Pretraga

Jedno od najopasnijih dalmatinskih raskrižja napokon će dobiti rotor, radovi kreću u roku od tri mjeseca

A- A+

Makarska uskoro rješava jedno od svojih najopasnijih prometnih mjesta – raskrižje na Voliciji, gdje će uskoro početi gradnja deniveliranog rotora vrijednog 8,5 milijuna eura. Novo rješenje uključuje kružni tok s pet privoza i spuštanje dijela Jadranske magistrale ispod njegove razine, čime će se značajno povećati sigurnost i protočnost prometa. Radovi će krenuti u roku od tri mjeseca, dok se dovršetak očekuje do početka turističke sezone 2027. godine. Projekt će Makarskoj napokon donijeti moderno i sigurno prometno čvorište na jednoj od najopterećenijih dionica Jadranske magistrale.

rekonstrukcija državne ceste D8, Volicija, Makarska | Foto: Google Maps, Canva

Makarska, kao i ostala mjesta Makarske rivijere, prometno je povezana s okolicom preko Jadranske magistrale, odnosno državne ceste D8. Ta važna prometnica prolazi uz sjeveroistočni rub grada i ima dva ulaza u gradski centar. Jedan od njih, poznat kao Volicija, već je godinama jedna od najopasnijih točaka na magistrali, mjesto brojnih prometnih nesreća. No, tome bi uskoro trebao doći kraj.

Novo prometno rješenje

Prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju obilaznice Orebića, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir najavio je početak izgradnje deniveliranog rotora u roku od tri mjeseca, čime će se napokon riješiti jedan od najvećih prometnih problema na Makarskoj rivijeri. Na tom će se mjestu izvesti denivelirano raskrižje dviju državnih i jedne županijske ceste, procijenjeno na 8,5 milijuna eura.

Postojeće četverokrako križanje zamijenit će se kružnim raskrižjem s pet privoza, dok će se Jadranska magistrala (D8), koja se proteže od Splita prema Dubrovniku, spustiti ispod razine rotora. U svakom smjeru planirane su izlazne i ulazne rampe, a nadvožnjaci će premošćivati deniveliranu cestu.

denivelacija raskrižja olakšat će promet | foto: Elektronički sustav javne nabave (EOJN)

Izdane dozvole i odabran izvođač

Kako je potvrdio Budimir, izvođač radova je odabran, lokacijska dozvola izdana, a građevinska je u završnoj fazi. Tijekom gradnje planiran je i privremeni ‘bajpas’ koji će omogućiti nesmetano odvijanje prometa. Riječ je o tehnički zahtjevnom zahvatu, koji uključuje veliki rotor, nadvožnjak i potpornu infrastrukturu.

Grad Makarska također aktivno sudjeluje u projektu. Gradonačelnik Zoran Paunović istaknuo je da je Grad na raspolaganju Hrvatskim cestama kako bi se svi postupci što prije dovršili.

– Radili smo izmjene i dopune lokacijske dozvole, a Županija vodi postupak izvlaštenja. Očekujemo da radovi počnu uskoro, rekao je Paunović.

denivelacija raskrižja olakšat će promet | foto: Elektronički sustav javne nabave (EOJN)

Privremena regulacija prometa

Za vrijeme radova bit će zatvoren sjeverni privoz raskrižja (državna cesta D512), dok će se promet između istočnog, zapadnog i južnog privoza odvijati obilaznim kolnikom. Denivelirani dio Jadranske magistrale bit će odvojen potpornim zidovima od rampi koje vode prema rotoru. Zahvat obuhvaća 525 metara magistrale, 100 metara državne ceste D512 te 80 metara županijske ceste Ž6197, dok će os kružnog toka biti duga oko 120 metara.

Ako sve bude prema planu, rotor bi trebao biti gotov do početka turističke sezone 2027. godine. Budimir je poručio da će tijekom sezone biti manjih zastoja, ali da je prioritet sigurnost i konačno rješavanje prometnog čvora koji je desetljećima bio problem Makarske.

Izdvojeni članak

Makarska kreće u rekonstrukciju Pijace: Autori idejnog rješenja moraju biti mlađi od 40

Najprometnija cesta na Jadranu

Inače, državna cesta D8, naširoko poznata kao Jadranska magistrala, više od pola stoljeća najvažnija je i najopterećenija prometnica na hrvatskoj obali. Povezuje sjeverni i južni Jadran, a proteže se od granice sa Slovenijom do granice s Crnom Gorom. Na nju se vežu svi ulazi odnosno izlazi gradova i mjesta duž Jadrana, tako da je magistrala ujedno i osnovna veza svih priobalnih naselja s prometnom mrežom državnih cesta i autocesta.

Vezu s ostalim gradovima putem ove prometnice ostvaruje i Makarska, točnije čitava Makarska rivijera, pri čemu se D8 proteže sjeveroistočnim rubom grada. No, kako je na mjestu prometnog raskrižja te s jednom državnom D512 i županijskom cestom ŽC6197 nezgodno za vozače, planira se njegova denivelacija.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap