Galerija gradilišta: Ovako se popravljaju milijunski radovi na modernizaciji tramvajske pruge u Osijeku
Tek što se Osijek početkom mjeseca pohvalio konačnim završetkom reklamacijskih radova na tramvajskoj pruzi u Strossmayerovoj ulici koji su doslovno izludili građane, ovoga tjedna za njih je krenula nova agonija. Ponovno je otvoreno gradilište duž Županijske ulice u strogom centru grada kako bi se i ovdje obavio popravak loše postavljenih tračnica javnog prijevoza. Nesnosne gužve, pad prometa za trgovce i ugostitelje, te kašnjenje javnog prijevoza opet su aktualni na lokaciji gdje je sve trebalo biti gotovo davnih dana. Bijesni su svi, od gradonačelnika do školaraca, i pitaju se kako je ovo moguće. Izvođač radova iz Austrije i tvrtka koja je bila zadužena za nadzor radova iz Bugarske šute, a svi misle isto – netko za ovo mora odgovarati. Bili smo na gradilištu.

popravak, tramvajska pruga Osijek | foto: baustela.hr / Ivana Solar
Osječani su na rubu živaca. Grandiozni projekt Modernizacija tramvajske pruge ‘težak’ čak 45 milijuna eura proživljava još jedna debakl. Nakon reklamacije loše obavljenih radova u Strossmayerovoj ulici koji su blokirali promet veći dio 2025., u ponedjeljak je započeo isti proces u Županijskoj, prometnici u strogom centru grada.
Iz tvrtke Gradski prijevoz putnika (GPP) najavili su da će radovi od raskrižja Županijske ulice s Ulicom Hrvatske Republike do kružnog toka Đakovština trajati do 28. studenog 2025. uz objašnjenje da se radi o izvedbi projekta ‘uklanjanja nedostataka’ o trošku izvođača radova. Još jednom mole građene za strpljenje, ali džabe im – to više nitko u Osijeku nema.
Galerija 15 Fotografija
OtvoriObuhvat radova i privremena regulacija prometa
– Radovi obuhvaćaju uklanjanje postojećih i ugradnju novih dilatacija, sanaciju sustava odvodnje i ugradnju novih asfaltnih slojeva, s ciljem osiguravanja potpune sigurnosti, trajnosti i kvalitete izvedenih radova, u skladu s tehničkim propisima i ugovornim obvezama izvođača, poručili su iz GPP-a
Uz dodatak kako se zbog izvođenja ovih radova uspostavlja privremena regulacija prometa na ovoj dionici nerazvrstane ceste, na način da će se obustaviti pomet na zapadnoj prometnoj traci Županijske ulice na dionici od kružnog toka Đakovština do Ulice Hrvatske Republike. Što u prijevodu znači da se jedan od najopterećenijih prometnih pravaca u Osijeku sa četiri sveo na dvije trake, s time da su i četiri bile malo kada je u pitanju prometovanje u dnevnim ‘špicama’.
– Promet Ružinom ulicom, na križanju sa Županijskom ulicom, bit će omogućen te se odvija bez ograničenja. Molimo vozače da poštuju prometne znakove privremene regulacije prometa i zahvaljujemo na razumijevanju. Za putnike javnog gradskog prijevoza neće biti nikakvih izmjena – tramvajski i autobusni promet odvijat će se prema dosadašnjem voznom redu i postojećoj prometnoj regulaciji, zaključuju iz GPP-a.

popravak, tramvajska pruga Osijek | foto: baustela.hr / Ivana Solar
Na gradilištu
Bilo smo na gradilištu u petak u jutarnjim satima, za jenjavanja jutarnje prometne špice. I ne možemo reći da smo impresionirani. U 8.30 na gradilištu koje se proteže gotovo cijelom Županijskom ulicom zatekli smo ukupno 5 radnika raspoređenih u dvije skupine.
Od samih radova, koji su u tom trenutku trajali četiri puna dana, bilo je obavljeno ‘kidanje’ asfaltne površine oko tračnica na većini trase, dok je na ostatku ovoga posla radila samo jedna osoba. Ovim tempom sumnjamo da ćemo posao biti obavljen za 40 dana kako je najavljeno.
Radnici nisu bili razgovorljivi, a nije ih ni za kriviti. No, zato su što imali reći prolaznici.
– Ovo samo ima kod nas! Ovako velik i važan projekt i sve se radi dva puta. Baš me briga što će izvođač platiti sve, misli li netko na građane ovog grada koji više od tri godine hodaju preko gradilišta?! I uz sve to još uvijek nema rješenja za praking koji je u cijelom gradu besplatan. Što znači da se sada u centru grada niti ima gdje parkirati, niti se može normalno voziti, pa i hodati! A treba svaki dan posao, djeca u školu, u centru su nam sve institucije. Užas, rekao nam je Osječanin, Marjan Lukić kojega smo zatekli na raskrižju Županijske i Gundulićeve.

