Otvoren most Drava, preko 4.000 tona teške konstrukcije do Zagreba za samo jedan sat
Novoizgrađeni kolosijek preko novog mosta Drava u Botovu, od kolodvora Novo Drnje do mađarske granice dužine 2,5 kilometara upravo je pušten je u promet. Most je dug 300 metara, visok i širok po 10 metara i težak čak 4 tisuće tona sastavljao se na obali uz lokaciju montaže. Na projektu je angažirana turska kompaniji Cengiz Insaat.
Novi kolosijek, kao i most Drava, izgrađeni su u sklopu projekta ‘Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica’. Novi kolosijek završava na državnoj granici s Mađarskom gdje se dalje nastavlja na postojeću infrastrukturu Mađarskih željeznica (MAV-a).
Metoda potiskivanja
Ovaj most dug 300 metara, visok i širok po 10 metara i težak čak 4 tisuće tona sastavljao se na obali uz lokaciju montaže, metodom uzdužnog potiskivanja, koja se po prvi puta koristila u Republici Hrvatskoj. Što u praksi znači da se ‘gurao’ na drugu stranu obale rijeke Drave, objasnio je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić.
– Svjedočite danas da prvi puta njime voze vlakovi. Mahom će to biti teretni vlakovi iz i za luku Rijeka. To i jest smisao ovog projekta – povećati propusnu moć Mediteranskog koridora kako bi što više tereta moglo prolaziti od Rijeke prema Mađarskoj i obratno, naglasio je Kršić podsjetivši kako je nedavno u promet pušteno novih 15 kilometara pruge, dok je danas naglasak na ovom impresivnom mostu.
Ovdje treba reći i da postojeći, stari most za jednokolosiječnu prugu nema dovoljnu nosivost za povećana prometna opterećenja i brzine vlakova pa je zato zamijenjen novim mostom kojim će u konačnici prolaziti dva kolosijeka.
Potporni zid
– Najizazovniji radovi su bili u koritu rijeke Drave gdje je bilo potrebno izgraditi stupove mosta. Zbog zaštite postojećeg puta i rukavca rijeke, u kojemu se nalazi mrjestilište riba, izveden je i potporni zid. Stupovi su u koritu rijeke eliptičnog oblika zbog usklađenja s vodotokom, izjavio je Mehmet Yilmaz, predstavnik izvođača radova, turske tvrtke Cengiz Insaat.
Od ukupno 42,6 kilometara, koliko je duga trasa pruge od Križevaca do mađarske granice, do sada je izgrađeno oko 38 kilometara novog kolosijeka. Projekt je trenutačno na 75 posto dovršenosti, a plan je radove završiti do kraja 2025. godine kada će vlakovi moći voziti do 160 km/h. Ukupna vrijednost projekta je 350 milijuna eura i sufinancira se iz fondova Europske unije, odnosno iz Instrumenta za povezivanje Europe.
Koprivnica – Zagreb ispod sat vremena
Puštanju u promet nazočili su državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić te predstavnici izvođača radova koji su obišli i novoizgrađeni željeznički kolodvor Novo Drnje.
– Lijepo je biti danas u Podravini, gdje otvaramo ovu dionicu pruge, jednu fazu cijelog projekta. Dozvolite mi da prije svega čestitam HŽ Infrastrukturi, kompaniji Cengiz i svim ljudima koji rade na ovom trenutačno najvećem infrastrukturnom građevinskom projektu u RH. Što to znači za putnike? To znači da će Koprivnica i Zagreb biti ispod sat vremena. Mislim da ne treba govoriti sto će to značiti za kvalitetu života ovog kraja, Podravine, frekvenciju ljudi, mladih, umirovljenika, ali i prije svega za željeznički teretni promet, izjavio je ovom prilikom državni tajnik Tušek.
Doznajte ovdje sve o procesu izgradnje i montaže mosta Drava.