‘Mala Martićeva’ darovana pješacima, oslikana uzorcima iz donjogradskih haustora prema viziji umjetnika Borisa Barea
Poseban osjećaj bio je proteklog vikenda popit kavu u Martićevoj ulici u Zagrebu koja je u sklopu projekta proširenja pješačke zone dobila novo ruho. Oslikana je uzorcima preuzetim iz haustora donjogradskih zgrada, prema viziji umjetnika Borisa Barea, a sudjelovali su i građani. Izgleda nestvarno!
Riječ je o realizaciji projekta ‘Mala Martićeva – Asphalt Art Initiative’ financiranom putem granta Bloomberg Asphalt Art inicijative. Cilj projekta je proširiti pješačke zone u gradovima, a koje će uz aktivnu participaciju i co-design proces omogućiti stanovnicima kvalitetniji život u urbanim sredinama. Građane se želi izvući na ulicu i potaknuti ih da bivši kolnik dožive kao novi pješački prostor na kojem mogu sjediti, uživati i provoditi slobodno vrijeme na otvorenom. U tome kontekstu treba napomenuti kako je Mala Martićeva zatvorena za promet.
Grad Zagreb je u sklopu internacionalnog natječaja izabran između 19 svjetskih gradova za provedbu Asphalt Art inicijative, na što su gradski čelnici posebno ponosni. Istaknuto je to na otvorenju projekta gdje je o važnosti kreiranja novih pješačkih zona govorio zamjenik gradonačelnika, Luka Korlaet.
– Ovoj Gradskoj upravi je jako važno širiti pješačke zone, odmaknuti se od autocentričnog grada i vratiti grad pješacima i biciklistima. Već smo nekoliko projekata napravili u tom duhu, a nastavak toga je Mala Martićeva koju smo preuredili u nadrealnom duhu – jedna interijerizacija eksterijera, istaknuo je zamjenik Korlaet.
Nakon što je prethodno promet zabranjen u Staroj Vlaškoj, a sada i u Maloj Martićevoj, Korlaet je za rujan, u povodu Europskog tjedna mobilnosti, najavio zabranu prometa u istočnom dijelu Masarykove, odnosno u dijelu od Tesline do Gundulićeve ulice. Nakon što se zatvori za promet i taj dio Masarykove ulice oslikat će umjetnici također uz financiranje iz fundacije Bloomberg.
Kakvi su planovi za proširenje pješačkih zona u Zagrebu pročitajte ovdje.