Pretraga

Nov, velik i elegantan most ne vodi nikamo, a najveće ‘čudo’ je njegova lokacija

A- A+

Vozači koji se po prvi put zateknu na autocesti u njemačkoj pokrajini Saskoj često ostanu zbunjeni masivnom, betonskom i poprilično elegantnom konstrukcijom koja premošćuje puni poprečni profil prometnice, ali za koju je očito da nema baš nikakvu funkciju. Riječ je o vijaduktu iznad rijeke Göltzsch koji je dio planirane obilaznice Göltzschtal, te neobične i jako duge priče o cestogradnji koja je i za balkanske pojmove pomalo nevjerojatna. Evo o čemu se radi.

vijadukt

vijadukt | foto: Freepik

Zamislite da se vozite autocestom kroz uređenu i po ‘jakoj’ građevini poznatoj Njemačkoj. I onda, potpuno neočekivano naletite na scenu koju bi prije smjestili u jugoistočnu Europu nego u ‘uvijek sve po špagi’ zemlji. Upravo to je mogućnost koja čeka na trasi najvažnije prometnice kroz pokrajinu Sasku, a koja se može ‘pohvaliti’ mostom, odnosno vijaduktom, koji ne vodi baš nikamo. I to već duže vrijeme.

Izdvojeni članak

Top 5: Mostovi koji ne vode nikamo, građeni za budućnost, a ostali u prošlosti

Dio većeg projekta

Vijadukt je izgrađen 2023. godine, do danas nije spojen ni na jednu cestu, te polako zarasta u korov. Svi se pitaju hoće li ikada biti pušten u promet ili će se ipak rušiti.

Doznajemo kako je riječ o betonskom mostu iznad rijeke Göltzsch koji je dio planirane obilaznice Göltzschtal. To je pak 10,3 kilometara duga savezna cesta čiji je cilj rasteretiti gradove Falkenstein, Ellefeld, Auerbach i Rodewisch, s ukupno 18.440 stanovnika, od gustog prometa kroz središta.

Izdvojeni članak

Gradi se novi most u srcu Risnjaka: Armaturu će dopremati helikopteri, a beton će se praviti na licu mjesta

Njegova izgradnja je, prema podatcima Državnog ureda za gradnju cesta i promet u Dresdenu. Koštala čak 11,7 milijuna eura, te je službeno ‘prijelaz između građevinskih faza 6 i 7’ spomenute obilaznice.

Izgrađen unaprijed

Projekt obilaznice započeo je još 2014. godine, a do danas je dovršeno više od 90 % glavne trase. No, čak i ako se most spoji 2027. godine, cijela obilaznica neće biti potpuno prohodna, posljednji dio (građevinska faza 6) predviđen je za završetak tek 2028. godine, piše fenix-magazin.de.

– Most je izgrađen unaprijed jer se odmah sjeverno planiraju radovi na izgradnji ceste. Kako bi se nakon dodjele ugovora moglo odmah započeti s radovima na zemljanim i cestovnim radovima, bilo je potrebno unaprijed završiti most. Biti povezan s trasom tek nakon završetka sedmog dijela projekta  planiranog za 2027. godinu. Taj segment obuhvaća 635 metara ceste, objašnjava za bild.de Corinna Saring iz Državnog ureda za gradnju cesta i promet u Dresdenu.

‘Novac bačen u beton’

Andreas Seidel (65), koji živi u blizini mosta u Rodewischu, ne krije razočaranje.

– Ovdje se doslovno betonirao novac u krajolik. Most se trebao graditi tek kada je bilo jasno da će i cesta biti izgrađena, kaže Seidel.

No, njemu i njegovim sumještanima ipak nadu daje činjenica da za sve faze izgradnje obilaznice postoje pravomoćne građevinske dozvole, kao i odobrenje Savezne vlade. A, prema informacijama BILD-a, i financiranje cijelog projekta je osigurano. Dok se ukupni troškovi nakon završetka procjenjuju na 85,5 milijuna eura.

Doznajte ovdje sve omostu koji je dva puta je ‘letio’ u zrak, a danas je najveća lučna kamena prometnica za vlakove na svijetu.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap