Pretraga

Kreće obnova nadvožnjaka koji spaja Sesvete i ostatak Zagreba: Splićani na čelu projekta važne sanacije

A- A+

U ovoj godini planirana je rekonstrukcija velikog broja podvožnjaka, nadvožnjaka i mostova. Jedan od posebno važnih nadvožnjaka, u Ulici Ljudevita Posavskog u Sesvetama, uskoro kreće u temeljitu obnovu. Nakon što je u travnju raspisana nabava za izvođača radova vrijednih gotovo milijun eura, sada je poznato da će ga obnavljati renomirana splitska kompanija. Riječ je o ključnom nadvožnjaku koji premošćuje prugu Zagreb-Vinkovci i predstavlja važnu prometnu poveznicu između Sesveta i Slavonske avenije.

Nadvožnjak u Sesvetama | Foto: EOJN

U 2025. godini diljem Hrvatske zatekli smo veliki broj rekonstrukcija mostova, podvožnjaka i nadvožnjaka – kako u Zagrebu, tako i na autocestama. Jedan od važnijih nadvožnjaka, u Ulici Ljudevita Posavskog, koji premošćuje prugu u Sesvetama, napokon kreće u veliku sanaciju. Nakon nekoliko mjeseci čekanja, izabran je izvođač radova, a vrijednost projekta iznosi 900.000 eura. Riječ je o renomiranoj splitskoj građevinskoj kompaniji Spegri, koja od kraja 1980-ih sudjeluje u realizaciji brojnih zahtjevnih i povijesno važnih objekata, poput hvarskog arsenala, Kneževog dvora i starog mosta u Mostaru.

Što se tiče samog tijeka procesa, u 2022. godini izrađena je projektno-tehnička dokumentacija za izvanredno održavanje nadvožnjaka. Projekt se temelji na projektnom zadatku Grada Zagreba iz lipnja 2022. te na glavnom šestogodišnjem pregledu konstrukcije koji je proveo Institut IGH u svibnju 2020. godine. Oba dokumenta poslužila su kao podloga za analizu postojećeg stanja i definiranje zahvata nužnih za produženje vijeka trajanja nadvožnjaka i susjednog pješačkog nathodnika.

Izdvojeni članak

U okolici Zagreba kreće velika rekonstrukcija: novi ulaz, rotor i nadvožnjak u paketu

Važan cestovni nadvožnjak

Cestovni nadvožnjak premošćuje željezničku prugu Zagreb-Vinkovci u smjeru sjever-jug te predstavlja ključnu prometnu poveznicu između Sesveta i Slavonske avenije. S obzirom na to da je Avenija Ljudevita Posavskog jedina izravna prometnica u tom pravcu, njezino opterećenje je izrazito visoko, a nadvožnjak, koji se nalazi neposredno nakon raskrižja sa Zagrebačkom ulicom, često je prometno zagušen. Sama konstrukcija nadvožnjaka sastoji se od armirano-betonske monolitne ploče širine 8,32 metra, s dvije prometne trake širine po 2,90 metara te bočnim revizionim stazama koje nisu predviđene za pješake.

Ukupna dužina konstrukcije iznosi 43 metra, a sastavljena je od tri polja raspona 11, 21 i 11 metara. Konstrukcija je u obliku krutog okvira, s dva masivna trapezna stupa u trećinama raspona, temeljenima na zajedničkim temeljima.

Na objektu se nisu primjenjivale prijelazne naprave, a sustav odvodnje rješava se preko dva slivnika, koji su, međutim, većinom nefunkcionalni zbog začepljenja. Stoga se odvodnja obavlja putem trapeznih betonskih kanala koji su položeni u nasip prilikom izgradnje obližnjeg pješačkog nathodnika, a sada zajednički služe i cestovnom i pješačkom objektu. Posebnu pažnju zahtijeva erozija zapadnog nasipa, gdje nasipni materijal klizi prema pruzi, zbog čega je željeznica provela privremenu mjeru zaštite postavljanjem drvenih pragova.

Nadvožnjak u Sesvetama | Foto: EOJN

Pješački nathodnik

Pješački nathodnik, koji se nalazi na istočnoj strani nadvožnjaka i oko 60 centimetara je viši, također prelazi prugu pod pravim kutom. Dugačak je 43 metra i širok 4,70 metara, a izgrađen je prije nešto više od deset godina. Njegovu nosivu konstrukciju čini šest prednapregnutih armirano-betonskih nosača visine 75 centimetara (tip SAN 75), koji su međusobno uzdužno i poprečno armirani kako bi djelovali kao jedinstvena konstrukcija.

Nosači su oslonjeni na upornjake i stupišta s naglavnim gredama, pri čemu su stupovi ovalnog presjeka dimenzija 200 x 60 centimetara. Nažalost, uočen je ozbiljan tehnički propust: na oba kraja most ne leži u potpunosti na neoprenskim ležajevima, budući da postoji zračni razmak od nekoliko centimetara. Iako trenutačno nema posljedica, ovakvo stanje zahtijeva korekciju i vraćanje u projektiranu poziciju, posebice u slučaju promjene režima korištenja konstrukcije.

Izdvojeni članak

Gradilište u noći: Veliki dalmatinski rotori već su u funkciji, a uskoro će i nadvožnjak

Obje konstrukcije opremljene su čeličnim pješačkim ogradama visine 110 centimetara, izrađenima od cijevi i građevinske armature, s dodatnim zaštitnim ogradama iznad željezničke pruge. Površine pješačkih staza izvedene su od lijevanog asfalta, dok kolnička konstrukcija pokazuje znakove habanja.

Iako su nosivost i stabilnost trenutačno zadovoljavajući, postojeća oštećenja i degradacije, posebice na starijem cestovnom nadvožnjaku, s vremenom mogu dovesti do narušavanja funkcionalnosti i sigurnosti objekta. Zbog toga je nužno provesti sanacijske radove – djelomično hitne, a djelomično u planiranom razdoblju od najviše pet godina. Time bi se omogućilo zadržavanje sigurnosti u prometu, povećala trajnost konstrukcija te osigurala njihova upotrebljivost u skladu s prometnim opterećenjem koje svakodnevno trpe.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap