Pretraga

Video: Prerezali planinu na pola, a u sredini grade cestu za najviši most na svijetu

A- A+

Svijet obilaze nevjerojatne snimke koje prikazuju planinu na jugozapadu Kine koja je doslovno prepolovljena i ostala bez svog središnjeg djela kako bi se napravilo mjesta za autocestu i najviši most na svijetu. Dok se jedni dive ovom mega građevinskom zahvatu, drugi upozoravaju kako je riječ o potezu sumnjive etikete koji narušava ekosustav. No, kako bilo, bauštelcima koji su ovo napravili kapa dolje, trebalo je puno truda i radnih sati.

odrezana planina

odrezana planina | foto: X

U jugozapadnoj kineskoj provinciji Guizhou, cestovne ekipe suočile su se s izazovom koji bi zaustavio većinu projekata, planinskim zidom koji je blokirao put planirane autoceste. Međutim, uspjeli su pronaći neortodoksno rješenje: podijeliti planinu na dva dijela.

Izdvojeni članak

Tulum u tunelu! Građevinski div iz Bosne probio kameni masiv, ova svečanost radnika je sve

Naime, s obzirom na to da je preko 92 posto pokrajine Guizhou prekriveno planinama, inženjeri koji su gradili most Huajiang Canyon visok 627 metara nisu imali drugog izbora nego izdubiti planinske vrhove, piše en.as.com.

Najviši most na svijetu

Kao dio 300 kilometara duge autoceste Guizhou Luan, most presijeca neravni teren regije. Primarna nosiva čelična rešetkasta konstrukcija mosta izgrađena je od 93 segmenta i teži oko 22.000 metričkih tona – tri puta više od težine Eiffelovog tornja.

S planom za otvaranje krajem 2025. godine, most će postati najviši na svijetu – uzdizat će se 625 metara iznad dna kanjona. Ovaj inženjerski pothvat pretvara nekada sat vremena dugu, vijugavu planinsku vožnju u jednominutni prijelaz do neba.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by pov China (@pov_mainland_china)

Ništa bez eksploziva

U blizini grada Anshuna, inženjeri su koristili eksploziv, masivne bušilice i precizno iskopavanje kako bi isklesali široki koridor ravno kroz strme vrhove. Rezultat je višetračna autocesta koja se glatko probija između strmih litica, upečatljiv dodatak brzo rastućoj kineskoj cestovnoj mreži.

Eksplozivno probijanje tunela inače započinje bušenjem rupa u stijeni prema unaprijed određenom uzorku. U te se rupe umeće eksploziv koji se potom precizno detonira kako bi se kontrolirano razbila stijena. Nakon eksplozije, odlomljeni materijal se uklanja, a prostor se dodatno stabilizira radi sigurnosti daljnjih radova.

prerezana planina

prerezana planina | foto: screen shot Instagram

Za izlazak iz izolacije

Guizhou je poznat po svom zapanjujućem, ali surovom terenu, gdje su strme planine dugo izolirale zajednice i usporavale gospodarski rast. Izgradnjom autoceste kroz srce regije, Kina se nada povezati udaljene gradove s većim gradovima, skratiti vrijeme putovanja i otvoriti nove rute za trgovinu i turizam.

Ovaj projekt dio je šireg napora u kojem je zemlja uložila vrtoglave svote u brze željeznice, rekordne mostove i prostrane gradske autoceste. Zagovornici kažu da se strategija isplati, pretvarajući prethodno nedostupne regije u pokretače rasta.

cesta preko planine, ilustracija | Pexels

Kompromisi za okoliš

No, svakako treba reći kako nisu svi impresionirani ovim prizorima. Ekološke skupine upozoravaju da ovakvo uništavanje planina može izazvati klizišta, ubrzati eroziju tla i uništiti staništa divljih životinja.

Takve zabrinutosti odražavaju širu raspravu o kineskom modelu razvoja: ravnoteži između ekonomske dobiti i troškova za okoliš. Ističe se kako se Peking obvezao na zeleniju infrastrukturu, ali projekti poput autoceste Guizhou sugeriraju da brzina i opseg ostaju glavni prioriteti.

Doznajte ovdje sve o mostu koji je dva puta je ‘letio’ u zrak, a danas je najveća lučna kamena prometnica za vlakove na svijetu.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap