Radovi na tunelu Učka napreduju prema planu, probijeno već 700 metara
Svakog dana domaći radnici, zaposleni kod francuskog Bouyguesa, probiju do deset metara stijene u srcu Učke. To potvrđuje podatak da su krajem rujna bili na oko 200 metara dubine. Gužve u Matuljima bit će mračna prošlost kad se dovrši puni profil autoceste koja povezuje Istru i Primorje. Ukupna vrijednost ovog projekta, koji uključuje gradnju punog profila autoceste od čvora Vranja do ulaza u tunel koji će biti dugačak 5,6 kilometara, je milijardu i pol kuna.
Planirani rok za izvođenje radova je tri i pol godine, iako su iz Bina Istre do sad u više navrata najavljivali kako će učiniti sve da druga cijev bude puštena u promet i prije roka, slično kao i u slučaju radova na izgradnji punog profila autoceste na potezu od Pazina do čvora Vranja, prenosi Novi list.
Probijeno je 460 metara nove tunelske cijevi s istarske, te 270 metara s kvarnerske strane, a prema planu gradnje predviđeno je bušenje između pet i deset metara tunela sa svake strane, ovisno o vrsti stijena kroz koje se probija cijev tunela. To znači da bi se, u prosjeku, dnevno probijalo do 20 metara tunela na dan, i to u ritmu 24 sata na dan, sedam dana u tjednu, pri čemu će, u različitim fazama izgradnje, na gradilištu biti angažirano oko 500 radnika.
– Za probijanje druge cijevi tunela Učka opredijelili smo se jednim dijelom za direktnu izvedbu, to jest izgradnju bez kooperanata, dok bi za pojedine građevinske radove i opremanje u tunelu Učka koristili podizvođače, odnosno hrvatske građevinske kompanije kao što je to bio slučaj na svim prethodnim fazama gradnje, gdje su hrvatske kompanije izvodile 95 posto radova, rekli su iz Bina Istre za Novi list.
Novi tuneli bi trebao biti probijen do sredine 2023. godine, a puštanje u promet je najavljivano do polovice 2024. godine.
– Kako bi postigli ubrzani tempo gradnje, tunel se probija s obje strane istovremeno, a radovi traju u tri smjene, svih sedam dana u tjednu. Nakon probijanja tunelske cijevi, krenut će radovi na izgradnji betonske oplate tunela, kolničke konstrukcije, kao i sustava odvodnje. Naravno, slijedi i opsežan program opremanja najsuvremenijom tunelskom opremom za sigurno prometovanje cestovnim tunelima kao što su protupožarni sustavi, ventilacija, dinamična signalizacija, videosustav te komunikacijski sustavi, kažu iz Bina Istre.