Pretraga

Nova luka u šibenskom arhipelagu: Otok bez automobila dobiva bolji lukobran i ‘trg na moru’

A- A+

Stiže velika novost za stanovnike jednog od omiljenih otoka u šibenskom arhipelagu na kojemu se živi i kreće bez automobila. Poslije završetka prve faze radova, nastavlja se velika dogradnja luke Prvić-Šepurine, a sva dokumentacija trenutno je u prethodnom savjetovanju. Nakon te faze, predmet se pušta u javnu nabavu kako bi se odabrao graditelj novog lukobrana i ‘trga na moru’ za 5,3 milijuna eura, osiguranim iz EU.

Luka Prvić-Šepurine | foto: Lučka uprava Šibensko-kninske županije

Luka Prvić-Šepurine, smještena na zapadnoj obali otoka Prvića, uskoro ulazi u novu fazu infrastrukturnog razvoja. Nakon provedene dogradnje prve prostorne cjeline, za 5,3 milijuna eura kreće dogradnja prostorne cjeline 2.

Izdvojeni članak

Konačno završetak otočnog vodovoda: Podzemne cijevi i do najdaljeg otoka već ove godine

Cilj dogradnje

Prema tehničkoj dokumentaciji dostupnoj u sustavu javne nabave, projekt će zahvatiti unutarnju pristanišnu obalnu trasu, glavni lukobranski objekt, kao i izgradnju valobranskog nasipa za zaštitu akvatorija. Uz to, planira se i stvaranje novih kopnenih površina nasipavanjem mora, čime će luka dobiti čak četiri nove katastarske čestice.

U trenutnom stanju, pod mašineriju će 180 metara dug lukobran te valobran dug 3,5 metara na zapadnom dijelu luke. Visina trase je 1,10 metara, a najmanja dubina u akvatoriju iznosi 2,5 metara, a tehnička dokumentacija za dogradnju navodi da bi trebala potpuno promijeniti sliku cjelokupnog prostora.

‘Trg na moru’

U ovom, drugom dijelu projekta nadogradit će se glavni lukobranski objekt te valobranski objekt za zaštitu luke od udara valova iz trećeg i četvrtog kvadranta. Na korijenu lukobrana predviđeno je proširenje u vidu ‘trga na moru’, koji će kombinirati nasip za ublažavanje valne energije i betonski plato za pristup i korištenje.

otok Prvić | Foto: RRA Šibenik

Konstrukcija unutarnjeg gata bit će izvedena kao mostna konstrukcija na sedam masivnih betonskih stupova, tlocrta dimenzija 4 sa 2 metra. Pritome, dio stupova temeljit će se na hridi, a dio na kamenoj nasipnoj podlozi, uz međusobni svijetli razmak od 8,5 metara. Nakon očvršćivanja betona, postavit će se glavni uzdužni nosači i završna površinska obrada.

Prva faza dobila dozvolu

No, i prije same gradnje, provest će se čišćenje morskog dna od sedimenta čija se debljina kreće između 0,5 i 3 metra, a potom će se postaviti temeljni kameni nasip. Podsjećamo, nova faza radova na luci nadovezuje se na uređenje prostorne cjeline 1, u sklopu koje je dograđena pristanišna obala s gatom. Za taj dio gradnje već je izdana uporabna dozvola, a cjelokupni projekt predstavlja važan iskorak u razvoju pomorske infrastrukture na Prviću.

Luka Prvić-Šepurine projektom bi trebala dobiti sigurnije i kvalitetnije pristanište, a do te lokacije projektirani su lučki koridori širine od 3,5 do 4 metra, što omogućuje prolaz interventnim i električnim vozilima. Projekt dogradnje, vrijedi napomenuti, provodi se putem Programa Konkurentnost i kohezija do 2027. Godine, iz EU fonda za regionalni razvoj.

Iz Fonda, za projekt je ukupno osigurano više od 7 milijuna eura, a dok razdoblje prihvatljivosti troškova kreće stupanjem Ugovora na snagu, traje do 6 mjeseci nakon razdoblja provedbe. Doduše, ne kasnije od 30. lipnja 2028. godine. Ovdje pročitajte sve o uređenju omiljenog kupališta Šibenčana.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap