Pretraga

Zagreb polako postaje pristupačniji za pješake: Dio stare Vlaške se pretvara u pješačku zonu

A- A+

Mnoge eurospke metropole su već uveliko krenule s projektima proširenja pješačkih zona, a uskoro bi se tim gradovima trebao pridružiti i Grad Zagreb. Naime, uskoro će dio stare Vlaške postati pješačka zona, i kako se čini, to je tek prvi projekt takve vrste koji za cilj imaju grad učiniti pristupačnijim za pješake.

stara Vlaška | foto: screenshot Google street view

Konkretno, radi se o dijelu između Draškovićeve i Palmotićeve ulice, a o samoj ambiciji proširenja pješačkih zona u Zagrebu, na konferenciji za medije je govorio i zamjenik gradonačelnika, Luka Korlaet.

– Prvi takav konkretni projekt jest zatvaranje dijela stare Vlaške, između Draškovićeve i Palmotićeve ulice, tamo kod spomenika Šenoi. Projekt je napravljen, dobili smo suglasnost Vijeća gradskih četvrti i MUP-a. Projekt ide i provodit će se u nekoliko etapa. Prvo s nekim minimalnim intervencijama, a onda kasnije i s promjenama u parteru i trajnom sadnjom. Ambicija je da taj projekt zaživi koncem svibnja, odnosno početkom lipnja, izjavio je Korlaet.

U emisiji Gradska Posla, Korlaet je rekao kako će se u prvoj fazi zatvoriti kolni promet te će se instalirati žardinjere s drvećem. Terase kafića će ostati te će se u novu pješačku zonu donijeti štandovi na kojima će obrtnici moći prezentirati svoje proizvode. Nakon preuređenja će se ukinuti i nekoliko parkirnih mjesta, a  Korlaet smatra kako to ukidanje ‘neće umanjiti komfor obližnjih stanara i poduzetnika’.

Izdvojeni članak

U Barceloni se ulice vraćaju ljudima, a na sve većoj važnosti dobiva i biciklistički promet

Cilj je utjecati na srednjoročne i dugorčne navike putovanja građana

Doc. dr. sc. Marko Ševrović, iz Zavoda za prometno planiranje je kazao kako misli da Zagreb treba više zelenih površina kao i pješačkih zona, ali nije siguran kako će zatvaranje dijela stare Vlaške utjecati na promet u blizini.

– Promet je vrlo sličan tekućini, ako ga zatvorite on će otići negdje drugdje. Ja bih volio da su provedene studije i analize. Promet koji je sada ovdje, kasnije će završiti negdje drugdje i vidjet ćemo kako će to onda funkcionirati. Volio bih da to ne radimo probno, nego da se to zna. Mislim da se trebalo napraviti kvalitetnu prometnu analizu, rekao je Šerović u emisiji HRT-a Gradska posla.

Korlaet je potom istaknuo da su urađene studije i analize te da je grad namijenjen za sve, a ne samo autobomile. Izrazio je i nadu da će ovakvim projektom građani mijenjati svoje navike putovanja, odnosno da će se u budućnosti manje putovati automobilima, a više javnim prijevozom, biciklima ili da će ljudi jednostavno početi više pješačiti.

Ševrović je potom istaknuo da će se navike građana početi mijenati tek nakon poboljšanja javnog prijevoza i označavanja biciklističkih staza koje će građanima, na svakodnevnoj bazi,  omogućiti kvalitetno putovanje. Potom se Korlaet složio s opaskom da treba jačati druge oblike prijevoza te najavio kako će se to i učiniti.

Osim ovog projekta, Korlaet je u emisiji Gradska posla najavio da se planira sličan projekt i plan za istočni dio Masarykove ulice, od Preradovićeve do Gundulićeve ulice.

Zagreb polako postaje pristupačniji za pješake: Dio stare Vlaške se pretvara u pješačku zonu
Share via
Copy link
Powered by Social Snap