Riječka luka dobiva 50.000 četvornih metara novog višenamjenskog terminala
Lučkoj upravi Rijeka odobreno je čak 18 milijuna eura bespovratnih sredstava za izgradnju nove operativne obale na Praškom pristaništu. Osim toga, cilj projekta je prenamijeniti skladišni kompleks Metropolis, koji već godinama zjapi prazan, u poslovne, javne i kulturne svrhe. Tako će ovim projektom riječka luka dobiti oko 50.000 četvornih metara novog višenamjenskog terminala.
Lučka uprava Rijeka dobila je zeleno svjetlo za izradu projektne dokumentacije, i to za izgradnju nove operativne obale na Praškom pristaništu. Naime, to je prvi korak prema izgradnji nove lučke površine u riječkom bazenu, a bespovratno financiranje cijelog projekta iznosi 18 milijuna eura.
Međutim, projektom je također predviđeno i izdvajanje kompleksa lučkih skladišta – Metropolisa iz lučkog područja, s ciljem prenamjene u javne i poslovne svrhe. Tim činom bi Lučka uprava spomenuti prostor predala u ruke Gradu Rijeci.
Projektna dokumentacija iznosi 3,6 milijuna eura
Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, potvrdio je dodjelu sredstava, a također naglašava da procijenjena vrijednost izrade projektne dokumentacije iznosi ukupno 3,6 milijuna eura. Štoviše, čak polovina tog iznosa osigurana je bespovratnim sredstvima iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).
– S ovim projektom aplicirali smo za dodjelu neiskorištenih sredstava iz CEF-a te nam je odobreno bespovratno financiranje u iznosu od 50 posto od predviđenih troškova. Projekt sada mora odobriti Upravno vijeće Lučke uprave, kao i Vlada Republike Hrvatske, tako da potkraj godine očekujemo i formalno potpisivanje ugovora o dodjeli sredstava, nakon čega ćemo raspisati natječaj za projektiranje, najkasnije početkom iduće godine, rekao je Vukorepa. Dodao je da će iduće godine potpisati ugovor s odabranim projektantom, a nakon što projekt bude gotov, raspisat će i natječaj za izvođenje radova.
Skladišni kompleks Metropolis zaštićeni spomenik
Skladišni kompleks Metropolis već godinama zjapi prazan, a jedan njegov dio, odnosno skladište 22, koje se nalazi u blizini novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, nalazi se u obuhvatu budućeg koncesijskog područja terminala. Štoviše, u tom dijelu će najvjerojatnije biti smješteni uredski i drugi prostori koncesionara.
Ostatak golemog skladišnog kompleksa je pojedinačno zaštićeni spomenik, međutim, prema Generalnom urbanističkom planu uređenja (GUP) Grada Rijeke može se koristiti u druge svrhe. To prvenstveno podrazumijeva poslovne, javne i kulturne svrhe, ali uz uvjet da se lučka djelatnost može neometano odvijati. Riječki gradonačelnik Marko Filipović izjavio je da se radi o vrlo atraktivnom prostoru, a njegova obnova i stavljanje u funkciju obavljat će se u skladu s nadležnim konzervatorskim službama.
Potrebno osigurati prometnu povezanost
Metropolis je moguće staviti u funkciju ako ga se, uz izdvajanje iz lučkog područja, također adekvatno prometno poveže. Naime, za to već postoje planovi Lučke uprave, Grada Rijeke i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Prema tim planovima, izgradio bi se spoj do Žabice, odnosno Rive i to u produžetku ceste koja će povezivati kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali i cestu D-403 s riječkim lučkim bazenom.
– U suradnji s Ministarstvom i Gradom, sada kada je učinjen prvi korak k izdvajanju Metropolisa iz lučkog područja, nastojat ćemo ubrzati taj projekt, koliko bude moguće, kako bi Metropolis dobio adekvatnu cestovnu vezu s ostatkom grada, ali i kako bi Rijeka dobila svojevrsni cestovni prsten oko središta, od obilaznice, preko D-403, do Rive i dalje preko D-404 opet do istočnog dijela obilaznice. Pored toga, planiramo realizirati i projekt izgradnje pješačkog mosta iz Krešimirove do Metropolisa, preko željezničkih kolosijeka, kakav je nekad postojao na tom mjestu, a čime bi bila osigurana i pješačka komunikacija, rekao je Vukorepa.
50.000 četvornih metara novog terminala
Projektom će se izgraditi nova operativna obala u riječkoj luci na Praškom pristaništu, između Visinovog gata i Bratislavske obale, a time će riječka luka dobiti oko 50.000 četvornih metara novog višenamjenskog terminala. Luka Rijeka d.d. je koncesionar u tom dijelu luke, a predsjednik uprave Duško Grabovac smatra da je za manipulaciju teretom prijeko potreban svaki novi četvorni metar prostora.
– Ovaj je projekt za nas izuzetno važan. Uz sve ostale projekte koji su u tijeku u riječkom lučkom bazenu, a kojima će se značajno poboljšati kvaliteta usluge, prostor nam definitivno nedostaje, bilo da je riječ o otvorenim površinama ili natkrivenom skladišnom prostoru. Novi plato ove veličine svakako će dobro doći, zaključio je Grabovac.