Pretraga

Alternativa autocesti: Dvije godine nakon početka radova, završena i posljednja etapa nove brze ceste

A- A+

Prije dvije godine krenuli su radovi na trećoj i posljednjoj dionici brze ceste između Zaboka i Krapine. Ovaj tjedan nešto kasnije nego se planiralo završena je izgradnja 2,36 kilometra vrijednih 7 milijuna eura. Taj potez između Velike Vesi i Krapine djelić je cestovnog spoja dugog 13 kilometara između dva središta Krapinsko-zagorske. Sad se ide na nove projekte, a prioriteti za daljnji razvoj ostaju isti kao i prije dvije godine.

Završena i 3. faza brze ceste Zabok-Krapina | Foto: Krapinsko-zagorska županija

U ponedjeljak, 10. studenoga, u Krapinsko-zagorskoj županiji u promet je puštena novouređena, treća dionica brze ceste Zabok (DC24)-Krapina (DC1). Spaja Veliku Ves i Krapinu, a dio je projekta Hrvatskih cesta ukupno vrijednom 7,71 milijuna eura. Dionica je duga 2,36 kilometara i posljednja je od tri etape izgradnje spojne ceste između dva važna središta u Zagorju.

Izdvojeni članak

Zagorje dobiva bržu vezu sa sjeverom: HŽ planira moderniziraciju dotrajale pruge od 14 mostova

Završena i treća dionica

Nova dionica brze ceste Velika Ves-Krapina zaokružila je spoj građen u tri faze ukupno dug 13,2 kilometra. Radi se u državnoj cesti koja se pruža usporedno s autocestom Zagreb-Macelj i alternativa je tom pravcu. Uoči otvaranja, na teren je izašao državni tajnik Žarko Tušek, podsjetivši i na druge strateške državne projekte u ovom dijelu Hrvatske, poput spoja DC74 s DC1 te na izmještanju državne ceste prema Tkalcima, navodeći da je to jedan od najvećih infrastrukturnih projekata za Krapinu.

– Svjedočimo velikom investicijskom ciklusu u cestovnu i željezničku infrastrukturu na sjeveru Hrvatske. Uskoro potpisujemo i ugovor o izvođaču radova na dionici Zlatar Bistrica-Marija Bistrica, vrijednoj 50 milijuna eura te nastavljamo s projektima u Poznanovcu i Novom Golubovcu, naglasio je državni tajnik.

Završena i 3. faza brze ceste Zabok-Krapina | Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

U obilasku novootvorene dionice, uz njega su se našli i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir, gradonačelnik Grada Krapine, Zoran Gregurović te župan Krapinsko-zagorske županije, Željko Kolar. Budimir se, kao i Tušek, osvrnuo na dionicu prema Bistrici, koja bi se trebala početi realizirati dogodine, a najavljivalo ju se još krajem 2023. godine. Dodao je da je aktualna faza projektiranja i ishođenja dozvola, a zadovoljstvo oko novih projekata iskazali su i Kolar te gradonačelnik Gregurović.

Gradilište otvoreno prije 2 godine

No, kako je rekao Gregurević, prvenstveno će nova dionica rasteretiti promet kroz naseljena mjesta, a k tome i skratiti put prema Začretju, Zaboku, Zagrebu i Krapinskim Toplicama. Cesta je bila nužna u županiji, zaključio je.

Prije dvije godine krenuli su radovi na 3. dionici brze ceste | Foto: Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture

Podsjećamo, odabrani izvođač Tegra na trećoj fazi izgradnje spojne ceste između dva grada, radove vrijedne 7 milijuna eura u posao je uveden krajem listopada 2023. godine. Prije početka ovog posla u promet su već puštene prve dvije dionice – od Zaboka do Svetog Križa Začretja i od Svetog Križa Začretja do Velike Vesi, otkuda se nastavilo graditi ovaj posljednji dio.

Prioriteti ostaju isti

Na otvaranju tih radova bio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ali i bivši predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić. Škorić je tada naveo da se otvara posao od 3 milijuna eura, s rokom završetka od 12 mjeseci koje se, izgleda, premašilo. Naglasio je da cesta prolazi poduzetničkim zonama zbog čega bi njen završetak trebao doprinijeti gospodarstvu županije, ali i šireg okruženja. Govorio je i o prioritetnim projektima Hrvatskih cesta koji se do danas nisu promijenili.

– Očekujemo do kraja godine raspis natječaja. Isto tako i za državnu cestu D74 raspisivanje natječaja za sanaciju te ceste koja je u iznimno lošem stanju. I oba dva natječaja se nadam da ćemo do kraja godine raspisati, rekao je Škorić pred kraj listopada prije dvije godine. Zagorje inače muči poznata ‘Zagorska’ na kojoj se dosta stradava, a više o tom problemima te ceste pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap