Pretraga

Spajanje SAD-a i Engleske podvodnim tunelom od 20 trilijuna dolara, sve o najluđem građevinskom projektu

A- A+

Ponovno se pojavila ideja o izgradnji najdužeg podvodnog tunela u povijesti. Riječ je o ‘Transatlantskom tunelu’ koji bi spajao SAD i Ujedinjeno Kraljevstvo. Bio bi dugačak tisuće kilometara, a troškovi izgradnje procjenjuju se na 20 trilijuna dolara. Iako zvuči nestvarno i ludo, trenutno se u Indiji i Kini testira mogućnost tzv. hyperloop vlakova koji bi mogli postići brzinu do 1.000 kilometara na sat. Dakle, zahvaljujući vakuumu koji bi se stvorio unutra tunela, vlakovi bi mogli postići brzinu od 3.000 kilometara na sat. Tako bi se skratilo vrijeme putovanja, primjerice, iz Londona do New Yorka bi došli za samo sat vremena.

Tunel ispod mora | Foto: Ilustracija Freepik

Ponovno su se pojavili prijedlozi za jedan od najluđih projekata u povijesti, a to je izgradnja podvodnog tunela koji povezuje SAD i Ujedinjeno Kraljevstvo, piše newsweek.com. Riječ je o tunelu koji bi prolazio ispod Atlantskog oceana, a cijena bi bila gotova 20 trilijuna dolara.

Ideja postoji već neko vrijeme

Ideja o ‘Transatlantskom tunelu’ postoji već neko vrijeme, ali se zbog visoke cijene i teških radova nikada nije preozbiljno shvaćala. Kako stvari stoje, ideja je ponovno ‘stavljena na stol’ i tko zna, možda će se u budućnosti i ostvariti.

Izdvojeni članak

Prvi podvodni plutajući tunel na svijetu: Plutat će na dubini od 30 metara

Inače, let između New Yorka i Londona traje oko osam sati, a novim tunelom bi se putovanje značajno skratilo. Naravno, sve ovisi o tome koliko bi vlakovi koji bi prolazili tunelom bili brzi i koliko bi uopće opravdali troškove izgradnje.

Budući da su ova dva velegrada međusobno udaljena gotovo 5.000 kilometara, izgradnja bi trajala godina. Primjerice, izgradnja Eurotunnela u kanalu La Manche koji je dugačak nešto više od 50 kilometara, trajala je čak šest godina. Procjene troškova ovog ludog projekta bi dosegle čak 20 trilijuna dolara, što zvuči potpuno nestvarno.

Tehnologija vakuumskih cijevi

Međutim, razvoj tehnologije vakuumskih cijevi učinio je ovaj koncept održivijim pa možda i nije toliko suludo vjerovati u njega. Stvaranjem vakuuma unutar tunela i korištenjem vozila pod tlakom, vlakovi koji putuju duž tunela bi teoretski mogli postići brzine veće od 4.800 kilometara na sat. Tako bi putovanje između Londona i New Yorka iznosilo oko sat vremena.

To je zato što se vlakovi ne bi suočili s otporom zraka unutar tunela, što bi im omogućilo postizanje većih brzina od nekonvencionalnih vlakova. Riječ je o ‘hyperloopu‘, ultra brzim vlakovima koji mogu postići brzinu do 1.000 kilometara na sat.

Izdvojeni članak

Grade podvodni kružni tok: Mala nacija specijalizirana za izgradnju tunela

Baš su se u Kini nedavno izveli prvi testovi takvih vlakova koji putuju kroz cijevi velikim brzinama koristeći tehnologiju magnetske levitacije. Njihovu priču popularizirao je Elon Musk, koji je 2013. godine napisao rad o toj temi.

Nema službenog dizajna projekta

Službenih dizajna projekta još uvijek nema. Postoje prijedlozi koji su sugerirali tunel ispod oceanskog dan, dok su drugi predlagali izgradnju na nosivim stupovima. Spominjalo se kako bi tunel mogao plutati, dok bi kablovi bili pričvršćeni za dno oceana.

Zanimljivo je, kad bi se transatlantski tunel gradio istom brzinom kao onaj u La Mancheu, trebale bi 782 godine da se prijeđe razlika od gotovo 5.000 kilometara između SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva. Iako cijela ideja zvuči kao da je riječ o uvrnutom snu, nemojte se začuditi, ako se nešto ovakvo ostvari u ljudskoj budućnosti.

Izdvojeni članak

Mega-tunel povezat će Skandinaviju sa središtem Europe: Trebat će čelika kao za 50 Eiffela

Tunel Fehmarnbelt

Pisali smo kako se u Danskoj se gradi jedan od najdužih podvodnih tunela – Fehmarnbelt, koji će biti dugačak 18 kilometara. Spajat će Njemačku i Dansku, a imat će čak četiri trake i dvije željezničke pruge.

Putovanje od Njemačke do Danske i obratno, trebalo bi biti puno kraće jer će se automobilom moći doći za samo 10, a vlakom za sedam minuta. Radovi su započeli 2021. godine, a prvi dio tunela je dovršen ovog ljeta. Više o tome pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap