Izmještanje zadarske obilaznice: Kako će 2,9 km ceste promijeniti prometnu sliku grada
Hrvatske ceste uputile su zahtjev Ministarstvu zaštite okoliša i zelene tranzicije za provedbu postupka procjene utjecaja na okoliš izmještanja državne ceste DC306, koja vodi od Vira do Zadra, do državne ceste DC8 na području Bilog briga u Zadru. Zahvat bi trebao započeti petokrakim kružnim tokom s Jadranskom cestom DC8, a završiti uklapanjem izmještene trase DC306 u postojeću trasu iste ceste.

Ilustracija | foto: Freepik
Za projekt izmještanja zadarske obilaznice Ministarstvo je još u svibnju 2022. godine objavilo rješenje kako je zahtjev prihvatljiv za ekološku mrežu. U međuvremenu se mijenjao manji dio trase ove prometnice.
– Gradit će se preko privatnih čestica, zbog čega smo zaprimili 37 primjedbi o izmještanju prometnice u novu trasu. No, pomirili smo interese građana s interesima projekta, rekao je još u u studenom 2024. za zadarskilist.novilist.hr pročelnik UO-a za prostorno uređenje i graditeljstvo Grada Zadra, Darko Kasap, naglasivši kako su za prvu fazu projekta ishodili lokacijsku dozvolu.
Ispod park-šume
Riječ je o prometnici koja bi, prema planovima, trebala ići ispod Musapstana, a radi se u sklopu šireg uređenja ove park-šume. Radovima bi se uredila i dva parkirališta u sklopu prometnice, ispod park-šume, a prostorno-planski bi išla od Puta vrela.
– Ne odustajemo od ideje da se dio prometa sa zaobilaznice, Ulice Hrvatskog sabora izmjesti i time rastereti promet, a radovima na kružnom toku kod najvećeg gradskog trgovačkog centra ove dvije prometnice značajno će promijeniti prometnu sliku grada, napomenuo je tada Kasap.
Kružni tokovi i podvožnjaci
Zahvat počinje petokrakim kružnim raskrižjem s Jadranskom cestom DC8, a završava uklapanjem izmještene trase DC306 u postojeću trasu iste ceste. Na trasi su planirana dva kružna raskrižja i dva podvožnjaka za osiguranje kontinuiteta gradske mreže cesta. Trasa je planirana s dvije vozne trake s horizontalnim elementima za projektnu brzinu od 80 kilometara na sat.
Duljina izmještene trase je oko 2,9 kilometra. U nastavku bi postojeća prometnica prema Žmirićima postala četverotračna. Na Jadranskoj cesti planirano je podizanje nivelete ceste i izgradnja dvaju nadvožnjaka duljine 64 metra koji će omogućiti denivelirano raskrižje s novim petokrakim kružnim raskrižjem. Duljina rekonstrukcije Jadranske ceste je oko 1,2 kilometara.
Rasterećenje
Ističe se kako je izgradnja ove prometnice od velikog je značaja za protočnost prometa u tom dijelu grada. Njezinom izgradnjom trebao bi se rasteretiti postojeći prometni pravac koji u ljetnim mjesecima bilježi preko 15 tisuća vozila dnevno.
Iz Ministarstva kažu kako za projekt biti organizirana javna rasprava o studiji o utjecaju na okoliš koju je izradila tvrtka Dvokut Ecro. Također, održat će se javni uvid u studiju i javno izlaganje o zahvatu.
Doznajte ovdje sve o sanaciji S-ceste na istoku Hrvatske.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.