Austrijanci probili novi hrvatski tunel! Spasit će jug Dalmacije od gužvi
Uspješno je probijena desna tunelska cijev tunela Gladnjici, čime je napravljen važan iskorak u izgradnji nove četverotračne brze ceste između čvora Mravince i čvora TTTS. Ova dionica, vrijedna više od 32 milijuna eura, jedan je od ključnih infrastrukturnih projekata za rasterećenje splitskog prometnog čvora. Na gradilištu svakodnevno radi više od 80 ljudi, a dinamika radova pokazuje da se projekt odvija prema planu. Paralelno napreduju i radovi na lijevoj tunelskoj cijevi te ostalim objektima duž trase, dok se završetak cijele prometnice očekuje do sredine 2027. godine.

tunel | Pexels
Uspješno je izvršen proboj desne tunelske cijevi tunela Gladnjici, čime je ostvaren još jedan značajan korak u izgradnji nove četverotračne brze ceste na dionici čvor Mravince – čvor TTTS, izvijestile su Hrvatske ceste.
Desna tunelska cijev, duljine 330 metara, probijena je na stacionaži od 0+408,00 do 0+406,00, djelomičnim miniranjem čela u stijenskoj masi 5. kategorije, sa izlazne prema ulaznoj strani tunela.
Milijunski projekt
Projekt ‘Izgradnja dionice čvor Mravince – čvor TTTS, duljine 2,5 km sa spojnim cestama, faza 4 i 5′ izvodi tvrtka Strabag, koja je u posao službeno uvedena 17. prosinca 2024. godine. Vrijednost ugovora iznosi 32.728.366,07 eura (bez PDV-a), a rok dovršetka radova je 24 mjeseca.
Na gradilištu je trenutačno angažirano oko 70 radnika, uz dodatnih 15 članova tehničkog i inženjerskog osoblja, što potvrđuje snažan dinamizam i posvećenost pravovremenoj realizaciji ovog infrastrukturno važnog projekta za splitsko područje.

Mravnice-TTTS, dionica brze ceste Trogir-Omiš | foto: screenshot YT (Na Hrvatskim cestama)
Lijeva tunelska cijev
Radovi na lijevoj tunelskoj cijevi, ukupne duljine 377 metara, također intenzivno napreduju.
– Trenutačno je izvedeno oko 285 metara iskopa u 4. kategoriji stijenske mase, sa strane izlaznog prema ulaznom predusjeku, dok se proboj lijeve cijevi planira za prvu polovicu prosinca 2025. godine, kažu iz Hrvatskih cesta.
Također, paralelno s radovima u tunelu, duž cijele trase izvode se zemljani radovi, široki iskopi i izgradnja nasipa, kao i armiranobetonski radovi na objektima: nadvožnjacima Karepovac i Vidovača, te mastolovu.
Još dvije godine
Očekuje se kako će ova prometnica biti završena najkasnije dvije godine nakon početka izvođenja radova, budu li sve dozvole ishođene na vrijeme, novom cestom bi se moglo prometovati od sredine 2027. godine.
Radovi na ovoj dionici trebali bi obuhvaćati tunel Gladnjici, dug 340 metara, dva nadvožnjaka i čvor kod odlagališta Karepovac. Podsjećamo, lokacijska dozvola za radove izdana je na proljeće 2020. godine, čime je zahvat podijeljen u šest faza. Prve tri faze obuhvaćale su rotor Mravnice te priključne ceste, a i za te je radove sklopljen ugovor sa Strabagom – u vrijednosti 7,2 milijuna eura.
Kraj gužvi u ljetnoj špici
Splitski gradonačelnik Tomislav Šuta, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir i načelnik Općine Podstrana Mijo Dropuljić gradilište tunela Gladnjici ključnog dijela infrastrukturnog zahvata TTTS – Mravince obišli su krajem rujna. Tom su prilikom najavili niz mjera za smanjenje svakodnevnih prometnih čepova na državnoj cesti D8.
Šuta je tom prilikom rekao da će tunel po završetku radova ‘bitno olakšati život stanovnicima Splita, Solina, Podstrane i Omiša’ koji ljeti ne mogu normalno funkcionirati od kilometarskih prometnih gužvi.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.