Pretraga

Kad će Zagreb prestati biti kantograd? Novi način upravljanja otpadom se uvodi tek u listopadu

A- A+

Danas je održana konferencija za novinare Grada Zagreba na kojoj je glavna tema bila upravljanje otpadom. Najavljeno da je se s novim načinom upravljanja otpadom kreće 1. listopada, i da neće biti nove odgode.

Gradonačelnik Tomislav Tomašević na konferenciji za medije | foto: screenshot Facebook Tomislav Tomašević

Na konferenciji za novinare, koja je prvenstveno bila usmjerena na problematiku rješavanja problema otpada, govorili su gradonačelnik Tomislav Tomašević i voditelj podružnice Čistoće, Davor Vić. Najavljeno je da se s novim modelom upravljanja otpada, koji je trebao početi 1. srpnja, ipak počinje tek 1. listopada. Gradonačelnik je rekao kako ponovnih odgoda neće biti. Istaknuo je kako je u pitanju najopsežnija promjena u zadnjih dvadeset godina.

Rečeno je također da je nabava vrećica, koja zakonski mora trajati najmanje tri mjeseca, sada i u završnoj fazi. Dogovorena je isporuka s tri velika trgovačka lanca, pa će se tako vrećice moći kupovati samo u Konzumu, Sparu i Tisku. Dogovorena je minimalna marža od 3,7%, a naglašeno je i da se cijena vrećica za građane ne mijenja. Cijene su najavljene još u siječnju 2022. godine i ostat će iste – 2 kn za vrećicu od 10 litara, 4 kn za vrećicu od 20 litara i 8 kn za vrećicu od 40 litara.

Izdvojeni članak

Nova odluka o zbrinjavanju otpada u Zagrebu: Evo koliko ćete plaćati odvoz smeća

Paralelno se odvija i natječaj za identifikaciju javnih površina za smještaj boxeva, na koji je zaprimljeno oko četiri tisuća prijava. Deset timova sada obilazi višestambene zgrade i identificiraju gdje će se smjestiti boxevi. U Zagrebu trenutno postoji čak 122 tisuće spremnika i cilj je da Zagreb prestane biti kantograd.

Stabilizacija starog modela

Prije uvođenja novog modela, odlučeno je stabilizirati stari model. Trenutno u Zagrebu nije bajna situacija s redovitim odvozom smeća. Kao razlog su naveli manjak radnika, do kojeg je došlo i zbog korištenja godišnjih odmora koji su zakonski morali biti iskorišteni do lipnja ove godine. Počeli su procesi zapošljavanja novih radnika.

Dio problema je i stari vozni park – nije nabavljeno nijedno novo vozilo u posljednjih pet godina. Zbog toga dolazi do čestih kvarova na vozilima, a problem je i nabava zamjenskih dijelova, koja je sada ipak u nešto boljoj situaciji nego prije. Raspisan je i natječaj za nabavu 15 novih vozila, u sklopu trgodišnjeg plana nabave 60 novih vozila. Dok se čekaju nova vozila, ide se u najam kako bi se spriječili budući zastoji.

Copy link
Powered by Social Snap