Prema studiji koju su SAD i Kanada izradile 2001. godine, postojala je potreba za novim mostom koji će povezati dvije države. Trenutni most Ambassador, najopterećeniji je ‘prelazak’ na kontinentu, a promet je u stalnom porastu. Za gradnju novog, Geordie Howe mosta, pristanci su osigurani još 2009., a 2014. je oformljena i tvrtka-koordinator gradnje. Radovi su krenuli 2018., no nešto su ih usporile različite restrikcije sa obje strane granice, a još više Covid-kriza pa su i troškovi su narasli. Prema trenutnom stanju, prometovanje se očekuje od iduće jeseni.
Most Geordie Howe, koji će preko rijeke Detroit povezati SAD i Kanadu dovršava se. Iako su rokovi nešto pomaknuti, a troškovi porasli u odnosu na prvotni plan, očekuje se kako će most krenuti prometovati najesen iduće godine. Radovi su počeli 2018., a struktura bi trebala biti spojena krajem ovog mjeseca. Spajanjem dviju strana konstrukcija će postati najduži ovješeni most na kontinentu.
Najduži ovješeni most
Ideja se javila davne 2001. godine, kada studija koju su zajednički izvele SAD i Kanada, upućuje na potrebu za novim mostom koji će povezivati dvije države. Most Ambassador, koji trenutno povezuje dvije države trenutno je najviše opterećen ‘prelazak’ u Sjevernoj Americi, a za promet se može reći kako se vremenom samo povećava, zbog čega je potreba za izgradnjom novog mosta evidentna, naveo je dezeen.com.
Novi most se krenuo graditi još 2018. godine, a zasad neizgrađeno ostaje 26 metara ‘palube’ mosta između američke i kanadske strane, dok se trenutno i s jedne i s druge obale preko rijeke protežu dosad izgrađeni dijelovi. Prije nego se krene graditi srednji raspon mosta, valja izgraditi još 15 metara dug segment na strani SAD-a. Kada bude dovršen, raspon ovog mosta bit će najduži među spojevima svih ovješenih mostova u Sjevernoj Americi.
– Kada dva dijela mosta budu povezana, srednji raspon mosta koji spaja dva tornja iznosit će 0,53 milja (skoro 853 metara), što će srednji spoj mosta učiniti najdužim u odnosu na druge ovješene mostove na prostoru Sjeverne Amerike i desetim najdužim na svijetu, rekli su iz tima koji radi na mostu, dodajući kako će most isto tko imati najdužu palubu od čelika i betona za ovješeni most na svijetu.
Oda detroitskom hokeju
Za dizajn mosta odgovorna je tvrtka AECOM, dok radove koordinira kanadska korporacija Windsor-Detroit Beige Authority (WDBA). Ovješeni most nosi naziv prema igraču hokeja Detroit Red Wingsa, Geordiju Howeu, a prateći ‘hokejašku poveznicu’, tornjevi mosta bili su osmišljeni kako bi prenijeli zakrivljenost hokejaške palice prilikom zamaha.
Nakon što konstrukcija bude dovršena, na mostu će stajati objekti za graničnu kontrolu s obje strane granice između dvije države. Pritom, sadržavat će i od cestarine oslobođen prolaz, ne samo za cestovni promet, već i za pješake. Drugim riječima, prometni putevi dopustit će prolaz i pješacima i biciklistima.
Viši troškovi i kašnjenje
Iako se u skoro vrijeme očekuje završetak konstrukcije mosta, otvaranje je predviđeno tek na jesen 2025. godine. Nakon samog završetka gradnje, bit će potrebno provesti i brojne druge korake, poput provođenja instalacije električnih, protupožarnih i sistema odvodnje na mostu, kao i postavljanje barijera, znakova, osvjetljenja, popločenja, no i označavanje cesta. Radovi na mostu krenuli su 2018. godine, no most će s otvaranjem kasniti 10 mjeseci, dok se trošak radova u odnosu na predviđeno ‘popeo’ za 413 milijuna funti, piše newcivilengineer.com.
Geordie Howe, 2,5 kilometara dug ovješeni most 853 metara dugog raspona trebao je naime biti gotov u studenom ove godine, kako bi prije kraja 2024. godine mogao biti pušten u promet. Međutim, za konstrukciju je na kraju predviđen početak prometovanja tek od rujna 2025. godine. Obostrani pristanci za gradnju mosta osigurani su 2009., WDBA je oformljena 2014. dok je BNA zaposlen kao izvođač radova 2018. Dok su pripremni radovi krenuli iste godine, izgradnju mosta, kako su rekli koordinatori, ponajviše je usporila Covid-kriza.
Većina Amerikanaca živi u iznajmljenim nekretninama te smatraju kako si nikada neće moći priuštiti nekretninu. Što ih u tome ‘koči’, pročitajte ovdje.