popravak, tramvajska pruga Osijek | foto: baustela.hr / Ivana Solar
Mega projekt
Modernizacija tramvajske infrastrukture osječki je mega projekt. Njome je predviđena obnova 9,5 kilometara tramvajske pruge, 23 tramvajska stajališta, oko 10 kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne kabelske mreže. Kao i izgradnja jedne nove i modernizacija dviju postojećih ispravljačkih stanica.
U sklopu projekta rekonstrukcije radovi su prošli dionicom od Svilajske ulice do Višnjevca, u duljini od 700 metara. Nakon toga se radilo u Strossmayerovoj ulici od raskrižja s Kanižlićevom prema Trgu Ante Starčevića, a potom od Trpimirove ulice do Trga Ante Stračevića. U ovoj ‘računici’ bila je i cijela ruta ‘kolodvorca’ koja obuhvaća Županijsku i Radićevu ulicu, te dionicu na Vinkovačkoj cesti do Dunavske ulice.
Reklamacija na reklamaciju
Reklamacija početnog djela Županijske, od konkatedrale do raskrižja s ulicom Hrvatske Republike obavljena je još prošle godine, a radovi su trajali 40 dana, te su bili istovjetni onima koji se sada obavljaju na drugom djelu ove prometnice. Razlog, oborinska odvodnja nije izvedena u skladu s propisima pa je nakon prve kiše po zatvaranju gradilišta, u rujnu 2024. godine ulica doslovno plivala.
Potom su reklamacijski radovi obavljeni i ‘točkasto’ u Vinkovačkoj ulici, a onda i u punom profilu u Strossmayerovoj koja je u ovoj priči prošla najgore jer je za promet djelomično bila zatvorena tri godine u kontinuitetu. Uslijedila je reklamacija u Radićevoj ulici koja još uvijek traje, a sada je na red došao i glavni krak Županijske.

popravak, tramvajska pruga Osijek | foto: baustela.hr / Ivana Solar
O trošku izvođača radova
Kao izvođač ‘popravnog’ na informacijskoj ploči gradilišta navodi se austrijska tvrtka Swietelsky, a radovi u sklopu reklamacije obavljaju se temeljem ‘žutog’ FIDIC ugovora prema kojem izvođač preuzima odgovornost i za projektiranje i izvođenje. Što znači, kako je više puta zadnjih dana istaknuo gradonačelnik, Ivan Radić, da se aktualni radovi izvode o trošku izvođača.
Treba reći i da je projektant za ovaj posao bila domaća tvrtka Antemating, podugovaratelj je tvrtka Sitolor iz Slavonskog Broda dok je posao nadzora dobila tvrtka Rubicon Engineering čije je poslovanje vezano uz Bugarsku. Uz napomenu kako je riječ o istim akterima koji su od velikog posla napravili cirkus u prvoj ‘rundi’, te da je Grad Osijek od nadzorne tvrtke zatražio očitovanje o obavljenom poslom, no zauzvrat dobio samo šutnju.
Izvođač dobro poznat
Za kraj pak valja istaknuti kako izvođač radova, tvrtka Swietelsky, uredno konkurira na velikim natječajima HŽ-a, a trenutno je i izvođač velikog projekta obnove željezničke pruge Knin – Zadar vrijednog 87 milijuna eura. Također, Austrijanci će obnavljati i prugu na sjeveroistoku Hrvatske do Daruvara.
Stoga je nemoguće ne postaviti još jednom pitanje, treba li na javnim natječajima ekonomska isplativost ponude baš uvijek biti na prvom mjestu? Kao i da li je ova osječka priča, bez obzira na uspješan epilog, opravdan znak za oprez kada su u pitanju velika imena.

popravak, tramvajska pruga Osijek | foto: baustela.hr / Ivana Solar
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.