[FOTO] Radi se na novom autobusnom kolodvoru u Šibeniku: Pogledajte kako će izgledati
Grad Šibenik izrađuje dokumentaciju za Prometno-logistički centar javnog autobusnog gradskog prijevoza u gospodarskoj zoni Podi. Prvi korak, programsko idejno rješenje centra, odrađen je u suradnji s arhitektonskim uredom G.D.-Arh. d.o.o.
Direktor spomenutog arhitektonskog studija je Dario Gabrić, redoviti profesor Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu, koji je radio na projektu nove baze javnog autobusnog prijevoznika ‘Promet Split’ u bivšoj vojarni Dračevac.
– Izradili smo programsko idejno rješenje prometno-logističkog centra koji obuhvaća sve bitne tekstualne i grafičke priloge potrebne za jasno definiranje svih prostorno-funkcionalnih elemenata novog autobusnog kompleksa na Podima, od opisa i prikaza urbanističkog, prometnog i arhitektonskog rješenja, uključivo 3D prikaze i nacrte, opis strukture i prostornih dispozicija funkcija i sadržaja. Uključen je prijedlog faznosti izgradnje, opis koncepcije sustava nosivih konstrukcija, koncept sustava za korištenje obnovljivih izvora energije i zaštite od požara, kazao je zamjenik šibenskog gradonačelnika, mr.sc. Danijel Mileta.
Programskim idejnim rješenjem prve etape izgradnje na površini od 22.600 m2 predvidio se prostor za parkiranje i smještaj 50 autobusa javnog gradskog prijevoza i 80 osobnih automobila. Zatim punionice za diesel gorivo i za struju, adekvatnog kapaciteta i režima rada za potpuno zadovoljenje potreba navedenog broja autobusa, praonica kojoj mogu pristupiti i drugi autobusi, poput turističkih, stanica za tehnički pregled, odnosno kontrolu tehničke ispravnosti vozila, prostori za sve faze servisa vozila i održavanja vozila.
Moguće i povećanje
Tu je još uredski prostor, solarna elektrana ili drugi izvori obnovljive energije koji će u potpunosti pokriti potrebe kompleksa za električnom energijom, dodatni parking za 20 turističkih autobusa, prostor za odmor vozača turističkih autobusa sa sanitarnim čvorom s tušem, dnevnim boravkom i mini kuhinjom te drugi prostori i sadržaji potrebni za normalno, efikasno i racionalno korištenje i rad centra. Cijeli prostor se u možebitnoj drugoj etapi može povećati za još 4.900 m2 čime bi bio omogućen prihvat još 40-ak autobusa s potrebnim sadržajem.
– Ovo su konkretni koraci k izgradnji suvremenog centra šibenskog javnog gradskog prometa koji bi bio u vlasništvu Grada, ujedno i koraci unaprjeđenja kvalitete autobusnog prijevoza na administrativnom području Šibenika. Novi europski natječaji za bespovratna sredstva predviđaju sufinanciranje izgradnje ovakvih centara, ali i za kupnju autobusa poduzećima koja su u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i za to se trebamo dobro pripremiti. Prvih modernih 11 niskopodnih 12-metarskih autobusa smo nabavili i od jeseni će prometovati na najfrekventnijim gradskim linijama. U završnici smo izrade studije koja će nam, između ostalog, kazati kako bi trebale izgledati optimalne gradske linije, koliko polazaka bi svaka od njih trebala imati i kada, te koje tipove autobusa bi trebali imati i koliko njih, a pri kraju je i informatizacija 17 autobusnih stajališta i ugibališta. Put je dug, nije jeftin, ali smo, kao što vidite, dobrano njime zakoračili. Sljedeći korak nam je izrada idejnog projekta prometno-logističkog centra autobusnog prijevoza, a na osnovu rješenja koje smo upravo zgotovili, rezimirao je Mileta.
Programsko idejno rješenje centra pogledajte u galeriji.