Pretraga

Eko-asfalt ima bolja mehanička i tehnička svojstva od običnog: Puno bolji za okoliš

A- A+

Eko-asfalt je nova verzija asfalta za izradu cesta i prometnih površina. Istraživanja pokazuju kako ima bolja mehanička i tehnička svojstva i puno je izdržljiviji od konvencionalnog asfalta.

Ilustracija, foto: Unsplash; Meriç Dağlı

Počeli su radovi na Savskom nasipu u Zagrebu. Gradi se potpuno nova biciklistička staza koja prolazi uz tok rijeke Save, od Slovenije do Turopolja dužinom 160 kilometara. Cijeli projekt izgradnje biciklističke staze zove se Greenway. Za izgradnju nove biciklističke staze, gradonačelnik Tomašević najavio je korištenje novog eko-asfalta kao isplativiju i ekološki prihvatljiviju opciju. Dodao je kako je i to među prvim korištenjem eko-asfalta u Hrvatskoj.

Izdvojeni članak

Tomašević otvorio radove na nasipu: Biciklistička staza bit će gotova kroz tri mjeseca

Razlika u proizvodnji

Proizvodnja asfalta uobičajenim procesom odvija se u dva koraka. Prvi korak je toplinski proces u rafineriji. Bitumen za ceste se miješa s polimerima i dobiva se polimerni bitumen. Drugi korak je toplinski proces u asfaltnoj bazi. Miješaju se bitumen polimer s agregatom i dobiva se asfalt. Asfaltni bitumen koji se koristi u proizvodnji asfalta je crna, ljepljiva čvrsta ili polučvrsta masa koja se sastoji od ugljikovodika i njihovih derivata. Nalazi se u prirodi ili se dobiva preradom nafte. Zato i jest štetna za okoliš.

Proizvodnja eko-asfalta je slična, ali drugačija. U asfaltnoj bazi miješa se bitumen za ceste s polimerom PB25 i s agregatom i dobiva se asfalt. Cjelokupni proces proizvodnje asfalta odvija se na jednom mjestu. U eko-asfaltu koristi se prirodni bitumen koji nastaje od ugljikohidrata, bjelančevina, smola, lignina, voska i masti. Nabava prirodnog bitumena je puno jednostavnija – proizvodnja asfalta ne ovisi o proizvodnji bitumena i rafineriji, za bitumen u tekućem stanju nema troškova i nema pogoršanja kvalitete bitumena zbog kašnjenja u proizvodnji.

Izdvojeni članak

[VIDEO] Stroj za printanje ceste: Slaže i veže opeke

Ništa ne bi bilo moguće bez Polimera PB25

Polimer PB25, s prirodnim bitumenom, eliminira potrebu za korištenjem asfaltnog bitumena u procesu proizvodnje asfalta. U fazi proizvodnje modificira karakteristike bitumena i agregata te omogućuje povećanje fizikalno-mehaničkih svojstava asfalta, bez promjene proizvodnih parametara. Ima oblik pahuljica što omogućuje lako raspršivanje i miješanje na uobičajenim temperaturama proizvodnje.

Dodaje se izravno u miješalicu za asfaltnu podlogu tijekom faze proizvodnje, pomoću automatskog dozatora ili ručnog doziranja. Doziranje ovisi o karakteristikama agregata, a obično iznosi 0,25-0,30% na ukupnu masu asfalta (2,5-3,0 kilograma po toni asfalta). Proizvod se može čuvati 24 mjeseca u originalnoj i zatvorenoj ambalaži na temperaturi od 5 do 30 stupnjeva Celzijusa.

Izdvojeni članak

‘Svi putevi vode u Rim’: Stari Rimljani izgradili su 400.000 kilometara kvalitetnih cesta

Novi aditivi koji se dodaju u smjesu

Nakon desetljeća iskustva u području polimera za cestogradnju, opsežnim istraživanjima i primjenom najnovijih tehnologija, stvoreni su aditivi koji značajno unapređuju cestogradnju. Proizvodi su razvijeni za poboljšanje performansi, trajnosti i otpornosti asfalta. Korištenje ovih aditiva omogućuje izvrsna fizikalna i mehanička svojstva. Istodobno se smanjuju troškovi izgradnje i emisije onečišćujućih tvari. Asfaltne aditive uspješno koristi veliki broj europskih tvrtki, za izgradnju svih gradskih i prigradskih prometnica, autocesta i asfaltnih mješavina za zračne luke.

Jedan od aditiva je Polimer PB25. Dodaju se i vlakna FB50 na bazi celuloze koja stabiliziraju i poboljšavaju fizikalne i mehaničke karakteristike smjesa s visokim udjelom bitumena. FO aktivator povećava prionjivost između bitumena i agregata te produžuje vijek trajanja asfalta. Od regeneratora se u smjesu dodaju RC i NANO.

Regenerator RC je regenerativno sredstvo koje smanjuje viskoznost u smjesama i djeluje kao aktivator prianjanja. Regenerator NANO koristi se za izradu smjese za krpanje prometnica u zimskom razdoblju uz koju se koristi reciklirani asfalt.

Za protok se koristi Fluks VE za održavanje cesta po hladnom vremenu. Estetički se u smjesu mogu dodati i boje za asfalt u obliku pigmentnih prahova, kao što su na primjer u Zagrebu biciklističke staze crvene boje, ili kako će na novom nasipu biti zelene.

Eko-asfalt ima bolja mehanička i tehnička svojstva od običnog: Puno bolji za okoliš
Share via
Copy link
Powered by Social Snap