Pretraga

Prvi bageri stigli u Sarajevsku, iduće godine još 305 tisuća Zagrepčana bit će u tramvajskoj zoni

A- A+

Od ovog tjedna bageri i kamioni bit će novo normalno na Sarajevskoj cesti. Ondje su, poznato je, krenuli radovi na aveniji koja će se na kraju povezati s autocestom do Siska. Zatim krajem godine kreće i dugo očekivano proširenje tramvajske pruge na ovom potezu, a sve skupa koštat će oko 25 milijuna eura. Nakon Sarajevske, novu prugu trebala bi dobiti i Heinzelova, i to za 45 milijuna eura. Ove tračnice bit će duplo duže od onih na Sarajevskoj.

Sarajevska gradilište | foto: Nina Šantek, Bauštela.hr

Nakon 25 godina najava, ovaj tjedan prvi bageri i kamioni stigli su na Sarajevsku cestu gdje su danas krenuli radovi na uređenju avenije prema autocesti između Zagreba i Siska. Do kraja godina počinju i radovi na tramvajskoj pruzi do Ranžirnog kolodvora.

Novim projektom, tramvajsku vezu dobit će 305 tisuća Zagrepčana koji dosad nisu bili u tramvajskoj zoni. Vrijedi istaknuti kako je samo za otkup potrebnih zemljišta investirano 5,1 milijun eura, koliko je koštalo 104 tisuće kvadrata zemljišta, odnosno ukupno 104 zemljišne čestice.

Izdvojeni članak

Bauštelska reportaža: Zagrebačka tramvajska pruga jedna je od najopterećenijih u Europi, obnova kreće s Mihaljevca

Šest automobilskih traka i tramvaj

Nakon završetka radova, Sarajevska cesta bit će proširena na tri automobilske trake u oba smjera. Dakle, bit će šest novih traka, a svaka će imat će i pješačku i biciklističku stazu, kao i tramvajski koridor.

– Počeli su radovi na cesti, a do kraja godine počet će radovi i na tramvajskoj pruzi. U sklopu radova na tramvajskoj pruzi bit će izgrađeno osam novih tramvajskih stanica. Te će na kraju na Ranžirnom kolodvoru biti tramvajsko okretište, rekao je Tomašević ponovivši podatak kako su u pitanju radovi na 1,8 kilometara ceste te 2,25 kilometara tramvajske pruge.

Osim radova na prometnoj infrastrukturi, radit će se i na krajobraznom uređenju, zaštiti od buke, no i na rekonstrukciji instalacija. Cijeli projekt vrijedan je 25 milijuna eura, a očekuje se financiranje iz EU fondova u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture.

– Zahvalio bih tu i svima iz Ureda za upravljanje imovinom jer smo imali jako kompleksno rješavanje imovinsko-pravnih odnosa za ovu dionicu. Otkupljeno je čak 104 zemljišne knjige ukupne površine od 104 tisuće kvadrata i samo za otkup zemljišta smo uložili 5,1 milijun eura. Znači 104 zemljišne čestice su koštale 5 milijuna eura kako bi mogli izgraditi ovu aveniju. Kao što smo najavili prošli tjedan, ovo je jedan od kapitalnih projekata prometne infrastrukture, istaknuo je Tomašević.

Javna nabava za Heinzelovu

Nakon pripreme, radovi su danas mogli krenuti. No, Sarajevska nije jedini kapitalni strateški projekt. Aktivni su i gradilište Paromlina, obnova Doma sportova, kao i izgradnja bazena Špansko na zapadu grada. Uskoro će, najavio je Tomašević, početi i radovi izgradnje tramvajske pruge na Heinzelovoj, oni na stadionu Kranjčevićeva, te na kultnom Kinu Europa.

– Osim na Sarajevskoj, imat ćemo novu tramvajsku prugu i na Heinzelovoj ulici. Uskoro će i Heinzelova krenuti u javnu nabavu. Projekt je dosta kompleksan, ne zbog nove tramvajske pruge, već zbog kolektora vodne infrastrukture, koji će ići duž cijele ulice. Sarajevska pak je strateški i kapitalni projekt zato što će donijeti dosta veliko prometno rasterećenje, rekao je Tomašević napominjući kako je u pitanju posljednja dionica pristupne ceste autocesti Zagreb-Sisak.

Nova cesta, kada bude dovršena vodit će direktno na Most mladosti koji će isto tako krenuti u obnovu. Jedan je od brojnih mostova u Zagrebu kojima se od izgradnje praktički nije posvećivala pažnja zbog čega je sanacija i ovog i preostalih prometnih mostova čim prije neophodna.

– Procijenjena vrijednost Heinzelove je oko 45 milijuna eura. Naime, ta tramvajska pruga u Heinzelovoj će biti gotovo dvostruko duža od ove u Sarajevskoj, a i uključuje projekt kanalizacije, što će biti investicija Vodoopskrbe i odvodnje, dodao je Tomašević o idućem projektu produžetka tramvajske mreže.

Zašto se u Osijeku ponovno mora raskopavati tramvajska pruga i tko je odgovoran za fijasko, pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap