Bradonja i Plava – brend koji je vratio pašku čipku u naše domove
Bradonja i Plava hrvatski je lifestyle brand koji nudi ukrase za dom, odjeću i modne dodatke te igračke. Mnoge od ovih proizvoda krasi uzorak slavne paške čipke pa smo poželjeli doznati odakle fascinacija ovim kultnim motivom. K tome smo htjeli saznati više o samom brandu.
– Bradonja i Plava su duo, u kojem bradonja Josip uglavnom radi ukrase za dom, slagalice i igračke, a plava Maja uglavnom stvara odjeću, torbe i nakit, no uloge se preklapaju i nadopunjuju. Svi proizvodi su napravljeni lokalno, ručne su izrade i dorade. Inspirirani su našom baštinom, suvremeno oblikovani i podržavaju održiv način života. Stvoreni da uljepšaju prostor, izraze osobnost te zaokupe pažnju i dodaju vrijednost lijepom načinu življenja, priča nam Josip.
Na početku su najviše pozornosti plijenili svojim drvenim ukrasima za zid s uzorcima čipke. Ljudi su ovaj uzorak prepoznali kao dio vlastitog identiteta, a u obliku koji je suvremen i estetski relevantan. No, Bradonja i Plava ističu da su ponosni na sve svoje proizvode.
– Ponosni smo na sve naše proizvode koji uspješno komuniciraju naše vrijednosti i dopiru do naših kupaca. U tom smislu, često smo inspirirani tradicijskim elementima koje oblikujemo u moderne forme kroz ukrase za dom, odjeću, nakit, kaže Josip.
Galerija 4 Fotografija
OtvoriOdakle fascinacija čipkom i kako ste se uopće sjetili ideje da ju uključite u interijere, pitali smo našeg sugovornika.
– Čipka ima tako lijep, kompleksan, ženstven, ali i svevremenski uzorak kojim se vrijedi baviti. Nismo nikako prvi kojima je to palo na pamet, ali smo smatrali da i mi možemo ponuditi svoje rješenje. Eksperimentima raznim tehnikama izrade pronašli smo nove načine upotrebe motiva čipke. Iz tih eksperimenata su proizašli drveni ukrasi za zid i lampe, objašnjava Josip.
Lako bi se moglo zaključiti da ljudi danas više ne mare za očuvanje narodne baštine. Stoga nas je zanimalo odakle ljubav prema narodnoj baštini u ovog dvojca.
– Možda je na svjesnoj razini malo kome stalo, ali ti elementi iz narodne baštine su utkani negdje u nas i ljudi ih ipak prepoznaju kao dio vlastitog identiteta pa barem i podsvjesno. Vrijeme tabletića je, čini nam se, ipak prošlo. Osim tradicionalnog načina izrade čipke za koji imamo golemo poštovanje, elementi narodne baštine se trebaju uvesti u nove načine oblikovanja kako bi bili poželjni u suvremenom okruženju i na taj način ostali sačuvani, smatra naš sugovornik.
Kakav tip kupaca obično kupuje vaše proizvode i u kakvih ih interijerima možemo naći, za kraj smo pitali Josipa.
– Najčešće imamo dva tipa kupaca, one koji su tradicionalniji i pozitivno reagiraju na referencu iz naše baštine i oni modernije, kojima se jednostavno sviđa način oblikovanja i dobro se uklapa u njihovu estetiku. Naši proizvodi se nalaze u dnevnim i spavaćim sobama, u stanovima i vikendicama, kao i u poslovnim prostorima: od recepcija preko tattoo shopova i apartmana do stolarskih radionica, otkriva Josip.