Pretraga

Bliži li se otvaranje mosta na Cetini? Hrvatske ceste: ‘Nije bilo zadrški za izdavanje uporabne dozvole’

A- A+

Most iznad kanjona rijeke Cetine krenuo se graditi 2019. godine, a prilikom samog spajanja dvije strane – tunela Komorjak Sjever i tunela Omiš – javio se naizgled problem koji je zabavljao javnost. Dva dijela mosta radi promjenjive visine poprečnog presjeka mosta bila su različitih visina, zbog čega se u javnosti stvorio dojam kako je riječ o grešci, ali most je u ožujku 2023. uspješno spojen. Nakon spajanja mosta, pojavila su se nova pitanja. Dok je građane mučilo kako će trasa vezana za most vrijedan 23,16 milijuna eura biti prenapučena, još uvijek nije poznato kada će prometnica preko rijeke biti otvorena za promet. Dodatnu zadršku uzrokovali su naknadni izračuni za burobrane, koji isprva nisu bili u planu za most. Otvaranje je bilo najavljeno za kraj veljače ove godine no, čekaju se još dva tehnička pregleda.

most Cetina | foto: YouTube screenshot/Hrvatske ceste

Gradnja mosta Cetina koji spaja tunele s dvije strane rijeke, može se nazvati dugotrajnom, premda su ga vodeći političari iz vrha HDZ-a već obišli i proglasili uspjeh. Inače, riječ je o čeličnom mostu koji povezuje tunel Komorjak Sjever i tunel Omiš, a za najveći raspon između dva oslonca prema podacima je bilo predviđeno da će iznositi 152 metra. Konstrukcija mosta zatvorenog čeličnog sanduka promjenjive visine bila je osmišljena tako da ne zatvara vizuru kanona rijeke Cetine i uklopi se u okoliš. Izvedba završnog spajanja 2023. bila je najavljena na visini od 70 metara iznad rijeke Cetine uz upotrebu posebnih visećih skela.

Izdvojeni članak

Provozali smo se mostom, ali ne znamo je li Tuđmanov ili Dubrovački: ‘Pa zaboga, ovo je političko ime’

Most vrijedan 23,16 milijuna eura

Radovi na mostu počeli su 2019. godine, a investitor gradnje su Hrvatske ceste. Otvaranje mosta bilo je najavljeno početkom ove godine, a tada smo pisali o problemima koji su mučili građane u vezi otvaranja i puštanja novog mosta u promet. Stanovnike je između ostalog brinulo da će preusmjerenje prometa na most preopteretiti dionicu kroz Poljica koji neće moći podnijeti toliki promet, a jedno od važnih pitanja bio je i problem naleta bure. Za most vrijednosti od ukupno 23,16 milijuna eura, naime, bilo je pitanje koliko će dobro podnositi buru kojoj je omiško područje direktno izloženo gotovo pola godine, jer isprva za konstrukciju nije bila predviđena zaštita od vjetra.

spajanje mosta Cetina | foto: YouTube screenshot/Hrvatske ceste

Sredinom ožujka, međutim, ponovno se pisalo o pitanju vjetrobrana te je bilo ustanovljeno kako su završeni dodatni izračuni kako bi se potvrdio ‘model iz vjetrovnog tunela’. Pritom je bilo je najavljeno i postavljanje meteostanica, koje bi, u vezi s mjernim uređajima pomogle ustanoviti ponašanja mosta u izazovnim vremenskim uvjetima. Naknadno se tako ipak planirala izrada projekta s modificiranim burobranima, rekao je izvor iz Hrvatskih cesta za Dalmaciju danas.

Kako je razriješeno pitanje burobrana, početak prometovanja mosta, koji je po otvorenju trebao preusmjeriti promet s Jadranske magistrale iz smjera jugoistoka na prometnice u omiškom zaleđu, početkom ove godine najavljeno je za drugu polovicu veljače, no most i dalje nije pušten u promet. Datum 16. veljače, koji je bio ‘rezerviran’ za otvaranje mosta prošao je, most nije otvoren, a još uvijek nije poznat novi točan datum otvaranja.

Čekaju se još dva tehnička pregleda

Prema podacima koje su podijelili iz Hrvatskih cesta, građevinski zahvat izgradnje dijela obilaznice Omiša od čvora Omiš-istok na DC8 u Brzetu do spoja na DC70 kod Naklica, lokacijskim dozvolama podijeljen je na četiri faze gradnje. Na naš upit o otvaranju mosta, za dvije faze izgradnje ukupne duljine 2,8 km, fazu 3 od čvora Omiš-istok na DC8 kod Brzeta do mosta Cetina, i fazu 2, za sami most Cetina, prije dva tjedna su završeni tehnički pregledi, naveli su iz Hrvatskih cesta za portal baustela.hr.

Izdvojeni članak

Od 2022. govori se o mostu između BiH i Hrvatske koji nigdje ne vodi: Zašto još nije otvoren?

– Sami građevinski zahvati i opremanje cesta i objekata: vijadukata, tunela i mosta, a time onda i tehnički pregledi su prilično složeni, te obuhvaćaju i dio radova izvedenih ranije, u periodu 2008. – 2014. Negativnih mišljenja i nedostataka koje bi priječile izdavanje uporabnih dozvola nije bilo, po pitanju faza dovršavanja ‘omiškog mosta’ pojasnili su.

Pritom, za izgradnju dijela jedne od faza mosta Cetina, onu gdje se na trasi nove ceste razdvajaju tuneli prema novim cestama, kao i za fazu spojne ceste, čekaju se još dva tehnička pregleda, tako da nije poznat datum od kad će se mostom moći prometovati. Tehničke preglede Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine tek treba sazvati.

spajanje mosta Cetina | foto: YouTube screenshot/Hrvatske ceste

– Za izgrađenu fazu 1.B. iza mosta Cetina gdje se razdvajaju tuneli Komorjak na trasi nove ceste prema Dugom Ratu i Komorjak-sjever na spojnoj cesti, te za fazu spojne ceste do DC70 kod Naklica u duljini od cca. 1 km očekuje se od Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine sazivanje preostala dva tehnička pregleda, dodali su iz Hrvatskih cesta.

Na jesen 2023., aktivirano je gradilište za brzu cestu na području Splitsko-dalmatinske županije. Cesta povezuje Trogir i Omiš za 7,5 milijuna eura, a više o tome pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap