Pretraga

Koriste li vaši klima uređaji ovu tvar koja štedi energiju i vaše novce te čuva okoliš?

A- A+

Još jedno vruće ljeto gotovo je iza nas, a vi još niste odabrali svoj savršeni klima uređaj? S druge strane, svi u zadnje vrijeme pričaju o dizalicama topline, a vi još uvijek niste sigurni o kakvom je točno uređaju riječ? I zaista, u moru kvalitetnih i zanimljivih uređaja na tržištu teško je odabrati onaj pravi. Zato se nadamo da će vam ovaj razgovor s direktorom tvrtke Daikin Hrvatska Daliborom Borovička poslužiti kao pravi mali vodič.

Dalibor Borovička, direktor tvrtke Daikin Hrvatska / foto: Privatna arhiva

No, prije nego li se latimo pitanja kako odabrati pravi klima uređaj ili dizalicu topline, u redu je da vam kažemo nešto o samoj tvrtki Daikin. Daikin Central Europe tvrtka je osnovana 1999. sa sjedištem u Beču u Austriji, dok je do otvaranja hrvatske podružnice došlo 2005. godine.

– Slobodno možemo reći da su počeci bili skromni i oprezni, no treba biti iskren i reći da su i mogućnosti na hrvatskom tržištu bile male i limitirane zbog malog broja novih investicija. No vizija kompanije je bila jasna od početka, da se samo ulaganjem u vlastite snage može rasti na održiv način. Ulaskom Hrvatske u EU i u unificirano europsko tržište, mnogim kompanijama, pa i nama, otvorio se veći broj mogućnosti. Porastao je investicijski potencijal naše države, ali porasli su i ekonomska sigurnost te stabilnost, prisjeća se Borovička.

Instalacija Daikin proizvoda / foto: Privatna arhiva

Inovacije i širina ponude – glavna prednost Daikina

Daikin je proizvođač uređaja za klimatizaciju, grijanje i hlađenje, te ventilaciju i rashladnu tehniku. Bave se isključivo time i tu nastoje biti predvodnici u svojoj industriji i branši i to na način da inovacijama kreiraju buduće trendove.

– Daikinov primarni cilj je briga za cjeloživotni ciklus naših proizvoda i sustava kod naših kupaca i korisnika, ističe Borovička.

Druga stvar po kojoj je Daikin poznat je širina Daikin proizvodnog programa i usluga koje mogu ponuditi krajnjim korisnicima.

– Volim reći da ćete kod nas pronaći optimalno rješenje od 1 kW do 1 MW bez obzira na to treba li vam rješenje za stan, kuću, tvornicu ili hotel, dodaje Borovička.

Izdvojeni članak

U potrazi ste za idealnom perilicom rublja, hladnjaka ili klime? Evo na što morate pripaziti

Ova Daikinova inovacija omogućava značajnu uštedu

O konkretnim tehničkim inovacijama svojih proizvoda mogli bi pričati satima, no posebno su ponosni na viziju svoje kompanije koja nalaže da budu ugljično neutralni do 2050.

Daikin je još prije desetak godina krenuo u tom smjeru razvijajući patente i proizvode koji koriste nove radne tvari odnosno radnu tvar R32. Ova radna tvar donosi bolju učinkovitost proizvoda, odnosno omogućava uštede u radu uređaja, a isti pritom imaju i do tri puta manji ugljični otisak.

Novi programi koji u fokus stavljaju cirkularnu ekonomiju kao što su Loop by Daikin i program Re -Tradeables samo su neki od koraka na tom zahtjevnom putu. Ono na čemu još Daikin intenzivno radi i ulaže je digitalizacija poslovanja na način da bude bliže svojim kupcima odnosno korisnicima.

– Od digitalnih alata mogu spomenuti one koji su razvijeni za krajnje kupce, a to su Stand By Me platforma, Onecta aplikacija za upravljanje uređajima ili Daikin Heating solution navigator aplikacija, ali i cijeli niz aplikacija za naše poslovne B2B partnere (E-Parts, Costumer Portal i dr.), ističe Borovička.

Instaliran Daikin proizvod / foto: Privatna arhiva

Kvaliteta ne mora nužno podrazumijevati visoku cijenu

Daikin je na tržištu zasigurno najviše prepoznat kao brand za klima uređaj visoke kvalitete i pouzdanosti. No u prošlosti im je takav imidž bio i teret jer su korisnici često percipirali da kvaliteta nužno znači i visoku cijenu.

Danas slobodno možemo reći da Daikin uređaji, uz i dalje visoko kvalitetan proizvod, donose sa sobom i tzv. vrijednost za novac. Odnosno, ulaganje u Daikin danas donosi uštede u električnoj energiji, a to znači u troškovima svakog korisnika, sutra.

– Također, pouzdanost rada naših uređaja tijekom životnog ciklusa i korištenja uređaja znači male troškove i ulaganja u održavanje i u eventualne kvarove. Mogu slobodno zaključiti da u Daikinu pokušavamo da sastavni dio cijene i ulaganja u naše proizvode bude vrijednost za novac i tzv. piece of mind odnosno bezbrižnost u korištenju, objašnjava Borovička.

Daikinov ERGA04-08EV uređaj / foto: Privatna arhiva

Dizalice topline zbog plinske krize postale prvi izbor za grijanje

Kao što smo obećali, odlučili smo saznati kakve proizvode je bolje odabrati za manje objekte poput domova, a kakve za veće poput hotela i poslovnih objekata. No, generalno nema jednoznačnog odgovora na takvo pitanje, istaknuo je Borovička.

