Pretraga

Na jednom od najfrekventnijih raskrižja glavnog grada krenula sanacija tramvajske pruge

A- A+

Na raskrižju Vukovarske ulice i Savske ceste koje je jedno je od najfrekventnijih u gradu te povezuje zapadni s ostalim dijelovima grada kreće sanacija tramvajske pruge. Ovo raskrižje karakteristično je i po brojnim arhitektonski značajnim ostvarenjima koja ga okružuju, a sežu iz različitih razdoblja u povijesti Zagreba. Sanacija neće dugo potrajati, ali će nešto usporiti prometovanje na raskrižju. Prometovat će se ‘slobodnim’ dijelom, a bit će uspostavljen i obilazni pravac.

znak na cesti | freepik

Na raskrižju Ulice grada Vukovara i Savske ceste započela je sanacija tramvajskog kolosijeka. Potrebna je kako bi se poboljšala ne samo tramvajska infrastruktura i osigurala kvalitetnija protočnost prometa, već i da bi se omogućilo sigurnije upravljanje skretničkim sklopom ugrađenim 2010. godine, te treba modernizaciju.

Modernizacija skretnica

Radovi će se izvoditi u dvije faze. Prva faza će trajati od 7. do 14. listopada, kada će se mijenjati kompletni skretnički sklop, te izvoditi betoniranje i asfaltiranje.

Izdvojeni članak

Iz domaće proizvodnje za 200 milijuna eura Zagreb dobiva nove niskopodne tramvaje

Druga pak faza radova potrajat će od 14. do 22. listopada, a uključivat će izvedbu kabelske instalacije sa svrhom modernizacije upravljačkog mehanizma skretnica. Radovi pak će se izvoditi sukladno ugovoru o popravku tramvajskih pruga sklopljenim u postupku javne nabave.

Nova pravila prometovanja

Zbog radova, promet raskrižjem neće biti obustavljen, no u razdoblju od 7. listopada od 10:00 sati do ponedjeljka 21. listopada do 4:00 sata dio kolnika će biti zauzet. Radi čega će se odvijati po slobodnom dijelu, u smjeru istok-zapad u dvije prometne trake.

Dok se za vrijeme trajanja radova neće moći skretati iz smjera zapada prema sjeveru, obilazni pravac bit će Ulica grada Vukovara – polukružno na raskrižju Ulice grada Vukovara, Fausta Vrančića i Koranske – Ulice grada Vukovara – Savska cesta. K tome, može se očekivati da će promet povremeno biti usporen, no neće utjecati na trase tramvajskih linija.

Jedno od najfrekventnijih raskrižja

Ovo zagrebačko raskrižje inače je jedno od najfrekventnijih u gradu. Svakim danom njime cirkuliraju tisuće automobila, jer zapravo povezuje sve dijelove grada te spaja važne prometnice – Vukovarsku ulicu i Savsku cestu u Zagrebu.

Izdvojeni članak

Zagreb veliko gradilište: Najzahtjevniji projekti su na ovih 5 lokacija

Počeci Vukovarske ulice sežu od 1930-ih godina, kad je bila znatno kraća i zvala se Varaždinska cesta. Kao važnija ulica južnijeg dijela Vukovarska ulica zacrtana je u regulacijskom planu iz 1936. godine, a njena ubrzana izgradnja započela je 1946. godine s urbanističkom idejom da bude okosnica novoga poslijeratnoga socijalističkog grada.

Na početku ove ulice, gdje se nalazi križanje, podsjetimo, stambene su i poslovne zgrade, a na broju 3 dvokatna je kuća Stjepana Planića (1937.). Na sjeverozapadnom uglu sa Savskom cestom je stambeno-poslovna zgrada arhitekta Marijana Haberlea (1939.), na jugoistočnom uglu velika stambena zgrada Stanka Fabrisa (1956.), a na broju 56 i 60 stambena zgrada arhitekta Nevena Šegvića (1948.), koja je i prva sagrađena u tada novozamišljenoj stambenoj ulici.

Najviša zgrada u SFRJ

Na istom raskrižju smješten je i zasigurno jedan od najpoznatijih poslovnih nebodera u Zagrebu na adresi Savska 41, a riječ je naravno o kultnoj Zagrepčanki. Ova zgrada realizirana je prema projektu Slavka Jelineka i Berislava Vinkovića od 1970. do 1976. godine poduzeća Vranica iz Sarajeva i hrvatski Monter iz Zagreba, a nakon otvaranja je također bila i najveća te najmodernija poslovna zgrada u Hrvatskoj i cijeloj bivšoj SFRJ.

Savska cesta istočna je administrativna granica, a Trešnjevku dijeli od Trnja. Ima dugu povijest, jer su na njenom ‘početku’, na mjestu današnjeg Savskog mosta putnici prelazili rijeku, te je prvi postojao još u 18. stoljeću. Još jedna zanimljivost je da je Savskom cestom od samog osnutka zagrebačkog tramvaja 1891. godine vozio tramvaj, prvo konjski, a zatim i električni te je na Savskoj cesti bila i prva remiza (spremište tramvaja).

Hrvatske autoceste neko su vrijeme pripremale investicijski projekt proširenja i rekonstrukcije najfrekventnije, Zagrebačke obilaznice. Što će se raditi doznajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap