Pretraga

‘Plutajući’ aerodrom koji tone: Samo je pitanje vremena kada će nestati pod morem

A- A+

Ljudska ruka je izgradila mnoga impresivna i čudesna djela, a jedno takvo je svakako i zračna luka Kansai koja se nalazi na umjetnom otoku u zaljevu Osaka. A da je poduhvat ove vrste predstavljao pravi izazov za inženjere govori i činjenica da projekt kao takav, mora odolijevati čestim ciklonama i potresima koji su karakteristični za to područje.

Zračna luka Kansai | foto: screenshot Youtube

Izgradnju ovog megaprojekta Japanci su započeli još 1987. godine, a već sedam godina kasnije, avioni su počeli slijetati i uzlijetati s pisti ovog neobičnog aerodroma. Odmah po izgradnji, bilo je jasno da se radi o pravom inženjerskom čudu.

A na izgradnji ovog čuda je radilo više od 10.000 radnika te je utrošeno više od sto milijuna kubnih metara materijala koje je s kopna dovlačilo 80 brodova. Sve u svemu, rezultat ovog napornog višegodišnjeg rada je poprimio oblik visoko impresivnog umjetnog otoka dugačkog četiri te širokog 2.5 kilometra.

Izdvojeni članak

Deset umjetnih otoka u svijetu za koje niste znali

Najduži aerodromski terminal na svijetu

A glavni cilj ovog fascinantnog projekta jest bio ublažavanje preopterećenosti međunarodne zračne luke Itami. U konačnici, Kansai je od ove zračne luke preuzeo sve međunarodne te dio domaćih letova i godišnje njime prođe oko 25 milijuna putnika.

Zračna luka Kansai | foto: screenshot Youtube

Zračna luka Kansai ima dva terminala. Terminal 1, glavni terminal, smješten je u dugoj, modernoj zgradi i opslužuje domaće i međunarodne letove redovnih zračnih prijevoznika. Renzo Piano, talijanski arhitekt, je zaslužan za dizajn ovog terminala koji je najduži aerodromski terminal u svijetu -1.7 kilometara. Dodan 2012. godine u udaljeniju, spartansku zgradu, terminal 2 služi niskotarifnim zračnim prijevoznicima.

Sky Gate R | foto: screnshot Youtube

Do aerodroma se može doći autom ili vlakom preko mosta Sky Gate R koji je dugačak 3.750 metara. Ovaj most  spaja kopno, odnosno grad Rinku sa zračnom lukom Kansai.

Izdvojeni članak

Ljetovalište od pet milijardi dolara usred pustinje: Najluksuzniji resort na svijetu

Zračna luka koja polako tone

Iako se oduvijek znalo da će vremenom aerodrom potonuti, stručnjaci nisu ispravno predvidjeli brzinu tonjenja. Tako je do 1999. godine otok potonuo 8.2 metra, što je znatno više u odnosu na predviđenih 5.8 metara. Kako bi se spasila zračna luka te nadoknadilo potonuće otoka, dizajnirani su podesivi stupovi koji podupiru zgradu terminala.

Iako je prvotno za ovu investiciju bio predviđen trošak od 8 milijardi dolara, do danas je utrošeno oko 20 milijardi dolara jer su konstantno bili potrebni popravci. Kako piše megaprojects.net, nitko nije sasvim siguran koliko dugo će otoci Kansai i njihova zračna luka ostati upotrebljivi. Neki kažu da ima još 100 godina, neki tvrde da će do 2050-ih postati potpuno nepraktično, dok drugi pak misle da bi to moglo biti već u sljedećih nekoliko godina.

Zračna luka Kansai | foto: screenshot Youtube

Također, problem je u tome što pojedini dijelovi otoka ne tonu jednakom brzinom, a područje oko središta Terminala 1 tone brže nego bilo koji drugi prostor. Ono oko čega se slaže većina stručnjaka jest da se malo toga može učiniti na duge staze te da za ovo arhitektonsko čudo sat otkucava, ali kad će otkucati posljednja sekunda, to nitko ne zna.

‘Plutajući’ aerodrom koji tone: Samo je pitanje vremena kada će nestati pod morem
Share via
Copy link
Powered by Social Snap