Nova brza cesta već pet godina je goruća tema: Nešto se ipak pokrenulo, studiju će se raditi godinu dana
Već pet godina ističe se potreba za izgradnjom nove državne ceste od Bjelovara do Đurđevca. Postojeća trasa D43, kako se može pročitati u dokumentaciji za izradi studije novog, boljeg puta, neadekvatna je i dotrajala. Nova brza cesta bila bi brža, sigurnija i riješila bi problem teretnog prometa. Otpije postoje tri varijante, a odabrana zajednica ponuditelja u narednih godinu dana trebat će dobro proučiti teren i sve opcije pa predložiti onu najbolju. ‘Platit’ će ih se nešto više od 100 tisuća eura.

Nova cesta zamijenit će staru na potezu Bjelovar-Đurđevac | Foto: EOJN, Pexels
U središtu Hrvatske, od grada Bjelovara put sjeveroistoka, gradit će se nova važna cesta za sve koji onuda prolaze. Prometna veza na tom potezu već postoji, ali ne odgovara potrebama frekventnosti prometa ni suvremenim standardima pa bi novo rješenje trebalo riješiti taj problem.
Posao kreće od izrade nezaobilazne studije izvedivosti, a nekoliko mjeseci nakon što smo prvi puta pisali o tom zadatku, odabranom izvođaču sad je dodijeljen ugovor. Posao od 104 tisuće eura pripao je zajednici ponuditelja Rijekaprojekt i WYG savjetovanja te imaju godinu dana za završetak Studije.
Skroz nova državna cesta
Zajednica riječke građevinske tvrtke i WYG savjetovanja iz Zagreba, s podugovarateljom, Elipsa S.Z., polovicom studenog s Hrvatskim cestama je ugovorila radove na izradi Studije izvedivosti za novu važnu državnu cestu. Posao su ponudili napraviti za 104.108 eura bez PDV-a, odnosno za nešto više od 130 tisuća eura s uključenim PDV-om, a trebaju ga napraviti za godinu dana.
Jasno, studija je preduvjet za izvedbu dugo očekivane brze ceste od Bjelovara do Đurđevaca, koja će zamijeniti staru, dotrajalu i neadekvatnu prometnicu. Da je potrebno poboljšati cestovnu vezu između dva grada zna se već neko vrijeme pa se još prije pet godina ovo pitanje našlo na dnevnom redu sjednice đurđevačkog Gradskog vijeća, i to kao prva točka, a o čemu smo pisali ovdje.
Tada je zaključeno da bi u tu svrhu valjalo prilagoditi poslovne planove, a u travnju ove godine predmet izrade studije našao se u javnoj nabavi. Izvedba je tada procijenjena na 185 tisuća eura, tako da je odabrana ponuda prilično snizila trošak posla.

Stara varijantna rješenja za novu brzu cestu između Bjelovara i Đurđevca | Foto: screenshot EOJN
Otprije tri moguće varijante
Napominjemo, dva grada su prometno povezana, no stanje postojećeg prometnog rješenja iz nekoliko razloga nije idealno. U projektnom zadatku koji se odnosi na studiju piše da pravac D43 ima ograničenja kao i sve državne ceste koje s protekom vremena nisu obnavljane u skladu s ulogom u mreži državnih cesta. Nova cesta, između ostalog bi trebala skratiti putovanje, ali i značiti brži i sigurniji put između dva grada te rasteretiti od tranzitnog prometa.
Podsjetimo, od ranije postoje tri varijante o kojima možete pročitati ovdje, a jedna čak uključuje izgradnju novog tunela kroz Bilogoru. Gledalo se jednu varijantu dugu 17,6 kilometara, drugu dugu 17,3 kilometra i treću, najdulju, od 18,5 kilometara. Jedna opcija, ova najmanje duga, vidi se na karti, sadrži i tunel koji bi bio dug 585 metara, dakle nešto više od pola kilometra.
Prva i srednje duga varijanta, bila bi relativno blizu D34, ali bi se razdvajala od te trase u naseljima. Posljednja i najkraća moguća tada bi prolazila od Bjelovata prema Višnjevcu, a potom skretala desno između Kegljevca i M. Trojstva, ne bi li došla do Bilogore gdje je predviđen i tunel, a potom bi nastavljala prema Sv. Ani, Mičetincu i Đurđevcu, može se vidjeti na karti mogućih opcija.
Znatno jeftiniji od procjene
Što se tiče konkurencije za izradu Studije, Osim odabrane zajednice, na natječaj su pristigle ponude zajednice ponuditelja Građevinskog fakulteta u Zagrebu i Centra Građevinskog fakulteta, Instituta IGH, Trafficona, i na posljetku zajednice Ernst&Young savjetovanje s članom Renconom. Redom su poslali ponude od 107 tisuća, 130 tisuća, 147 tisuća te 107 tisuća eura, bez uključenog PDV-a.
Iako nijedna ponuda nije cjenovno premašila iznos procjene, odabrana zajednica ipak je bila najjeftinija. Osim kriterija ekonomske povoljnosti, ispunili su i druge kriterije te je njihova ponuda ocijenjena s ukupno 100 bodova, a u periodu nakon odabira nije bilo žalbi. Više o pravcu znat će se po završetku izrade studije, dakle, za okvirno godinu dana.