Napustio nas je arhitekt i urbanist Ante Rožić, dobitnik Nagrade Viktor Kovačić za životno djelo
U subotu, 14. kolovoza 2021. godine, napustio nas je uvriježeni arhitekt i urbanist Ante Rožić, koji je ujedno dobitnik Nagrade Viktor Kovačić za životno djelo te se smatra jednim od ključnih protagonista hrvatske arhitekture u drugoj polovici 20. stoljeća. Rožić je većinom djelovao na području Južne Dalmacije, a najpoznatiji je po realizaciji velikog broja hotelskih i ugostiteljskih objekata te objekata društvenog standarda i javnih namjena.
Arhitekt i urbanist Ante Rožić (1934.-2021.), dobitnik Nagrade Viktor Kovačić za životno djelo, preminuo je u subotu, 14. kolovoza 2021. godine u Zagrebu, izvijestilo je Udruženje hrvatskih arhitekata. Oproštaj od uvriježenog hrvatskog arhitekta i urbanista bit će u krugu obitelj.
Ante Rožić diplomirao je na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu 1959. godine. Njegov se stručni interes, u širokom rasponu od urbanističkih planova do arhitektonskih projekata i interijerskih rješenja, ostvarivao prvenstveno u prostorima Makarske, odnosno Makarskog primorja. Na tom je području arhitekt i urbanist Rožić realizirao veliki broj hotelskih i ugostiteljskih objekata te objekata društvenog standarda i javnih namjena.
Ključni protagonist hrvatske arhitekture
Naš uvriježeni arhitekt i urbanist Rožić svoj je stručni rad započeo još 1960. godine u projektnom birou Suradnik u Makarskoj. Taj se biro 1963. godine integrira s Investprojektom iz Zagreba, a kasnijom podjelom nastaje samostalni projektni biro Investprojekt Makarska, u kojem je Rožić neprekidno radio kao voditelj arhitektonske grupe.
Rožić slovi za jednog od ključnih protagonista hrvatske arhitekture u drugoj polovici 20. stoljeća, koji je svoj radni vijek većinom proveo u Makarskoj, a najveći dio opusa ostvario je upravo u Južnoj Dalmaciji. Neke od njegovih ranih realizacija ostaju nedovoljno zabilježene u hrvatskoj arhitektonskoj povijesti, kao što je to, primjerice, crkva Uznesenja Marijina u Podgori. Nakon tog Rožićeva oblikovnog iskoraka na tragu latinoameričke arhitekture, uslijedio je niz prepoznatih radova u turističkim tipologijama i javnim zgradama, po čemu je ipak najpoznatiji.
Hotel Maestral u Brelima
Među njegovim prvim nagrađivanim realizacijama je hotel Maestral u Brelima, a na kojem je radio zajedno s arhitektima Matijom Salajem, Julijem De Lucom i Bernardom Bernardijem. Riječ je nevjerojatnom ostvarenju, gdje je konfiguracija kultiviranog krajolika sedrenih suhozida ujedno replicirana u javnim prostorijama hotela, a interijer brižljivo projektiran u duhu sinteze vizualnih umjetnosti.
Spoj s prirodom
Arhitekt i urbanist Rožić je već na početku svojeg rada razvio posebnu metodu projektiranja koja izvire iz neposrednog, osobnog kontakta s mjestima na kojima je radio. Tome je također pridonijela činjenica da je uvelike pridavao pažnju svakom pojedinom kamenu i stablu na lokacijama gdje je gradio.
Radeći tako u ambijentima snažnih prirodnih obilježja i urbanih identiteta Makarskog primorja, Rožićev rad bio je usmjeren prema kultiviranju vlastite autentičnosti, a istodobno jasno povezan s međunarodnim kretanjima šezdesetih i sedamdesetih godina prošloga stoljeća. Osim toga, njegov je opus uvelike pridonio činjenici da je Južna Dalmacija internacionalno relevantna regija arhitektonskog mediteranskog modernizma.
Neka od njegovih vrijednih ostvarenja
Hotel Maestral u Brelima (1965., s Matijom Salajem i Julijem De Lucom, interijer Bernardo Bernardi), Župna crkva Uznesenja Marijina u Podgori (1968.), Hotel Berulia u Brelima (1970., interijer Bernardo Bernardi), Turistički centar Brela (1969., interijer Bernardo Bernardi), Odmaralište Novi Sad u Igranima (1973.), Hotel Meteor u Makarskoj (s Vjerom Laznibat, 1973.), Pošta u Makarskoj (1977.), Institut Planina i more i Malakološki muzej u Makarskoj (1978.), Dom zdravlja u Makarskoj (1978.).