Pretraga

Čermak radi na Gaženici, radovi će uključivati zelene politike

A- A+

Umirovljeni general Ivan Čermak već godinama posluje i u Zadru. U okviru poslovanja sa zadarskim Tankerkomercom, koji je u određenom trenutku preuzeo, 2015. u najam je uzeo naftni terminal u zadarskoj industrijskoj zoni Gaženica. U okviru najma, u planu su bili proširenje i modernizacija te zone. Direktorica za investicije i razvoj Čermakove tvrtke Delta terminali, Svetlana Petrović, koja je od Ministarstva zatražila obnovu suglasnosti za sigurnost područja Terminala naftnih derivata, osvrnula se na velika ulaganja tvrtke u vrijednosti od oko 180 milijuna eura. U sklopu ulaganja, prostor se prenamjenjuje za skladištenje biogoriva.

Kontejnerski terminal | foto: Freepik

Već skoro desetljeće umirovljeni general Ivan Čermak naveliko posluje. Zbog njegove suradnje s Tankerkomercom, koji je naposlijetku i preuzeo između ostalog posluje i u Zadru. Ondje je 2015. godine u najam uzeo naftni terminal u industrijskoj zoni Gaženica, a u skladu s tim potezom planirao je veliko proširanje i modernizaciju iznajmljene zone. U jednom trenutku planirao je i promjene u zadarskoj marini, jednoj od najatraktivnijih jadranskih marina kojom je ranije upravljao Tankerkomerc.

Nakon sporenja oko marine, ‘na piku’ zadarska Gaženica

Prema odluci Trgovačkog suda, 2020. je Zadar Tankerkomercu naložio povrat marine u centru Zadra u posjed Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, a marina je presudom trebala biti vraćena državi u posjed obuhvaćajući morsko dobro u granicama utvrđenim još 2013. godine. Tankerkomerc, je, međutim, Visokom trgovačkom sudu uputio prigovor. Prigovor se temeljio na zahtjevu za povrat sredstava koja je tvrtka desetljećima ulagala u Zadarsku marinu te u upravne zgrade na pomorskom dobru, izvijestio je Zadarski.hr.

Oko Marine su se više godina sporili država i zadarska tvrtka, a spor je na kraju pravomoćno dobila država. Država je, naime tražila isplatu naknade, zbog tvrdnje da je Tankerkomerc manje ulagao u marinu nego što iznosi temeljni kapital koji je zarađen korištenjem marine. Lučka uprava Zadar nedavno je pravomoćno dobila posjed nad marinom, uz obvezu rapisivanja natječaja za novog koncesionara u roku od godinu dana.

Izdvojeni članak

Top projekti Zadar: Velika rekonstrukcija kolodvora, škola budućnosti i ‘dizajnerski’ bazen

Posao s naftnim terminalom s druge strane razvija se, i to, ako je suditi prema odlukama nadležnih državnih tijela, sve ‘zelenije’. Tvrtka ‘Delta terminali’ umirovljenog generala Čermaka prošle godine je od resornog Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja zatražila izdavanje suglasnosti za sigurnost područja Terminala naftnih derivata, odnosno za obnovu postojeće, što je za tako osjetljivu djelatnost obavezno svakih pet godina. Inače, okvirna vrijednost Čermakove tvrtke procjenjuje se na vrijednost 180 milijuna eura, navodi Poslovni.hr.

Prenamjena terminala za skladištenje kemijskih goriva

U međuvremenu, moguće je iščitati iz priložene dokumentacije, na terminalu naftnih derivata Delte nastupile su određene promjene. Točnije, postojeći terminal za skladištenje kemijskih proizvoda Kepol prenamijenjen je i moderniziran za skladištenje biljnih ulja, a prije svega palminog ulja. Pogon o kojemu se govori, naime, dugo je vremena bio izvan funkcije, a u skladu s novom predanošću obnovljivim izvorima energije i potporama koje takvu orijentaciju prate, Delta terminali su uspjeli provesti projekt prenamjene na skladištu kapaciteta 10 tisuća kubnih metara.

Provedena promjena ujedno je smanjila potencijalnu opasnost za okoliš i sigurnost područja terminala u Gaženici, što je predstavilo prednost u ishođenju suglasnosti Ministarstva gospodarstva za sigurnost sustava. Čini se da Delta terminali ne staju u namjeri za okretanje biogorivima, kao sve brže rastućim alternativama tekućim gorivima. Iako general Čermak prilično rijetko nastupa u javnosti sa svojim planovima, ovih dana na zadarskom skupu koji je o važnosti obnove željezničke pruge Zadar – Knin organizirala HGK, iz njegove tvrtke čule su se najave velikih ulaganja za koje je ta upravo pruga od izuzetne važnosti.

Izdvojeni članak

Izmjena urbanističkog plana, Čermakovi ‘Pijani twinsi’ opet su na dnevnom redu

Kapaciteti skladištenja povećani na 17 tisuća kubnih metara

Između ostalog, na prostoru Gaženice planira se izgradnja novih spremnika, čime bi se kapaciteti za skladištenje biljnih ulja povećali na 17 tisuća kubnih metara. Dok nije ulazila u detalje, direktorica za investicije i razvoj Delta terminala Svetlana Petrović sugerirala je da o toj pruzi u svakom slučaju ovisi nekoliko važnih ulaganja kompanije, a ukupna vrijednost ulaganja je oko 180 milijuna eura.
Iz dostupne dokumentacije o modernizaciji i proširenju skladišnih prostora terminala kojih he Petrović autorica, prenamjena terminala za biogoriva svakako je u planu. Kako je istaknula u stručnom radu, biogorica su jedan od najbolje razvijenih i brzo rastućih alternativa tekućim gorivima na tržištu, zbog čega se investicijski ciklusi kompanije Delta terminali baziraju upravo na projektima usmjerenima na proširenje skladišnih kapaciteta koji će pratiti porast potrošnje biogoriva, razvoj takvih biogoriva te održivih tehnologija.
Prema podacima iz Ministarstva gospodarstva, skladišni kapaciteti Naftnog terminala ukupno su 61.600 kubnih metara, a prema najavama koje su se pojavile, trebali bi biti povećani na 105 tisuća kubika. Iz dokumentacija o sigurnosti terminala doznaje se da je na području terminala aktivno 29 zaposlenih, a prema zadnjim dostupnim službenim podacima, u ovoj Čermakovoj tvrtki 2022. u prosjeku je bilo 40 zaposlenika.
Krenula javna nabava za vraćanje željeznica u zadarsko zaleđe. Više o tome pročitajte ovdje.
Copy link
Powered by Social Snap