Naime, svaki projekt bez obzira na njegovu veličinu i namjenu ima svoje specifičnosti i zahtjeve – od fizikalnih svojstava zgrada, ostakljenja, dizajna interijera do onih komercijalnih kao što su predviđeni budžet za investiciju, raspoloživi energenti na predmetnoj lokaciji ili pitanje radi li se projekt za daljnju prodaju, najam ili stanovanje.

Ipak, ono što je izuzetno vidljivo danas, a i bit će trend narednih godina, zasigurno je upotreba električnih uređaja kao izvora za pogonjenje sustava grijanja, hlađenja i klimatizacije. Ovo je neupitno i gotovo bez alternative, kako zbog ekonomske računice, tako i zbog smanjenja ugljičnog otiska.

– Kad bi zašli još detaljnije u našu industriju najveće su promjene, i to tektonskih razmjera, u stanogradnji, odnosno na rezidencijalnom tržištu gdje su dizalice topline zbog plinske krize u svijetu postale u izuzetno kratkom roku prvi izbor za sustave grijanja. Također, vidljiv je i trend ulaganja u kvalitetnije klima uređaje i to ne primarno više samo kao izvor za hlađenje prostora, nego vodeći računa o mogućnostima grijanja samog klima uređaja, objašnjava Borovička.

Daikinov uređaj iz linije EHV / foto: Privatna arhiva

Bitno je da odabrati proizvod visoke kvalitete, ali stručnu ugradnju

Također treba istaknuti i to da kupnjom bilo kojeg proizvoda pa tako i onih Daikinovih naš odnos s tim proizvodima ne staje. Odnosno kako bi Borovička rekao: ‘Sam proizvod je samo jedna karika u lancu zadovoljstva kupca’.

Naime, u Daikinu vole reći da ulaganjem u njihov proizvod kupujete i ulažete u svoj komfor. Uvijek stavljaju naglasak na pravilan odabir uređaja tijekom kojeg je suradnja s investitorom i strukom, arhitektima i inženjerima ključna.

– Najveće uštede i optimizacija projekta za investitora se uvijek događaju u samom začetku projekta, ističe Borovička.

Drugi dio priče je pouzdana i kvalitetna ugradnja uređaja, kao i kvalitetno održavanje.

– Vjerujem da je važnost tog dijela najlakše usporediti s auto industrijom postavljajući pitanje: Tko danas novi automobil, u koji uloži vlastiti novac, riskira dajući ga u nestručne ruke neovlaštenog servisera? Moja bi preporuka za kvalitetan sustav grijanja, hlađenja i klimatizacije i u konačnici zadovoljnog korisnika uvijek bila: 1) stručan odabir i/ili savjetovanje, 2)proizvod visoke kvalitete i 3) stručna ugradnja, objašnjava Borovička.

Daikin Altherma 3 dizalica topline / foto: Privatna arhiva

Iza Daikina veliki projekt na koji su posebno ponosni

Svakako treba istaknuti i to da je Daikin Hrvatska nedavno predstavio svoj najnoviji projekt. Riječ je o gradnji nove tvornice dizalica topline u Europi. Borovička nam je rekao više o ovom projektu te nam je objasnio u čemu leži njegov značaj.

Za Daikin kao brend je bitno reći da je to brend japanskog porijekla, no svoje proizvode za Europu proizvodi u Europi.

– Kao što sam i naveo, trenutno je pod utjecajem ekonomskih i političkih prilika i neprilika u Europskoj uniji dizalica topline hit tehnologija. Na svim razinama – od stanova i kuća pa do velikih komercijalnih korisnika i objekata, ističe Borovička.

Daikin u tehnologiju i prednosti dizalica topline vjeruje i ulaže već jako dugo. Prošle godine lansirana je tako treća serija dizalica topline – Daikin Altherma 3.

– Zbog povećanog potencijala tržišta dizalica topline broj proizvođača je sve veći, no mi smo tu već jako dugo pa smo tako u Europi do 2019. instalirali više od pola milijuna dizalica topline Althrema za stambene korisnike. Osim što smo početkom ove godine uložili dodatna sredstva u kapacitet proizvodnje dizalica topline s još dvije nove proizvodne linije u Oostendeu u Belgiji, evo prije nekoliko tjedana jedne još veće vijesti. Radi se o novoj tvornici za Daikin dizalice topline za rezidencijalno grijanje. Ulaganje je veće od 300 milijuna eura, a tvornica bi prve dizalice topline trebala početi distribuirati već u srpnju 2024., objašnjava Borovička.

Nova tvornica koju je otvorio Daikin / foto: Privatna arhiva

Ponosni što omogućuju mladima da ostanu u Hrvatskoj

U konačnici postavlja se pitanje u čemu općenito leži značaj tvrtki kao što je Daikin, ali i zašto je prijeko potrebno da naši domovi i poslovni prostori posjeduju proizvode poput onih koje nudi Daikin.

Na ovo pitanje nije bilo teško dati odgovor. Naime, Daikin je kao proizvođač u Hrvatskoj direktno prisutan. Osim toga, u deset godina broj zaposlenika unutar tvrtke Daikin Hrvatska narastao je s 14 na 45, dok je broj njihovih partnera i distributera utrostručen.

– Naša je misija da korisnici koji trebaju naše proizvode i usluge na brz i efikasan način dođu do Daikina. Da dobiju od naših partnera i nas savjetovanje, podršku, proizvod i uslugu kakva nadmašuje njihova očekivanja, ističe Borovička.

Također, kao poslodavci ponosni su na imidž koji imaju na tržištu. Sretni su što je njihovo poslovanje održivo i što mogu mladim stručnim i školovanim kadrovima omogućiti da ostanu u Hrvatskoj i rade posao kojih ih zanima te da u njemu rastu zajedno s kompanijom.

Copy link
Powered by Social Snap