o cesti koja je ključna u ‘žiži’ turističke sezone. Vozači koji dolaze iz smjera Brodarice prema gradu i obratno svakodnevno su se suočavali s velikim gužvama, koje već sada polako nestaju. Prema informacijama Hrvatskih cesta iz 2022. godine, ovo je jedan od najopterećenijih dijelova Jadranske magistrale. Na ovom križanju, odnosno na južnom i zapadnom ulazu u grad, prosječni dnevni promet iznosi gotovo 14.000 vozila, dok ljetni promet premašuje 23.000 vozila.

Projekt je započeo u veljači 2024. godine, kada su Hrvatske ceste i tvrtka Sarađen potpisali ugovor o realizaciji projekta pod nazivom Rekonstrukcija raskrižja državne ceste D8 i Ulice Velimira Škorpika, vrijedan 6,89 milijuna eura bez PDV-a. Završetak se očekuje krajem godine, što ćemo pažljivo pratiti. Na toj lokaciji gradi se čvor u dvije razine s dva kružna toka. Jedan denivelirani kružni tok smješten je na mjestu današnjih semafora, dok je drugi lociran u Ulici Velimira Škorpika, s odvojcima prema trgovačkom centru Dalmare, gradskoj četvrti Mandalina i novom Vatrogasnom domu.

Rekonstrukcija križanja Jadranske Magistrale i Ulice Velimira Škorpika, Šibenik | Foto: bauštela.hr, Sarađen

Rekonstrukcija križanja Jadranske Magistrale i Ulice Velimira Škorpika, Šibenik | Foto: bauštela.hr, Sarađen

Zahtjevan posao

Projekt nije običan rotor, već predstavlja kompleksan čvor koji uključuje dva rotora, od kojih je jedan u dvije razine. Nadvožnjak, ključni element projekta, izgrađen je kako bi magistrala D8 prolazila iznad jednog od rotora, čime se omogućava nesmetan promet bez usporavanja ili zaustavljanja na semaforima, što je do sada bio uobičajeni problem. Ovo čini projekt posebno zahtjevnim, osobito jer se radi o najprometnijem raskrižju u županiji, u blizini trgovačkih centara i glavnih turističkih odredišta.

Zbog važnosti ovog čvorišta, estetika projekta također ima značajnu ulogu, jer se nalazi na važnom prometnom čvorištu koje povezuje autocestu A1 s mnogim turističkim lokacijama. Osim tehničkih izazova, projekt zahtijeva i veliki broj radnika, s periodima kada se angažira između 80 i 100 djelatnika kako bi se postigla potrebna dinamika radova. O svemu tome smo pisali i u našoj bauštelskoj reportaži, a više pročitajte ovdje.

Rekonstrukcija križanja Jadranske Magistrale i Ulice Velimira Škorpika, Šibenik | Foto: bauštela.hr, Sarađen

Rekonstrukcija križanja Jadranske Magistrale i Ulice Velimira Škorpika, Šibenik | Foto: bauštela.hr, Sarađen

Nadvožnjak od preko 100 metara

Prava zvijezda gradilišta je nadvožnjak koji će promijeniti i vizuru tog prometnog dijela grada. Njegova ukupna duljina s krilima iznosit će 102 metra, dok je osnovna debljina ploče 100 centimetara.

Prema opisu koji nam je dao inženjer, nadvožnjak je projektiran kao monolitna poluokvirna armiranobetonska konstrukcija. Ima pet raspona, dok je glavni nosivi sustav za prihvaćanje horizontalnih sila čine stupišta S2 i S3, koja su kruto vezana za rasponsku konstrukciju. Zanimljivo, rasponski sklop objekta projektiran je kao puna monolitna armiranobetonska ploča širine preko šest metara s konzolama, na uzdužnim rubovima je duljine 1,2 metra, dok je osnovna debljina ploče jedan metar. Spomenute konzole su na mjestu upetosti debljine 35 centimetara, dok se prema slobodnom kraju stanjuju na 22 centimetra. Također, predviđena je izvedba rasponske konstrukcije na klasičnoj skeli, u jednoj fazi.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap