Iskorak u digitalizaciji: Potpisan važan strateški sporazum, a pokrenut je i novi BIM tečaj
Algebra i Centar za digitalnu izgradnju Hrvatske (CDI), neprofitna udruga posvećena promicanju digitalizacije u građevinskoj industriji, potpisali su strateški sporazum o suradnji. Cilj ove suradnje je ubrzati digitalizaciju u sektoru graditeljstva kroz podršku razvoju ključnih digitalnih kompetencija, te povećati konkurentnost hrvatskih građevinskih tvrtki na domaćem i međunarodnom tržištu.
Trenutno, građevinska i arhitektonska industrija suočavaju se s ozbiljnim nedostatkom stručnjaka za BIM (Building Information Modeling). BIM tehnologija igra ključnu ulogu u modernom dizajnu i upravljanju građevinskim projektima, omogućavajući bolju koordinaciju, veću preciznost i efikasnije planiranje kroz sve faze projekta – od idejnog rješenja do realizacije i održavanja objekta.
Nedostatak kvalificiranih BIM stručnjaka dovodi do kašnjenja u projektima, većih troškova i izazova u integraciji suvremenih digitalnih tehnologija u građevinsku praksu. Ovaj problem dijelom proizlazi iz ograničenih obrazovnih programa koji se fokusiraju na BIM tehnologiju, ali i zbog brze evolucije ove tehnologije i sve veće potrebe za stručnim znanjem u područjima, kao što su analiza podataka i optimizacija resursa.
Kako bi se nadišli ovi izazovi, potrebna su veća ulaganja u obrazovne programe koji će osigurati praktično i teorijsko znanje o BIM alatima i procesima, stoga je i Algebra nedavno pokrenula poseban BIM program koji je sufinanciran vaučerima od strane HZZ-a. Uz upotrebu alata Autodesk Revit polaznici usvajaju koncepte korištenja BIM alata i modeliraju BIM model do razine dovoljne za izradu glavnog arhitektonskog projekta. Uz modeliranje polaznici uče koristiti i ostale funkcije za izradu projekta kao što su opisivanje nacrta, izrada 2D dokumentacije, izrada specifikacija građevinskih elemenata, računanje površina i količina materijala. Nakon savladavanja osnovnih funkcija alata, polaznici se upoznaju s naprednim opcijama kako što su varijante rješenja, faznost gradnje i filteri prikaza. Nakon izrade modela polaznici primjenjuju alate za 3D vizualizaciju BIM modela.
‘Cilj je veća konkurentnost hrvatskih građevinaca’
Predsjednica Centra za digitalnu izgradnju Hrvatske, Monika Mlakić, izjavila je prilikom potpisivanja Sporazuma sljedeće.
– Strateškom suradnjom s Algebrom želimo ubrzati proces digitalizacije u građevinskoj industriji, s naglaskom na unaprjeđenje znanja i vještina vezanih uz digitalne tehnologije. Naš zajednički cilj je stvoriti snažnu podršku profesionalcima u industriji te osigurati veću konkurentnost hrvatskih građevinskih tvrtki, rekla je Mlakić.
Algebra će kroz suradnju s CDI surađivati na više polja, a jedan od strateških ciljeva je i promocija BIM edukacija (Building Information Modeling), ključnih za modernizaciju građevinskog sektora. Cilj je omogućiti stručnjacima i tvrtkama dodatne opcije obrazovanja putem vaučera i prilagođenih programa usmjerenih na kompetencije potrebne BIM stručnjacima. Mislav Balković, rektor Sveučilišta Algebra, istaknuo je važnost ovog partnerstva.
– Centar za digitalnu izgradnju Hrvatske idealan je partner za nas jer dijelimo misiju digitalne transformacije građevinske industrije. Centar je, iako relativno nov, kroz brojne stručne susrete i konferencije privukao značajan broj sudionika, što je pokazatelj interesa i potreba industrije za digitalnim rješenjima. Promocija BIM obrazovnih programa omogućit će rast i razvoj stručnog kadra koji bi mogao uspješno odgovoriti na potrebe suvremene industrije i ubrzati tranziciju k održivijim, preciznijim i efikasnijim načinima gradnje, rekao je Balković.
Jedan od ključnih koraka u ovom partnerstvu je i konferencija digitalnih tehnologija u graditeljstvu DigiDeck24, koja će biti održana 14. studenog u Mozaik Event Centru u Zagrebu, a gdje će suradnja biti i službeno predstavljena javnosti. Kroz formalizaciju ovog partnerstva Algebra i CDI potvrđuju svoju predanost zajedničkom razvoju programa za digitalizaciju građevinskog sektora i spremnost na nove projekte usmjerene na stvaranje obrazovanih i konkurentnih stručnjaka.