Najavljena rekonstrukcija i prijeko potrebno proširenje najprometnije obilaznice u Hrvatskoj
Već neko vrijeme Hrvatske autoceste pripremale su investicijski projekt proširenja i rekonstrukcije obilaznice kojom dnevno prođe najviše automobila u državi. Radi se o prijeko potrebnoj sanaciji i izgradnji trećeg traka Zagrebačke obilaznice koja je ujedno dio Paneuropskog koridora X. Budući da je izdano Rješenje kako za projekt nije potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš, izrada idejnog projekta prije ishođenja potrebnih dozvola može početi. Vrijednost investicije procijenjena je na 335 milijuna eura.
Hrvatske autoceste (HAC) već neko vrijeme pripremaju investicijski projekt za prometnicu od velike važnosti. U pitanju je proširenje, točnije rekonstrukcija i izgradnja trećeg traka Zagrebačke obilaznice, kojom dnevno prolazi najviše automobila u državi.
Ova prometnica značajna je ne samo na lokalnoj razini, već je dio Paneuropskog koridora X koji povezuje promet od granice sa Slovenijom, sve do granice sa Srbijom. Iz Hrvatskih autocesta obznanili su kako, budući da je ishođeno Rješenje da za projekt obilaznice nije potrebno provesti procjenu utjecaja na okoliš izrada projekta može početi. Vrijednost investicije procijenjena je na 335 milijuna eura, obznanili su.
Zastarjeli objekti
Najavljena je izgradnja novog, prijeko potrebnog trećeg traka Zagrebačke obilaznice. Proširenje, ali i sanacija prometnice neophodni su kako zbog velikog opterećenja, tako i radi starosti objekata koji su na Zagrebačkoj obilaznici građeni prije više od 40 godina te su projektirani po bitno drugačijim standardima u odnosu na današnje.
– Opterećenja (promet, potres i donekle temperatura) definirana današnjim propisima nadmašuju ona iz 1980. čak i do dva puta. Postojeće konstrukcije mostova i vijadukata ne mogu zadovoljiti zahtjeve koje postavljaju aktualni propisi, koji reguliraju područje proračuna mehaničke otpornosti i stabilnosti. Ukratko, postojeći objekti zahtijevaju sanaciju, te eventualna proširenja ili prenamjena zaustavne u prometnu traku nisu moguća, naveli su iz HAC-a.
Bez procjene utjecaja na okoliš
Budući da je ishođeno Rješenje da za projekt Zagrebačke obilaznice nije potrebno provesti procjenu utjecaja zahvata na okoliš, Hrvatske autoceste mogu krenuti ka izradi projektne dokumentacije, odnosno u izradu idejnog projekta. Idejni projekt prethodi ishođenju lokacijske dozvole. Radovi se, dakle, očekuju nakon ishođenja potrebnih dozvola i osiguranja potrebnih sredstava.
Riječ je o izuzetno kompleksnom i zahtjevnom građevinskom projektu, procijenjene vrijednosti od 335 milijuna eura. Projekt će biti zahtjevan stoga što će biti nužno organizirati promet koji je iznimno značajan na lokalnoj razini, a istovremeno čini dio Paneuropskog koridora X koji je iznimno opterećen jer povezuje promet od granice sa Slovenijom, sve do granice sa Srbijom.
– Obzirom da promet postaje sve intenzivniji i premašuje trenutačni kapacitet obilaznice, radi se na cjelovitom rješenju kojim bi se smanjilo opterećenje gradskog prometa a podrazumijeva planiranje prostora i unapređenje prometne infrastrukture nižeg ranga koje nije u nadležnosti Hrvatskih autocesta, pojasnili su.
Zagreb bi kroz Sarajevsku cestu trebao dobiti novi ulaz u grad. U sklopu radova na cesti, gradit će se i nadvožnjak preko Ranžirnog kolodvora, no i širiti pruga, a više o svemu pročitajte ovdje.