Gradilište iz zraka: Susjedi uz hrvatsku pomoć grade preko 30 kilometara brze ceste, vijadukte i tunele
U Sloveniji se gradi brza cesta između Velenja i Slovenj Gradeca, dugačka 31,5 kilometara, pri čemu 36 posto trase prolazi kroz tunele i mostove, uključujući pet dvocijevnih tunela i 27 vijadukata. Dionice B i C prolaze uz Škalsko jezero i obuhvaćaju vijadukte, podvožnjake te zvučne barijere. Dionice E i F predstavljaju najzahtjevnije dijelove trase, s velikim vijaduktima i tunelima, dok blok H omogućava spoj s postojećom cestovnom infrastrukturom. Projekt vrijedan 37,38 milijuna eura izvode slovensko-hrvatske tvrtke, čime se osigurava pristup tunelu Vodriž i kompletno povezivanje treće razvojne osi.

Brza cesta Velenje – Slovenj Gradec, Slovenija | Foto: Screenshot Facebook Infopot.si
Susjedna Slovenija u 2025. godini provodi niz velikih infrastrukturnih projekata, pri čemu je poseban naglasak na izgradnji novih prometnica – autocesta, željeznica i brzih cesta. Među najvažnijim projektima ističe se brza cesta između Velenja i Slovenj Gradeca, gdje su radovi u tijeku, ali je određen novi rok za završetak. Cijela prometnica od Šentruperta do Slovenj Gradeca bit će duga 31,5 kilometara, a gotovo 36 posto trase prolazit će kroz tunele ili preko mostnih konstrukcija. Planirana je izgradnja pet dvocijevnih tunela, tri galerije i 27 vijadukata, dok je završetak dionice Velenje – Slovenj Gradec predviđen za jesen 2029. godine.
Dionice uz Škalsko jezero
Dionica B prolazi tik uz Škalsko jezero, gdje je predviđena gradnja vijadukta duljine 105 metara te devijacije regionalne ceste Velenje-Škale u dužini od 941 metar. U kolovozu 2025. godine objavljen je ugovor kojim je otvoren put za početak radova na susjednoj dionici C- Škale.
Ta dionica obuhvaća izgradnju 2,7 kilometara brze ceste širine 22,6 metara, s po dva traka u svakom smjeru. Uz tri vijadukta, među kojima se ističe vijadukt Odraž, planirana je i izgradnja dvaju podvožnjaka, 2,5 kilometara potpornih konstrukcija, četiri potporna zida te 810 metara zvučnih barijera, objavljeno je na službenoj slovenskoj Facebook stranici za Vladine prometne projekte.

Brza cesta Velenje – Slovenj Gradec, Slovenija | Foto: Screenshot Facebook Infopot.si

Brza cesta Velenje – Slovenj Gradec, Slovenija | Foto: Screenshot Facebook Infopot.si
Dionice D i E
Dionica D bila je prva dovršena dionica treće razvojne osi. U Gaberkama je izgrađena nova regionalna cesta duljine 1.028 metara, pri čemu je premješteno više od 170 tisuća kubičnih metara zemlje kako bi se osigurao prolazak buduće trase. Nakon gotovo pet godina od početka radova, krenula je i gradnja dionice E – Velunja, koju investitori opisuju kao najzahtjevniju.
Ona je duga 7,25 kilometara i uključuje 20 objekata, među kojima dva dvocijevna tunela, Vodriž i Pusta Gora, te deset vijadukata. Najimpresivniji su vijadukt Danijel, dug 300 metara, i vijadukt Ravne 3, čiji stupovi dosežu više od 40 metara visine.

Brza cesta Velenje – Slovenj Gradec, Slovenija | Foto: Screenshot Facebook Infopot.si

Brza cesta Velenje – Slovenj Gradec, Slovenija | Foto: Screenshot Facebook Infopot.si
Dionica F i čvor Podgorje
Dionica F smještena je kod naselja Podgorje blizu Slovenj Gradeca i duga je 1,15 kilometara, što čini oko 3,65 posto cijele trase. Na sjeveru se povezuje s budućim čvorištem Podgorje, a na jugu prelazi u vijadukt Jenina, dug gotovo 480 metara, izgrađen tehnikom postupnog potiska. Trasa se dalje uspinje s nagibom od 5,12 posto prema vijaduktu Visočnik, dugom do 288,5 metara.
Radovi na dionici započeli su 2021. godine, a iako je većim dijelom završena, na pojedinim vijaduktima još uvijek nedostaju određeni elementi. Projekt vrijedan 37,38 milijuna eura izvelo je više slovensko-hrvatskih tvrtki, a njegova važnost leži u otvaranju pristupa mjestu iskopa tunela Vodriž.

Brza cesta Velenje – Slovenj Gradec, Slovenija | Foto: Screenshot Facebook Infopot.si

Brza cesta Velenje – Slovenj Gradec, Slovenija | Foto: Screenshot Facebook Infopot.si
Dionica H i povezivanje sa Škalama
Blok H nastavlja se na blok B i uključuje izgradnju čvora Škale te spojne ceste prema postojećoj glavnoj cesti Velenje–Mislinja. Spojna cesta bit će duga 1.826 metara, a među najzahtjevnijim građevinama ističu se jednokolosiječni tunel Konovo dug 497 metara te istoimeni vijadukt dug 142 metra.
Ovaj dio projekta osigurat će kvalitetnu vezu između nove brze ceste i postojećih prometnih tokova. Njegov završetak bit će važan korak u potpunom povezivanju treće razvojne osi sjevera i juga Slovenije. Pogledajte ovdje kako izgleda gradilište šibenskih rotora i nadvožnjaka iz zraka.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.