Pretraga

Na vidiku preimenovanje najvažnije prometnice? Novim nazivom bi se proslavila povijest

A- A+

Najstarija dionica autoceste ikad realizirana u Hrvatskoj ona je između Zagreba i Karlovca izgrađena 1972. godine. Dio je autoceste A1, jednog od ključnih prometnih pravaca u državi koji ‘trpi’ sve veću prometnu opterećenost. Njen značaj mogao bi biti razlog zbog kojega će uoči važne obljetnice možda dobiti novo ime po prvom hrvatskom kralju.

autocesta

Ilustracija | foto: Unsplash

Kralj Tomislav ostaje važna figura u hrvatskoj povijesti. Od otprilike 910. godine bio je knez Primorske Hrvatske, a smatra se da je kraljem bio tradicionalno proglašen 925. godine i vladao do barem 928., otkrivaju izvori. Uoči važne obljetnice tog povijesnog razdoblja, jedna od najprometnijih autocesta A1 simbolično bi mogla dobiti novo, Tomislavovo ime.

Izdvojeni članak

Lenucija se s pravom naziva najvećim urbanistom svog vremena, je li Zelena potkova stvarno ‘njegova’?

Razlog za slavlje

Budući da se ove godine obilježava okruglih 1100 godina od krunidbe kralja Tomislava razmišlja se kako najbolje obilježiti povijest. Jedna od značajnijih inicijativa koju vrijedi istaknuti jest ona da se ime autoceste A1 promijeni u ono prvog hrvatskog kralja, piše dnevnik.hr.

Taj vladar ozbiljno se slavio i prije sto godina, kada je na tisućutu obljetnicu kraljevstva u omiljenom zagrebačkom parku Maksimir podignut spomen humak od grumenova zemlje. Poseban je po tome što su grumeni doneseni iz 155 mjesta iz različitih predjela Hrvatske koji su obilježeni nekim važnim povijesnim događajem.

Iste godine, pokrenuta je i inicijativa za podizanje spomenika kralju Tomislavu, koji je konačno i postavljen, no tek godinama kasnije, 1947. godine. I za tadašnju i sadašnju inicijativu glavni pokretač je Družba ‘Braća hrvatskog zmaja’.

Najstarija dionica autoceste

Promjena imena autoceste A1 bila bi uistinu velika stvar budući da je riječ o najstarijoj autocesti u Hrvatskoj. U stvari, kako smo nedavno pisali, 1972. godine, dionica Zagreb-Karlovac duga skoro 40 kilometara bila je prva izgrađena autocesta u Hrvatskoj.

Po najnovijim informacijama, zbog sve veće opterećenosti na dnevnoj bazi, a posebno za vrijeme turističke sezone, izvedeno je rješenje o njenom proširenju. Dogradnjom bi autocesta dobila po jedan trak u svakom smjeru i tako postala šesterotračna. Promjena naziva tako bi se ‘poklopila’ s radovima na prometnici.

Elaborat za zaštitu okoliša Hrvatskih autocesta koje bi bile nadležne za ovaj zahvat postojeću prometnicu opisuje kao najvažniju poveznicu hrvatskih kontinentalnih pravaca s autocestama prema Jadranu. Također ističe važnost dionice na lokalnoj razini. U tom smislu ju opisuje kao glavnu prometnu trasu između Karlovca, Jastrebarskog te okolnih naselja sa Zagrebom.

Ovdje pročitajte više o planu sanacije druge vrlo važne autoceste koja povezuje istok i zapad Hrvatske.

Copy link
Powered by Social Snap