Nova karika na autocesti između Zagreba i Siska, čvor od 9 milijuna eura dobio izvođača
Nakon završetka 42 kilometra autoceste između Zagreba i Siska u 2024., sprema se izgradnja važnog čvora Žažina. Uz izvedbu spojne ceste do raskrižja državnih cesta te rekonstrukciju tog raskrižja, bit će značajan dodatak smjeru A11, pogotovo za stanovnike Petrinje. Nedavno je objavljeno da će za nešto manje od 9 milijuna eura novi čvor realizirati tvrtka Osijek-Koteks. Ova tvrtka odabrana je u konkurenciji uz dva domaća građevinska diva, evo koja.

Cestovni čvor | Foto: Pexels
Nakon završetka radova na posljednjoj dionici autoceste A11 Zagreb-Sisak, uskoro bi mogli krenuti i radovi na čvoru Žažina na A11. Umjesto za procijenjenih 7 milijuna, čvor će se izgraditi za skoro 9 milijuna eura, a posao je pripao Osijek-Koteksu. Inače, na natječaj su se javila još dva nešto skuplja ponuditelja, GIP Pionir i Strabag.
Izlaz na autocestu
Knjiga 2 u predmetnoj dokumentaciji u sustavu javne nabave otkriva da Hrvatske autoceste planiraju novi čvor na autocesti A11, dionici Lekenik – čvor Sisak kojim bi se omogućilo povezivanje autoceste na državnu cestu. Spojilo bi se na cestu D30 prema Petrinji, čime bi se ostvarilo cjelovito prometno rješenje u cilju povezivanja Petrinje na sustav izgrađenih autocesta u RH.
– Novi čvor planira se ostvariti na mjestu od kojeg Hrvatske ceste d.o.o. planiraju rekonstrukciju državne ceste D30 prema Petrinji čime će se ostvariti cjelovito prometno rješenje u cilju povezivanja grada Petrinje na sustav izgrađenih autocesta u RH, piše u projektu.

Čvor Žažina na A11 | Foto: screenshot EOJN
Trodjelni projekt
Predmet idejnog rješenja, stoji dalje u dokumentaciji, je izgradnja čvora Žažina za optimalan spoj grada Petrinje na autocestu A11 Zagreb-Sisak. Čvor će se, već smo napisali, izvesti na dionici Lekenik-Sisak, a ciljem da se bolje prometno povezuje grada Petrinje i šireg područja na novu autocestu.
– Duljina spojne ceste iznosi oko 1 kilometar, a na mjestu priključenja ove ceste na postojeće raskrižje rekonstruirat će se i kružno raskrižje sa četiri privoza, navodi idejno rješenje.
U cilju osiguranja odgovarajućeg spoja novog čvora sa postojećom mrežom državnih cesta, projektom je obuhvaćena i izvedba spojne ceste od čvora do postojećeg raskrižja državnih cesta DC30 i DC 36. Cjelokupno prometno rješenje, dakle, uključivat će tri glavna elementa – čvorište Žažina, spojnu cestu (čvor-kružno raskrižje) te kružno raskrižje na državnim pravcima D30 i D36.

Čvor Žažina na A11 | Foto: screenshot EOJN
Vožnja do 40 km/h
‘Glavni’ element, čvorište Žažina, izvest će se u stacionaži glavne ceste autoceste A11 oko 312 metara jugoistočno od prelaza poljoprivrednog puta preko trase autoceste nadvožnjakom Greda. Čvorište tipa ‘truba’ imat će glavni radijus čvorišta dimenzija 55 metara, a zadovoljavat će elemente računske brzine od 40 km/h.
Radovi će zahvatiti trakove za usporenje i ubrzanje na samoj autocesti, pri čemu se predviđa uklanjanje kolničke konstrukcije zaustavnog traka te izvedba nove kolničke konstrukcije jednake osnovnom kolniku autoceste, u ukupnoj širini od 4 metra. Kako će se nove jednosmjerne rampe čvorišta izvesti sa širinom od 3,5 + 2 metra, te rubnih trakova od 0,5 metara i 0,3 metra, znači da će ukupna širina kolnika jednosmjernih lampi iznositi 6,3 metara.
Spoj između Žažine i križanja D30 i D36
Nakon izlaska iz područja čvora, predviđena je izgradnja spojne ceste između čvora i križanja sa državnim cestama DC 30 i DC 36, piše dalje u projektnom rješenju. U tu svrhu, formirana je OS Spojna ceste, duljine 900 metara.

Cestovni čvor | Foto: Pexels
– Nakon uklapanja u OS Čvora Žažina, trasa spojne ceste nastavlja se u smjeru jugozapada pravcem duljine cca 430m. Lijevim zavojem (R=350m, Lprel=90m) cesta se usmjerava na optimalan položaj za formiranje kružnog raskrižja na križanju sa državnim cestama DC30 i DC36, piše u projektu.
Pobijedila najpovoljnija ponuda
Na koncu, radi spoja novog čvorišta na postojeće križanje dvaju pravaca državnih cesta, projekt sadrži i izvedbu kružnog raskrižja. Prema projektu, ovakvo rješenje će osigurati funkcionalnost te jasne i kanalizirane prometne tokove za sudionike u prometu, a cilj je postići smirenje prometa i podići standard sigurnosti.
Podsjetimo, sve navedeno, kao i sve druge objekte i elemente na trasi radit će odabrani Osijek-koteks koji je s ponudom od 8,92 milijuna eura ipak bio nešto povoljniji od preostala dva ponuditelja – GIP Pionira i Strabaga, što se može vidjeti u Zapisniku ocjenjenih ponuda. Za rješenje je predviđeno razdoblje od dvije godine od trenutka potpisivanja ugovora.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.