Pretraga

Zagrebačka tramvajska pruga širi se prvi put nakon 20 godina, radovi već ovo ljeto

A- A+

U pojedinim dijelovima Zagreba, prometna povezanost je otežana pa bi tramvajska pruga i drugi radovi na infrastrukturi mogli popraviti situaciju. Kroz godine, za grad su predložene različite mogućnosti za produljenje tramvajskih trasa, no neka rješenja činila su se vjerojatnijima od drugih. Širenje tramvajske pruge Sarajevskom cestom projekt je za koji je realizacija obećana, a Grad je upravo potvrdio projekt rekonstrukcije. Radovi na pruzi vrijedni 25 milijuna eura pratit će izgradnju Sarajevske, a nova trasa s četiri stajališta ići će do okretišta kod Ranžirnog kolodvora.

Dva “nova” tramvaja TMK 2200 na remetinečkom rotoru; foto: David Mandić | baustela.hr

O proširenju tramvajske pruge u Zagrebu govori se niz godina. Spominjala su se različita rješenja za produžetke, a zbog manjka povezanosti u pojedinim dijelovima grada, neke su trase najavljivane kao nužne za prometno rasterećenje. Najavljeno je nekoliko mogućih rješenja za produženje pruge, no za dvije mogućnosti je bilo najviše vjerojatno da će se ostvariti.

Kao jedno od ‘glavnih’ rješenja razmatrala se  gradnja pruge na Heinzelovoj ulici, gdje prostor za prugu već postoji te je u tu svrhu proveden i postupak javne nabave za izradu projektne i tehničke dokumentacije. Kao druga ‘opcija’, vjerojatno se činilo proširenje Sarajevskom cestom, a upravo taj projekt prvi kreće u realizaciju. Prvi put nakon posljednjeg proširenja zagrebačke tramvajske pruge prije dvadeset godina – prema Prečkom, Zagreb će dobiti novu tramvajsku trasu.

Novo okretište kod Ranžirnog kolodvora

Grad Zagreb potvrdio je kako kreće projekt rekonstrukcije Sarajevske ulice. Tim zahvatom, na potezu od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora napravit će se 2,5 kilometara nove pruge. Izgradnja pruge sa četiri stajališta i okretištem sa ZET-ovim objektom kod Ranžirnog kolodvora odvijat će se istovremeno s radovima na Sarajevskoj ulici, a projekt bi trebao riješiti manjak prometne koherentnosti u tom dijelu grada.

Izdvojeni članak

ZET daje 40 milijuna eura za novi vozni park, stižu Končarovi tramvaji

– Ovo je prvo proširenje tramvajske mreže u Zagrebu nakon 20 godina i početak ostvarenja još jednog od naših strateških projekata. Ovim važnim zahvatom otvara se novi južni ulaz u grad, a u tramvajsku mrežu povezat će se naselja istočnog dijela Novog Zagreba, rekao je o projektu gradonačelnik Zagreba, Tomislav Tomašević.

Nove pješačko-biciklističke staze

Radovi na pruzi pratit će izgradnju Sarajevske ceste s dva kolnika, a s obje strane bit će izrađene pješačko-biciklističke staze. Bude li natječaj za izbor izvođača uspješan, početak radova očekuje se ovog ljeta, a trajat će godinu dana. Gradnja Sarajevske ceste s komunalnom infrastrukturom i tramvajskom prugom, prema procjenama će koštati 25 milijuna eura, a, nemojmo zaboraviti, ovo nije jedini projekt na zagrebačkoj tramvajskoj infrastrukturi.

– Kontinuirano radimo na unapređenju javnog prijevoza. Ovaj tjedan započela je i dugoočekivana rekonstrukcija tramvajskog okretišta Mihaljevac, uz istovremenu izgradnju novog autobusnog terminala, s očekivanim dovršetkom do kraja godine. Unaprjeđenju javnog prijevoza doprinijet će i nabava 60 novih tramvaja od kojih će prvi početi voziti do proljeća sljedeće godine, a možda i ranije. Cilj nam je omogućavanje bolje, kvalitetnije i sigurnije mobilnosti u Zagrebu, rekao je Tomašević.

Copy link
Powered by Social Snap